Kun painonpudotuksesta/elämäntaparemontista tulee ns. julkista, niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ruiskukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ruiskukka"

Vieras
on aika mielenkiintoinen ilmiö tuo läheisten "kyttääminen".

Olen nyt ihan avoimesti kertonut ystävilleni ja lähipiirilleni, että minulla on käynnissä elämäntaparemontti ja samalla painonpudotus. Olen kertonut myös siitä kuinka sen teen, en muuta kaikkea kerralla, vaan pari asiaa kerrallaan. Tyyliin herkkujen vähentäminen ja veden juonnin lisääminen. Jonkin ajan päästä kasvisten lisääminen lautaselle sekä annosten pienentäminen. Taas kun nämä sujuu paremmin liikunnan lisääminen yms. Kertalaakista kaikki muuttamalla ei ole sopinut minulle, huomattu on.

No nyt kun se on julkista ja siitä olen avoimesti puhunut, lähipiiri oikein kyttää tekemisiäni. Jos syön jäätelön, heti huomautetaan. Jos syön paahtoleipää ystäväni nähden, saan kuulla miten minun pitäisi syödä ruisleipää tai oikeastaan en saisi syödä leipää lainkaan. Muutenkin tulee ohjeita, miten ei saisi syödä yhtään tuota, vielä vähemmän sitä ja tätä.

Olen yrittänyt kertoa, etten usko siihen täyskieltäytymiseen ja että painonpudotus ei ole kiinni siitä, syönkö paahtoleipää joskus tai sen jäätelön. Pointti on siinä, että en syö enempää kuin kulutan ja jos päosin syö terveellisesti, ei yksi jäätelö silloin tällöin painonpudotusta romuta. Ei edes se suklaa tai salmiakki, kunhan niitä ei jatkuvasti ja määrällisesti paljon puputa. Kohtuus kaikessa ja sitä tässä on tarkoitus on opetella.

Onko muut huomanneet samaa ilmiötä vai koskeeko se vain minun perhettäni ja ystäväpiiriäni? Alkaa olla aika rasittavaa välillä...

[QUOTE="Piipii";26856170]...ja sitten kun oot laihtunut, niin tuputetaan kaikkea kun "sulla on varaa kun oot laihtunut"...[/QUOTE]

Tämäkin on todennäköistä :) Vaikka vaikeintahan se on pitää se pudotettu paino, joten ihan kaikkkea ei siinäkään vaiheessa voi syödä tai ollaan taas lähtötilanteessa.

Mä taas olen huomannut niinpäin, että niitä herkkuja vähän niinkuin tyrkytetään... Esim. jos syödään töissä eväitä ja mulla on salaattia kaikenmoisilla herkullisilla lisukkeilla (täyspainoinen ateria siis), mutta ei leipää, niin vieruskaveri suorastaan tyrkyttää niitä eväsleipiään, että hän ei jaksa, ota ihmeessä... Joo kiitos, juuri kerroin että en leipää syö kun olen huomannut, että vatsani on parammassa kunnossa ilman jne. Sama pullien kanssa, jos sanon, että kahvi riittää kiitos ainakin kolmea sorttia yritetään tarjota sillä livulla, että "tämähän on ihan pieni keksi vaan"... Joo, mutta kun säästän ne herkkuhetket sellaisiin hetkiin kun oikeasti tekee mieli. *huokaus*

Yhteistyössä