Kun se ei sisällä nuku, niin se ei nuku!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Tultiin uimasta, enkä olis tyttöä halunnut sen jälkeen ulos laittaa nukkumaan, mut pakko se oli. Nukahti eka autoon just kun oltiin kotipihassa. Kannoin sisälle ja riisuin vaatteet, niin eiköhän se sitten herännyt siinä vaiheessa kun pipon otti pois. Ajattelin sitten että nukutan vaunuihin sisällä... ja jasson marjat!!!! 45min. heijasin ja sit oli uskottava et kun ei nuku niin ei nuku. Ei muuta kuin ulkovaatteet takaisin päälle ja vaunuihin. Sain vaunut ulos niin meni valehtelematta 1min. kun likka oli umpi unessa!!! Et silleen :headwall: :headwall:

Ei meilläkään poika osaa nukkua päiväunia sisällä, rattaissa nukkuu ulkona ja autoon saattaa nukahtaa jos on päiväuniaika, mutta sisälle ei nuku vaikka tekis mitä.
On varmasti niin tottunut ulko-uniin kun ikää jo melkein 1,5v.

Kuulostaa hyvinkin tutulta!! Meillä poika nukkuu parhaiten ulkona, sisällä puoli tuntia, joskus harvoin 45 minuuttia. Muutenkin on tosi supernukkuja tää meidän mies... *huoh* Ulkona maksimi unet on puolitoista tuntia, eikä sitäkään todellakaan päivittäin...

Meil sama ongelma.. ulkona 20C pakkasta.. sain nukkumaan etteiseen.. laiton kevyen puvun päälle + kypärämyssyn ja makuupussin sisälle.. ikkunan laiton hetkeksi raolleen, ni tulee raitista ilmaa. Meil likalla nyt ikää 10kk!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
oisko kannattanu nukuttaa autossa pienen aikaan

No tätä en kyllä suosittele, varsinkaan uinnin jälkeen. Autossa tulee äkkiä tosi kylmä, siellä ei oe niin suojassa kuin vaunuissa.

Meidän likka ei kans nuku sisällä. Ikää on jo 1v7kk Mies huijas sitä yks päivä että laittoi pipon päähön ja makuupussiin, niin reppana nukahti sisälle. :D

Mä annnoin pojan nukkua uimasta tultua ulkona rattaissa sunnuntaina ja pakkasta oli vähän alle 15 astetta. Hiukset oli kuivatettu ja vähän aikaa istuttiin sisällä syömässä ennen kuin lähdettiin kotimatkalle rattailla, jos olisin sisälle kärränny, niin eihän se nyt olis nukkunu ja kaiken kukkuraksi sisällä riehui 4. isoveli juuri mummilasta palanneena. Poika nukkuu aina muutenkin rattaissa päikkärit, lämpöpussin sisällä nyt talvella.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Miks te alunperin sit opetatte ne nukkumaan ulkona???

hyvä kysymys! Mut meil ainakin "ulkoillaan" samalla, kun nukutaan ulkona päikkäreitä.. ja onhan se äitinkin mukava saada huokasta, kun laps nukkuu kunnon unet raikkaassa ilmassa!

Sama ongelma täällä. Ja voin kyllä tunnustaa, että oon ollu niin laiska, etten oo edes yrittäny totuttaa sisälle nukkumaan, kuin muutaman epäonnisen kerran.
No täällä nyt -21 astetta :snotty: Mä tein niin, että toppasin pojan kunnolla ja lykkäsin kuistille, annoin nukkua reilu puoli tuntia, mut sitte otin sisälle viileään eteiseen ja vähensin vähän peittoja päältä. Saas nähä kauanko nukkuu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Sama ongelma täällä. Ja voin kyllä tunnustaa, että oon ollu niin laiska, etten oo edes yrittäny totuttaa sisälle nukkumaan, kuin muutaman epäonnisen kerran.
No täällä nyt -21 astetta :snotty: Mä tein niin, että toppasin pojan kunnolla ja lykkäsin kuistille, annoin nukkua reilu puoli tuntia, mut sitte otin sisälle viileään eteiseen ja vähensin vähän peittoja päältä. Saas nähä kauanko nukkuu :whistle:

Tätä määkin olen harrastanu, sekä sitä et oon vieny nukkumaan autotalliin (mut hirvittää vain viedä niin kauas, vaik itkuhälytin onkin)

Minäkin ihmettelin tuota ennen kuin kolmas lapsi syntyi, hän vain on aina nukkunut ulkona huimasti paremmin kuin sisällä. Nykyään häntä on ihan mahdotonta saada sisälle nukkumaan päiväunia, ikää 1v3kk. Nytkin nukkuu vaunuissa ulkona, pakkasta -12. Onneksi on lämmin lämpöpussi, kuomun edessä on villaviltti niin että yläreunassa on 5 cm:n rako. Ei tuule vaunuihin sisälle ja hengitysilma pysyy lämpimänä.

