Kun supistaa,liikkuuko vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moonlight-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Moonlight-80

Jäsen
08.10.2006
242
4
18
Tälläinen ihmeellinen kysymys tuli mieleen..

Eli kun alkaa kunnon supistukset, niin liikkuuko vauva myös niiden aikana? Vai pitääkö silloin jotenkin seurata myös itse sitä että vauva liikkuu? ja onko jotain sääntöä,etä jos et tunnekkaan liikkeitä supistelujen välillä tai aikana niin pitää huolestua?

Ihmeellisiä asioita tämä synnytys jännitys ja pelko saa aikaan.. Mulla ei mun mielestä ole vielä kertaakaan supistanu, joten täällä sitten panikoin vielä enemmän että koska ne alkaa ja alkaako synnytys sitten samalla niillä..

Moonlight ja vauva rv.39

Tuskin supistuksen aikana liikkuu, mutta niiden välissä kyllä. Jos on hereillä =)

Paitsi tuo kuopus kyllä ponnistusvaiheessa supistuksen ollessa päällä, potki vauhtia kylkiluista :kieh: :D

Moikkis Moonlight!!täytyy sanoa ettäsulla on aivan sairaan upee masu!!!
Ihana!! B)

Useempien synnytysten kokeneena,sanoisin että mä en tunne ainakaan lapsen liikkeitä supitusten aikana,niin kovaksi maha menee ettei läpi tunne vaikka liikkuisikin.Ja luulenpa että vaavi on kyllä vähän vaisumpi supistusten aikana.

Mua välillä tosi kipeesti suppailee ja se hengitys on silloin hyvä muistaa.JOs pidättää hengitystä niin verenkierto vähänenee myös vauvassa.Ja jotenkin kun keskittyy syvään hengittämään,vaikka sattuu pirusti niin se supistus lähtee nopeemmin pois.Taikka sitte tuntuu vaan!!! =)

Sulla enää loppusuora,samaa vähän jo täälläkin,mutta toivon että menis yliaikaseks ainakin pari viikkoa!!!
Vointi tosi upee ja tehtävää vaikka kuinka!!!

kata 36+5

Tervehdys Kata!! Joo masu on ku rantapallon olis nielassu kirjaimellisesti.. :laugh:

Sulla kyllä on varmaan kans loppusuoralla pikku hiljaa, kun eikös sulla ole supistellu tässä matkan varrella jo aikalaillakin.

Huomenna on sitten neuvola ja täti aiko nyt katsoa sitten eka kertaa kohdun suun tilannetta ja jotenkin sitä availla sormella niin että alkais supisteleen,, saa nähä.

Niin sitä en tosiaan ajatellu,että mahahan menee aivan kovaksi sen supistamisen aikana, niin voi olla hankalaakin tuntea. Ja eikös se jos se säännöllisenä alkaa se suppailu niin ole jo merkki että pitää alkaa pikku hiljaa hinautuun sinne sairaalaan. Ja jos sitten supisteleekin pitkin päivää koko ajan niin kaitpa se jossain välissä hieman liikkuu se vauva..?
ooh.. ku pelottaa jo se kaikki mitä on tulossa.. huh huh! :whistle:

Eilisen tarkkailin juur tuota supparien aikana liikkumista.Mulla meni niin perin että kun poitsu liikkui ja työnsi kovasti pepullaan niin alkoi supistus.ELi mulla on suppariherkkä kohtu...

Ja en tuntenut kyllä sen supistuksen aikana liikettä.jälkeenpäin taas poju melskasi.

Synnytyksissä mun mielestä vauva on ollut melkoisen paikoillaan supistusten välit.Kai ne rasittaa ja vauva kerää voimiaan.

On ollut helpottavaa että sen ajan masussa hiljasta kun ei supistele..On meinaan aika kosketusarka tuo masu kun oikein supistaa..

Joo,kait se loppusuora täälläkin...
Vaan haikeena kun viimeinen odotus.VOis mennä todellakin yli pari viikkoakin,olo on tosi hyvä.

On kyllä mahtava tuo sun masu.Nahka niin todella pinkeenä siinä ja sulla ei tosiaan ole ylimäärästä.
Ja vielä noin tasasen pyöree pallo!!!
Taitaa tyttö olla siellä???

Oot tainnut ruskettaa masua?Mulla oli tuosta kohta 2 vuotiaasta ihan musta maha kun heinäkuussa syntyi.Siis kun tyttö tuli masusta jäi vaan musta nahka...Se kun oli venyttyneenä ruskettunut ja sitte venytys katosi..Eipä ole koskaan ollut niin ruskee maha!!! :D

VOinteja sulle!!!
kata 36+6

Yhteistyössä