Kuopiosta kysymyksiä siellä asuville/asuneille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sotanorsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sotanorsu

Jäsen
04.05.2007
91
0
6
Kuopiosta olis tarkoitus kaupungin vuokra-asuntoa hakea tässä kesän aikana,ens talvena sinne kouluun hakemassa,ikinä en oo siellä käyny joten kertokaahan mitkä siellä on hyviä alueita ja mitkä ei,jostain joskus luin että Päivärannassa asuu kaiken maailman laitapuolenkulkijoita?Asuuhan niitä nyt kait joka paikassa mutta joku rauhallinen alue olis mukava lapsen kanssa.

Niiralan kulmalla(NIKU) asunnot näytti olevan halvempia kuin VVO:lla,minkähän takia,onkos niissä jotain vikaa?Kun kuitekin samalla alueella on kun VVO:n asuntoja.Kun opiskelemaan meinaan ryhtyä niin ei tartteis sen vuokran ihan hirviän suuri olla:)Pieni kolmio olisi ihana,Puijonlaakso näytti mukavalta paikalta,kalliilta tosin.

Ja kertokaahan mitä mieleen juolahtaa Kuopiosta,olis kiva tietää jotain etukäteen :flower: =)

no nikun asunnot on ihan ok. me ollaan nyt asuttu kahdessa nikun asunnossa ei sinäänsä ole valittamista. en tiedä miksi halvempia, mutta ihan hyviä asua. kannattaa nikun sivuilta katsoa vähän vuokratasoa ja olla valitsematta sitä kaikista halvinta neliöhinnoiltaan, koska siellä ne spurkut asuu. samoin jos löydätte taloyhtiön jossa ei kamalasti ole yksiöitä ja kaksioita (näkyy myös nikun sivuilta ) vaan kolmiota ja siitä isompia niin rauhallisempaa on. petosella olen itse tykännyt asua, vaikka sillä paska maine onkin. tuo musta kuitenkin on vanhentunut käsitys, mikä vielä kuitenkin jaksaa nostaa päätään. petonen on kauempana keskustasta, mutta todella paljon siellä on lapsiperheitä. suosittelen pirtin aluetta, jos petoselle lähdette. hieman kalliimpi vuokra mutta siellä on huomattavasti rauhallisempaa. se on siinä saaristokaupungin rajalla.

muoks. vielä lisään että kuopio ei sinäänsä ole kaikista mukavimpia lapsiperhekaupunkeja, musta tuntuu ainakin oulun jälkeen, että lapsiperheitä ei hirmusesti tueta ja niiden etuuksia on karsittu..

Kuopiossa asunut lähes koko ikäni ja Nikun asunnoilla osassa on huono maine sen takia kun siellä asustaa tosiaan sitä laitapuolen kulkijaa monessakin. Enemmän siis mitä vvo:lla. Alueista ensimmäisenä huonoista tulee mieleen Petonen ja Neulamäki! Kummassakin etenkin ostoskeskuksen läheisyys. Sattuu ja tapahtuu, sekä löytyy niin juoppoa kuin narkkariakin. Itse tykkään alueena Haapaniemestä ja Niiralasta, mutta ovat varmaan yksiä kalleimmista. Puijonlaakso on kanssa ihan mukava paikka. Paljon opiskelijoita siellä ainakin majailee mikä voi osasta alueesta tehdä hieman rauhatonta. Monessa kaupunginosassa on ns. huonompaa ja parempaa puolta.

Itse tykkään Kuopiosta kovasti! Tällä hetkellä asustan 100km päässä, mutta olisi kova halu muuttaa taas takaisin jossain vaiheessa. :)

me ollaan myös asuttu petosella, enkä missään nimessä suosittele sitä! ja nimenomaan pirtin tuntumassa .. Kortekatu on aika outoa aluetta, talotkin niin erikoisia. petosen keskusta on kamala paikka!

