Kun teillä on tulossa synttärit,ristiäiset,yms.MITEN MIEHENNE......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäitiys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäitiys

Vieras
.....Osallistuu kotihommiin-järjestelyihin??Enempi aattelen ihan lasten synttäreitä kuin nyt tossa otsikossa tota ristiäisten viettoa....Ihan perinteiset juhlat kun on tulossa-osallistuuko miehenne siivoukseen ja/tai leipomiseen tai lasten hoitamiseen kun itse vaikka leivot tms.??Mulla just täälä ollu aamusta kauhee härdelli kun mies töissä ja kaks pienintä kotona mun kanssa ja illalla tulossa kahvitteluvieraita juhlimaan tuplanimppareita!!Meillä ku mummot haluu lapsilta sellasetkin muistaa...=)
Oon hoitanu aamupala hommat,leiponu vielä osan leipomuksista,siivoillu TAAS!vaikka toissapäivänä jo imuroin ja tuuletin matot yms.Illalla leivoin kakkupohjan ja hyytelökakun,ja.....Mies oli illalla kotona,katseli telkkaa ja lämmitti saunan ku oli kuulemma niin likanen olo!Kysäs se siinä et'menenkö mä saunaan,mut missähän välis mä olisin ehtiny ees!??Nyt vaan on taas niin sapettava olo kun kohta pitäis tässä sit päivä ruokakin kokata...On tää kotiäitiys vaan niin touhuu täynnä!!Mies kun ottais osaa edes johonki järjestelyihin,mut meillä ei...=(Olis sit vieraittenkin seurana illalla enempi,mut vaan ramppaa pihalla,katselee vaik pojan pleikkapeliä,tms.OLIS LÄSNÄ!!

KERTOKAAHAN TAAS MITEN TEILLÄ HOMMAT SUJUU!!

Kyllä toi meiän ukko auttaa. Normaalistikin, kaksinverroin varmaan sitten juhlissa. Kokemusta ei ole kuin sen verran että ristiäisten juhlapaikalla ukko siivosi juhlan jälkiä, minä en itseasiassa tehnyt mitään :o :D Kotona ei olla juhlia vietetty niin siitä en osaa sanoa.

Meillä menee niin, että kumman kavereita/kutsumia on tulossa, se hoitaa tarjoilut ja jälkisiivoukset. Mä yleensä siivoan etukäteen - miehen mielestä ei kannata, paitsi hän pesee vessat... Ja jos kunnon ruokaa tarjotaan, mies yleensä tekee.

Mä teen mieluummin itse tarjoilut yms. Mies sitten siivoaa ja puunaa paikkoja, eli yhdessä.

Hyvä esimerkki MIKSI haluan ennemmin tehdä itse tarjottavat vaikka mies hinkuu keittiöön: Pojan synttärit. Mies ihan väenvängällä halusi auttaa ja sanoi että hän sitten tekee kakun + muut tarjottavat ja minä saan vaan olla ja mennä vaikka kylille. Kakku; valmispohja, ei kostutusta, ei mitään välissä, ainoastaan päällä RUNSAASTI kermavaahtoa sillai lusikalla kauhottuna ja säilykehedelmiä ripoteltuna. Lisäksi suklaamurukeksejä.

mulla huomenna 30v synttärit kämppä iihan ku pommi ois räjähtäny enkä saa mitää tehtyä ku 2 ylivilkasta poikaa painaa ku adhd:t pitki kämppää ja sotkee!ja ukko totes et lähtee huomen ostaa kaiuttimia 100km pääst esikoisen kaa tän pvä muute vaa laahustaa pitki kyliä et apua ei oo tulossa ja mitää en o leiponu tmv....illal vetäsen sit sekunnis kaikki sänkyje ym alle et kehtaa ketää päästää sisäl =( eli juu ei osallistu mihinkää järjestelyihin!

Meillä huomenna kuopuksen synttärit ja miehelle olen sanonut, että hänen hommansa on siivota vessa ja sen on luvannut hoitaa. Minä olen jo siivonnut täällä, mutta mies saa huomenna vielä imuroida kuitenkin. Pääasiassa hänen hommansa on yleensä se, että pitää lapset pois jaloistani kun minä leivon. Siivoukseen siis osallistuu, mutta tällä kertaa olen hoitanut sen pääosin yksinäni päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Mä teen mieluummin itse tarjoilut yms. Mies sitten siivoaa ja puunaa paikkoja, eli yhdessä.

Hyvä esimerkki MIKSI haluan ennemmin tehdä itse tarjottavat vaikka mies hinkuu keittiöön: Pojan synttärit. Mies ihan väenvängällä halusi auttaa ja sanoi että hän sitten tekee kakun + muut tarjottavat ja minä saan vaan olla ja mennä vaikka kylille. Kakku; valmispohja, ei kostutusta, ei mitään välissä, ainoastaan päällä RUNSAASTI kermavaahtoa sillai lusikalla kauhottuna ja säilykehedelmiä ripoteltuna. Lisäksi suklaamurukeksejä.

Ei sulla pamahtan suoni? :o

Mulla olis. :snotty: :snotty: :snotty:

Mies leipoo ja tekee ruuat. Minä auttelen vähän ja pidän muksut poissa jaloista. Yhdessä siivotaan se mikä ehditään. Loput sotkut saa vieraat sietää ;-)

Ennen siivottiin yhdessä ja mä sitten leivoin ja laitoin. :) Mies kyllä auttoi jos pyysin, mut se ei osaa leipoa..

Mutta nyt en enää järkkää tuolleen, vaan otan siivoojat siivoamaan ennen juhlia ja ruoat pitopalvelusta. :)

Jotkut ihmettelivät missä välissä olin kerennyt leipoa miehen siskon synttäreille neljä täytekakkua. Helposti, työnjaolla; mies hoitaa lapset, minä leivon rauhassa :) Eli juhlien ruokapuolesta/leivontapuolesta yleisesti ottaen vastaan minä ja kyllä mies ehtii järjestelyihin osallistua muutoinkin lasten hoidon ohella :)

Yhteistyössä