kuolemanhalu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oon ihan neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oon ihan neuvoton

Vieras
Hei!
Olen aina tuntenut olevani turha ja ylimääräinen. Kaikille vain haitta. Minulla ei oikein koskaan ole ollut kavereita, oikeista ystävistä nyt puhumattakaan. Äitini on koko ikäni vain löytänyt minusta vikoja ja kaiken olen hänen mielestään tehnyt aina väärin. Isä nyt jaksaa olla iloinen, jos minulle sattuu jotain hyvää joskus. Ns kaverit ottavat yhteyttä vain, jos tarvitsevat kehuja tai apuja eikä ketään muuta ole saatavilla. Kun itse otan heihin yhteyttä kysyäkseni kuulumisia, niin ei ole aikaa, on vähän kiire.

Lapsena jouduin seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi usemman vuoden ajan. Siitä en ole uskaltanut puhua kenellekään. Sanoisivat vain kuitenkin, että se oli omaa syytäni. Minulla on aina ollut kova tarve miellyttää muita saadakseni jonkinlaista hyväksyntää enkä ole sen takia uskaltanut sanoa kenellekään ikinä vastaan.

Olen ollut useamman kerran naimisissa, mutta avioliitot ovat päättyneet melko nopeasti. En vain sitten kestänytkään sitä, että mies löi tai kohteli kuin koiraa tai kävi jatkuvasti vieraissa. Olen helppo hyväksikäytönkohde kenelle tahansa ja olen varmaankin siksi retkahtanut ihan vääriin miehiin. Hyvätkin miehet tahtovat ennenmmin tai myöhemmin käyttää hyväntahtoisuuttani hyväksi.

Naisvaltaisilla työpaikoilla minua on kiusattu ja jätetty sisäpiirien ulkopuolelle armotta. Työpaikkojen miehet ovat kyllä aina olleet asiallisia ja ystävällisiä minua kohtaan.

Nykyään pelkään tutustua uusiin ihmisiin enkä uskalla olla vanhojenkaan tuttujen kanssa tekemisissä. Harmittaa ystävien puute ja se miten minua halutaan vain käyttää hyväksi. Sekin harmittaa, etten ole koskaan osannut pitää puoliani, vaan olen tehnyt kaiken muita ajatellen tai muiden mieliksi. Miellyttääkseni muita. Pelkään niin paljon hylkäämistä, vaikka minuthan on jo hylätty! Ja eniten pelkään katkeroitumista. Minulle on tullut kamala halu vaan kuolla. Miten tuosta kuolemanhalusta pääsee eroon ja miten voisin päästä noista peloistani?

Hae apua ja heti. Björnin neuvo oli hyvä mutta todella huonosti esitetty. Terapiassa voit käsitellä menneisyyttäsi ja toivottavasti huomaat kuinka arvokas ja ihana ihminen olet. Lopulta löydät oikeanlaisen miehenkin, kunhan tulet kuntoon.

Voimia sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24001506:
Mene hoitoon.

Mitä lääkitys ap:n tapauksessa auttaisi asiaan? Kavereita hän on vailla. Monet saattavat pelätä taustaasi. Itselläni on myös vähän samanlaista tosin ei mitään hyväksikäyttöä ym. Mutta voisin hyvin olla ystäväsi. Itse sairastan vaan masennusta.

:hug:

No, ihan ensinnäkin sinun täytyy itsenäistyä ja riuhtaista itsesi irti huonoista ihmissuhteista. Sen jälkeen alkaa vuosia kestävä paranemisprosessi. Eli kun tunnistat itsessäsi tuon miellyttämisen halun, niin kannattaa välttää tilanteita, joissa tulet hyväksikäytetyksi.

Moni on saanut avun esim. Louise Hay "Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi" -kirjasta. Apua kyllä löytyy, jos vain lähdet sitä hakemaan. Varsinkin, jos terapiamahdollisuudet ovat vähäiset liian pitkä matka/ rahan puute, niin silloin hyvistä kirjoista kannattaa lähteä alkuun.

