[QUOTE="PeggyBundy";23065600]Ens kertaa ei toivottavasti tule ja jos tulee nii oon mielummin ilman
Ilmoitetaanko jossain oppaassa, että miten voi etukäteen tietää millainen mies tulee olemaan?????[/QUOTE]
mun eksä oli suhteen alussa ihan erilainen millaiseksi muuttui myöhemmin... toki merkkejä näkyi mutta kauhean puoleensa vetävä osasi olla... menimme naimisiin ja saimme kaksi lasta. uskoin kaikki hänen vakuuttelunsa:autan lasten hoidossa kunhan tämä ja tämä asia elämässä menee kohdalleen... ehdin olla perheen kanssa enemmän kunhan muutetaan ensin paikkakuntaa... olin yhtäkkiä kahden lapsen yh vaikkakin kotona... yritin kaikkeni että hän olisi muuttunut... vaan ei... lopulta perusti oman yrityksen ja vihoviimeinen temppu oli ottaa virka vastaan toiselta paikkakunnalta mun tietämättä... kertoi vasta kun asia oli jo ratkennut... en olisi enää halunnut muuttaa kertaakaan,mutta minkäs siinä mahtoi kun toinen ei antanut mulle edes mahdollisuutta neuvotella...
minä hoidin kodin, kaiken, omaa tiliä en saanut avata, eikä mulla ollut edes nostokorttia yhteiseen tiliin... oli kyllä lopulta kaksi autoa, omakotitalo,etelän matkoja, risteilyitä, kylpyläreissuja,,,, mitä vain moni voi toivoa...mutta narsistinen mies, joka kahlitsi minut kotiin...
toista ei voinut muuttaa... se on mahdotonta jos toisella ei ole halua kuunnella edes mitä parisuhde olisi kaivannut minun mielestäni...
jätin mokoman miehen, enkä kadu hetkeäkään... olin henkisesti ihan lyöty,omanarvontunne menetetty, itsetunnosta ei ollut enää tietoakaan monta vuotta jatkuneen henkisen väkivallan lopputuloksena..
ero ei aina ole se paras ratkaisu. mulle kyllä oli. nyt voin todella hyvin, olen ensimmäistä kertaa vuosiin onnellinen ja vielä kun erottuani löysin vierelle miehen jonka kanssa elämä ei ehkä sitä materialistisinta ole, mutta ei meiltä mitään puutukaan.... osaa halata ja haluaa sitä myös, vaalii yhteisiä aikoja, on lempeä ja keskustelutaitoinen eikä aina kun suuni avaan,jyrää mielipiteitäni turhina...
toista ei voi muuttaa, tässä miehessä sitä ei tarvitse edes ajatella

jos et kelpaa toiselle sellaisena kuin olet, eikä toinen kelpaa sellaisena kuin hän on, niin turha siinä tapauksessa jatkaa jos näihin ei kompromissia löydy