Kun teet kiisseliä niin mittaatko kaikki aineet valmiiksi kattilaan vai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä teen kiisselin aina sillä nestesuuruksella kiehuvaan nesteeseen. Sillon siinä samalla teen puuron tai muita hommia keittiössä. Siinä toisessa tavassa valmistaa on se huono puoli, että kattilaa pitää vahtia tarkemmin ja sekoitella enemmän.

kiehuvaan nesteeseen... mikä on toinen tapa`? Perunajauhojahan ei saa keittää, vaan kiisseli siirretään levyltä heti kun pulpahtaa ekoja kertoja? ---öööö

Mä teen vissiin sitten kaiken toisin: laitan kylmään veteen perunajauhot ja sekoitan, kunnes pulpahtaa. Lisään vasta sitten sokerin ja marjat. Haluan tuorekiisseliä, eli marjoja, joissa on mahdollisimman paljon vitamiineja tallella, eikä niitä ole keitetty liiskaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Mä teen vissiin sitten kaiken toisin: laitan kylmään veteen perunajauhot ja sekoitan, kunnes pulpahtaa. Lisään vasta sitten sokerin ja marjat. Haluan tuorekiisseliä, eli marjoja, joissa on mahdollisimman paljon vitamiineja tallella, eikä niitä ole keitetty liiskaksi.

Mä laitan jäiset marjat kuppiin ja kaadan valmiin kiisselin päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:

Mä taas teen pohjan aina johonkin mehuun tai keitän esim. mustikoista tai herukoista sen "pohjan" ensin. Sitten kaadan sen kuuman kiisselin jäisten marjojen päälle ja avot, että on hyvää....

Yhteistyössä