Kun pitää syödäkin (halpoja ruokia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pottuja 5 kg säkki, 1,-
makkaraa 1,20 pkt
makaronia 0.20 pss
valmislihapullia alle 1,-/pkt
jauhelihaa n. 2,- pkt
porkkanoita, kaalia, lanttuja, tomaattia, sipulia isot pussit yht. n. 4,-
leipomosta kiloleipää melkein ilmaiseksi

tällä linjalla kun mennään, niin viikon ruoat saa 10-20 eurolla.
ja eineslihapullat ja makkara nyt vaan on ehkä halvinta ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Pannuherkku:
3 nakkia tai vähän makkaraa (ei pakollinen)
5-7 keitettyä perunaa
Sipuli
Valkosipulin kynsi
Viipale leipää
2 dl keitettyä makaroonia
Öljyä 2 rkl
Hyppysellinen sokeria

Raasta valkosipulin kynsi ja kuutioi leipäviipale. Sekoita öljy ja valkosipuli. Paista leipäkuutiot pannulla. Nosta kuutiot pannulta.

Kuutioi perunat ja paista niitä pannulla. Ripottele hieman sokeria perunoille suolan lisäksi. Paista nakit ja pilkottu sipuli.

Yhdistä kaikki aineet ja lisää keitetty makarooni.

Anteeksi, mutta mulla lentää kohta laatta! :o Kuka hel*etti syö tämmöistä moskaa?

Eikö toi ole pyttipannua valkosipulileipäkuutioilla? Mitä outoa tossa on?

ja sanompa vielä, että kyllähän tuoreet yrtit ja muukin tuore on parasta, mutta jos TÄYTYY saada ruoka pöytään lapsille, eikä ole rahaa, niin sitten sun pestopasta on mielestäni kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihme tyyppejä:
5-7 keitettyä perunaa
Sipuli
Valkosipulin kynsi
Viipale leipää
Öljyä 2 rkl
Hyppysellinen sokeria

Raasta valkosipulin kynsi ja kuutioi leipäviipale. Sekoita öljy ja valkosipuli. Paista leipäkuutiot pannulla. Nosta kuutiot pannulta.

Kuutioi perunat ja paista niitä pannulla. Ripottele hieman sokeria perunoille suolan lisäksi. Paista nakit ja pilkottu sipuli.

Anteeksi, mutta mulla lentää kohta laatta! :o Kuka hel*etti syö tämmöistä moskaa?

Eikö toi ole pyttipannua valkosipulileipäkuutioilla? Mitä outoa tossa on?

Leipää, perunaa ja makaronia samaan syssyyn...

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
5-7 keitettyä perunaa
Sipuli
Valkosipulin kynsi
Viipale leipää
Öljyä 2 rkl
Hyppysellinen sokeria

Mikä vaivaa teitä jotka kutsutte ruokaa moskaksi tai paskaksi? Kotikasvatuksen puute vai?

Juu ei, kotikasvatus on kyllä saatu. Mutta jos joku on oikeasti moskaa, niin eikö sitä saa sanoa ääneen? Pitääkö vain hymistellä ja kiittää herraa tästäkin ateriasta?

Tää varmaan ällöttää karppimammoja, mutta mä keitän sentinvenytykseksi usein puuroa lounaalle, toinen ruoka on sit täyttävämpi. Lisäksi keitän kiisseleitä pakastemarjoista (kerättiin syksyllä mansikoita, mustikoita, puolukoita...). Kesällä teen aika usein myös jauhelihapannaria tai pinaatti-tai porkkanalettuja. Välipaloiksi teen täysjyväsämpylöitä, joihin lisään puuronjämiä tai porkkanaraastetta. Keitot on aika edullisia, perunoita, porkkanaa, sipulia (tai pakastekasviksia) ja jauhelihaa, nakkeja tms. Kinkkusuikalepussit maksaa n. euron, puolitoista, 2 kg perunaa tarjouksessa alle euron, lisäksi ruokakermaa (ostan näitä 4 prk 2,5eurolla tms. ).
Lihoja kannattaa ostaa lähikaupoista kun sulkemisaika lähestyy, itse ostan esim. -30% ja laitan pakasteeseen.
Leikkeleet unohdan kun yritän säästää, samoin jogurtit jne.

Yhteistyössä