Mä olen miettinyt et kuin tässä näin kävi. Ensimmäiset 3kk ei suostunut nukkumaan muualla kuin vaunuissa ja vaunut liikenteessä. Jotenkin tuo kai jäi päälle. Olen mä aina silloin tällöin yrittänyt nukuttaa sisälle ja jopa kerran onnistunut, lopputuloksena puolen tunnin unet!!

Ei oo tarvinu opettaa, vaan ihan alusta lähtien on meillä vauva tykänny nukkua paremmin ulkona kuin sisällä. Jo ihan vastasyntyneenäkin sisällä nukkui lyhyitä pätkiä, mutta autossa tai vaunuissa saattoi nukkua tuntikausia kun liikuttiin.

Me ollaan muuttamassa uuteen asuntoon jossa ei ole parveketta, joten nyt sitten opetellaan sisällä nukkumista. Pari päivää on mennyt ja nyt jo ihan kiltisti nukahtaa kainaloon, mutta omaan sänkyyn ei suostu ollenkaan. Ei vain yksinkertaisesti tajua mistä on kyse kun keskellä päivää sänkyyn laitetaan. Muksu on 11kk joten alkaa jo uskoa puhetta kun käskee pään tyynyyn illalla, joten eiköhän tää pian päivälläkin onnistu. Tosin saanpahan itsekkin nukkua päikkärit lapsen kanssa kun viereen nukutan.

Meillä toimi se, että laittoi vaunut yhteen huoneeseen, jossa jätettiin ikkuna auki, patterit pois päältä ja ovi kiinni. Lämpimämpää kuin ulkona, mutta kuitenkin sai lapselle laittaa vaatteet päälle, ja oli viileä nukkua. Toimi!

Sit mä olen huomannut sellaisen asian et alkoi nukkua vielä paremmin ulkona sen jälkeen kun säiden takia on puettu toppahaalari ja on vielä lämpöpussissa. Ei siis pääse yhtään liikkumaan siellä.

arvasin että täällä on tänään tälläisia avauksia kun meilläkin on -20, tyttö 10 kk nukkuu myös vaan ulkona, mutta meillä onnistuu niin että puen ohuen kypärälakin, lapaset ja sukat ja toppiksen, laitan rattaisiin ja viltin päälle, odotan että nukkuu ja otan peitot pois ja toppiksen auki. Luulen että kypärälakki on ehdoton osa tätä huijausta, muuten ei olis tarpeeksi puettu olo :)
Joskus myös teen niin että puen lämpimästi, vien ulos ja otan sisään n puolen tunnin kuluttua ja vähennän vaatetusta.
Onneks on helposti huijattavissa, mutta johtuu varmaan siitä että monesti nukahtaa muutenkin jo melkein pukiessa ja on tottunu hetken rattaissa odottamaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä se nukkuu kun on vaan kärsivällisyyttä itsellä nimim. kokemusta on

No kyllä varmaan, mut se vaatis jo useamman viikon kärsivällisyyttä opettaa pois ulko unilta. Illalla kyllä nukahtaa nätisti omaan sänkyyn. 4-8kk iässä ei tarvinnut kuin jättää se sinne, niin nukahti itsekseen. Nyt on 1kk ajan ollut vähän hankalampaa, kun oppi seisoon ja kävelemään. Mut nukahtaa kuitenkin puolessa tunnissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä se nukkuu kun on vaan kärsivällisyyttä itsellä nimim. kokemusta on

Kauanko olet yrittänyt kerrallaan? Meillä on ollut sellasia 2-3h maratoneja eikä se ole siltikään nukkunut ulkona/sisällä, ylipäänsä ollenkaan.

Yhteistyössä