Kurjaa. Opettele nyt vaan sinnikkäästi sanomaan ei ja pitämään puoliasi. Se helpottaa ajan mittaan. Ole ilman suhdetta kunnes uskallat sanoa ei myös miehille jotka toimivat väärin. Naisvaltaiset alat on yleensä inhottavia, saisitko muita töitä.

[QUOTE="vai niin";24001522]Mitä lääkitys ap:n tapauksessa auttaisi asiaan? [/QUOTE]
Ei lääkitys autakkaan, vaan hoito. Että saa turvallisesti käydä läpi sen mitä on tapahtunut ja oppia näkemään, että ei tosiaankaan ole itse syyllinen. Toisinsanoen todellisuusterapia, elämänsä rojhkea kohtaaminen, jonka jälkeen voi jättää sen taakseen ja jatkaa eteenpäin. Jos ei pysähdy inventoimaan, joutuu kantamaan sitä paskareppua kokoa elämänsä mukanaan, mutta voi myös pysähtyä tutkimaan sen perusteellisesti ja jättää kaiken paskan pois.

Hoitoon pitäisi tuolla taustalla päästä kun menet lääkäriin ja kerrot tuon minkä kirjoitit. Pyydät mielenterveyspuolelle lähetettä. Ajanvaraukseen sanot lääkärinajan tarpeen syyksi masennuksen tai itsetuhoisuuden. Ja sitten sinun on apua hakiessa oltava aika määrätietoinen, et hyväksy pillerireseptiä vaan sanot että tarvitset traumojen takia nimenomaan keskusteluapua.

jostain voisi etsiä vertaistukea! siitä on iloa! pieni askel kerrallaan. älä vierasta mielenterveys järjestöjen kahvittelu tai puuhastelu iltoja, etsi tietoa ja kysele! löydät vielä itsevarmuutesi. Olet varmasti mukava, mutta itsekin olen huomannut että ihmiset pelkäävät ongelmaisia, joten suuren hylkäämispelon ja murheiden kanssa on hyvin vaikea tutustua, paitsi jos joku on samaa kokenut. Ensin kun tutustuu ei kannata keskittyä itseen vaan toiseen, olla kiinnostunut ystävästä.. ja toivottavasti löydät oikeita ihania ystäviä koska sinä olet arvokas ihminen. Usko siihen ja usko hyviin asioihin. Mieti hyviä asioita elämässäsi ja että jokainen hetki on tärkeä!

Kiitos kaikille ymmärtämisestä ja neuvoista. En itseäni nyt just hengiltä halua ottaa, vaikka kovasti toivon kuolemaa. Niin ja enemmän haluaisin just keskusteluapua luotettavan henkilön taholta enkä ollenkaan mitään turruttavia pillereitä. Ne tuskin auttavat traumoista yli vaan lykkäävät muistot pimentoon, josta taas tulevat myöhemmin kalvamaan. Uskaltaisi vaan ottaa yhteyttä vaikka mielenterveystoimistoon.
Olen aina silloin tällöin yrittänyt opetella pitämään puoliani ja sanomaan myös ei. Kaverit ovat sitten haukkuneet minua itsekkääksi ja pistäneet välit hetkeksi poikki. Olen sitten katunut kieltäytymisiä ja tuntenut kovin huonoa omaatuntoa. Tuntui ihan hirveältä. On aika kova paikka alkaa olemaan sellainen oikea ihminen, jolla on oikeus joskus kieltäytyäkin hyväksikäytöstä. Mutta yritetään. Ihan jo oman jaksamisenkin takia.

:hug: Sie tajuut itestäs nyt jo paljon asioita ja lisää voisit oppia kun pääsisit juttelemaan jonkun kanssa :) Olet potentiaalinen ihminen, mihin tahansa. Toistaiseksi vielä rikki, mut jos et hae apuja nyt, niin myöhemmin kadut, NYT on just oikea aika siihen. Heti maanantaina!!!! Tsemppiä! :)

Uusimmat

Yhteistyössä