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
kannattaa nikun sivuilta katsoa vähän vuokratasoa ja olla valitsematta sitä kaikista halvinta neliöhinnoiltaan, koska siellä ne spurkut asuu. samoin jos löydätte taloyhtiön jossa ei kamalasti ole yksiöitä ja kaksioita (näkyy myös nikun sivuilta ) vaan kolmiota ja siitä isompia niin rauhallisempaa on.

Just näin! Itse kanssa asustanut Nikun kämpissä ja niissäkin löytyy osasta melkoista menoa ja meininkiä, mutta osa taas oikein mukavia lapsiperheellekkin!

Nikun asunnot on ihan hyviä...ainaskin tää talo missä asutaan.
on vvo:llakin ihan hyviä..se vaan vinkkinä että EI missään tapauksessa kannata ottaa pyörönkari 2sesta asuntoja tai rypysuolta 49a:sta asuntoa...

petonen on hyvä siitä kun kaikki palvelut lähellä ja nopeasti pääsee kaupungille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras§:
me ollaan myös asuttu petosella, enkä missään nimessä suosittele sitä! ja nimenomaan pirtin tuntumassa .. Kortekatu on aika outoa aluetta, talotkin niin erikoisia. petosen keskusta on kamala paikka!

ootte asunu väärällä puolella kortekatua :D. me asuttiin vitosessa ja te varmaan kutosessa? vitosen puoli ainakin oli tosi rauhallista ja joka asunnossa lapsiperheitä. ihania puisia luhtitaloja omalla pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras§:

ootte asunu väärällä puolella kortekatua :D. me asuttiin vitosessa ja te varmaan kutosessa? vitosen puoli ainakin oli tosi rauhallista ja joka asunnossa lapsiperheitä. ihania puisia luhtitaloja omalla pihalla.

Ei olla itse asuttu kortekadulla, mutta tuttu asui muutama vuosi sitten. Asuimme petosen keskustassa

Miten olisi Kuopaksen asunto? Siis Kuopion opiskelija-asunnot oy:n asunto. Niitäkin on isompia (mm. kolmioita) ja eri puolilla kaupunkia. www.kuopas.fi

NiKu:n asunnot on ihan hyviä. Itse asuin aikoinaan yhdessä NiKun kämpässä ja tykkäsin kyllä.

Kannattaa katsastaa myös Kuopaksen asunnot. Tarkoitettu opiskelijoille ja heidän perheilleen. Kolmioihin on vielä vähemmän kysyntää kuin Nikulla ja vvo:lla. Vuokrataso on kovempi uusimmissa taloissa, mutta onhan niissä kivempi asua. Opiskelijana on kivempi asua keskustan tuntumassa, Niirala ja Puijonlaakso myös kivoja.

Laita vaikka yv:tä jos haluat kysyä jotain. Itse opiskelen toista vuotta amk:ssa ja asutaan keskustan tuntumassa.

Nosto ja kiitos kaikille vastauksista :flower: Paljon hyviä tietoja,on niin hankalaa muuttaa ihan vieraaseen kaupunkiin niin mukava saada vähän vinkkejä,kolme vuotta asunu juopon naapurissa niin se oli kamalaa,nyt onneksi se jo saanut häädön ja huomattavasti rauhallisempaa :D Petosesta ollaan kyllä montaa mieltä,mutta niin se on että jos on joku paikka joskus saanut huonon maineen niin se ei oikein lähde pois,täällä missä nyt asun on kanssa huono maine mutta oikeesti on ihan mukava paikka asua nykyisin,onhan noita deekuja edelleen mutta pääasia ettei ole seinän takana!Joka paikassa niitä on valitettavasti :| Mutta lisää vaan vinkkejä Kuopiosta jos joltain löytyy :wave:

Paljon vaikuttaa se millaista vuokraa olette valmis maksamaan ja mitkä asiat on teille ne tärkeimmät kriteerit.
Jokaisesta kaupunginosasta löytyy sitä hämärää sakkia. Toisessa pihassa sitä on, toisessa ei.
Muut täällä oli jo hyvästi osanneet neuvoja antaa ja varmasti oma silmäkin kertoo paljon kun käytte katsomassa asuntoa. tervetuloa :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Kannattaa katsastaa myös Kuopaksen asunnot. Tarkoitettu opiskelijoille ja heidän perheilleen. Kolmioihin on vielä vähemmän kysyntää kuin Nikulla ja vvo:lla. Vuokrataso on kovempi uusimmissa taloissa, mutta onhan niissä kivempi asua. Opiskelijana on kivempi asua keskustan tuntumassa, Niirala ja Puijonlaakso myös kivoja.

