Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:No ei se sitä tarkoita...
Siis kaikkihan varmaan toivoo, että lapsi on terve. Ja jos ei ole, niin sitten eletään siltä pohjalta.
Mä toivon että mun tuleva lapsi on terve![]()
Ymmärrän ap:ta samoja ajatuksia itsekin läpikäyneenä. Tottkai sitä toivoo lapselle terveyttä, mutta pitäisin sitä niin itsestäänselvyytenä etten tajua miksi sitä pitää hokea. Varsinkaan jos odottaja on itse ilmaissut ettei pidä kyseisestä hokemasta.
Muistan joskus aikanani miettineeni asiaa siitä näkökulmasta että entä jos odottaja tietää jo etukäteen että lapsi on jotenkin sairas tai vammainen, mutta ei halua tästä vielä julkisesti puhua. Miltä silloin tuntuu kuulla joka puolelta ettei millään muulla ole väliä, kunhan lapsi vain on terve. :/
No siinä tapauksessa ei voi oikein syyttää muita, jos ei halua puhua....siis ihmiset kuitenkin toivottelee tervettä lasta, kun eivät muutakaan osaa sanoaniin no..
Eiköhän siinä ole odottajalla huolia ja itsesyytöksiä ihan tarpeeksi tuossa tilanteessa... :/
muoks. eikä varmasti ole ihan helppo tuollaisista elämää suuremmista huolista puhua kaikille hyvänpäiväntutuille, varsinkaan kun tuttu jo heti ensilauseessa hokee että pääasiahan on että lapsi on terve.