Laita vaikka yv:tä jos haluat kysyä jotain. Itse opiskelen toista vuotta amk:ssa ja asutaan keskustan tuntumassa.

Kiitos,merkkaan nikkisi muistiin,varmaan tulee vielä jotai kysyttävää kun tässä mietiskellään ja suunnitellaan
:)

Petonen on hyvä paikka asua kunhan valitsee oikean alueen (iso paikka). Pyörön alue (ostoskeskuksen lähistö) on levotonta mutta esim. Hulkontien varrella (ja siitä lähtevät kadut/tiet) on rauhallisempaa, toki poikkeuksia löytyy.

Puijonlaakso on kivaa aluetta, ei liian kaukana keskustasta ja ihan rauhallistakin. Luontoakin on ympärillä. Retkeilijäntien alue ainakin on kiva asuinalue.

Niirala ja Haapaniemi on lähellä keskustaa. Ei juurikaan luontoa ja paljon melua mutta kaipa sielläkin lapsiperheet viihtyy.

Päiväranta on ainakin mun kokemuksen mukaan lapsiperheiden aluetta ja rauhallista. En ole koskaan kuullut mitään pahaa Päivärannasta.

Kelloniemi, Saarijärvi ja Männistö on mun tietämyksen mukaan osaksi rauhallista ja osaksi rauhatonta eli kannattaa ottaa enemmän selvää missä asua jos sinne mieli tekee.

Neulamäkeen en muuttais mistään hinnasta. Siitä olen paljon kuullut huonoa ja omiakin kokemuksia on muutamia.

Muista alueista ei juurikaan tietoa.

Mä oon asunu Puijonlaaksossa, keskustassa, Neulamäessä, Männistössä ja Petosella. Kolmessa ekassa olin vasta lapsi, joten en voi sanoa lapsiperheen näkökulmasta, mut Petonen on oikeastaan ihan jees paikka(riippuu alueesta) ja samoin Särkilahti. Se on kasvavaa seutua ja tosi kivannäköisiä taloja. Puijonlaakso ei tietääkseni ole kasvava(korjatkaa jos oon väärässä) ja siellä on sit sitä vanhempaa porukkaa ja vanhempia talojakin. Kortekadulle(kutoseen) muutin ihan uunituoreeltaan eli heti kun valmistuivat tooooosi kauan sit ja sillon oli kivoja, mut nyt ei hajuakaan...Mut Neulamäkeen en muuttais kumminkaan kun sekin on aikas huonoa mainetta niittävä paikka ja itseäni hokeakseni ei ole kasvavaa seutua. Oon asunu yli 10v muualla, joten en ihan kaikista jutuista sit tiiä, mut tossa oli mun mielipide.

Olen asunut 5-vuoden sisään petosella, tikaskadulla ja rypysuolla (länsi-puijolla), rypysuontiellä. Ja nyt olis muutto takaisin petoselle, pirttiin. Tikaskadulla oli levotonta. Rypysuolla on omat juopponsa, mutta koen turvallisemmaksi ja rauhallisemmaksi kuin tikaskadun. Rypysuolla on perusparannuskorjatut ja vanhat talot. Leikkipaikkoja on täällä rypysuolla paljon.

Ja jos opiskelemaan lähdet, niin petoselta ei löydy päiväkotipaikkoja. Saman perheen lapset on voitu petoselta joutua viemään neulamäkeen ja inkilänmäelle, ilman autoa. Ja matkaa rypysuolta ei ole kaupunkiin niin paljoa kuin petoselta.

Yhteistyössä