Kuopus puoli vuotta yhtä iso kuin esikoiseni vuoden iässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kahden pojan äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kahden pojan äiti"

Vieras
Onko mun "pikkuinen" normaalia isompi poika kuin muut?
On 6kk ja jouduin juuri laittaan 74cm vaatteet pois ja ottaan 80cm vaatteet käyttöön. Eikä noi 80cm vaatteet ole ees isoja hänelle vaan just sopivia.
Pojalla on ens viikolla neuvola että en tiedä hänen tarkkaa painoaan, mutta 5kk iässä oli 8900g. Eli varmaan ollaan yli 9kg.
Kuopus oli tosi syntyessään jo 4,5kg että tietysti se on iso poika, mutta esikoiseni 2,5 vuotta on nyt 12kg ja 92cm.
Ei ole pojilla enää juuri eroa painossa ja pituudessa, saan melkein suoraan siirtää vaatteet esikoisen kaapista kuopuksen kaappiin.
Hankalaksi pojan kasvun tekee se kun hän on kuitenkin niin "pieni", hän ei esim. mahdu enää ees sitteriin, mutta ei osaa vielä istua itse.
kaippa tuo kasvu tasoittuu että mulla ei ole pian 12kg painoista 1 vuotiasta..

meillä kans ihan tuhti poika, 5 kk neuvolassa oli painoa 8830 g ja pituutta himpun verran alle 70 cm. 80 cm vaatteita tosiaan on paljon jo käytössä:D syntyessään oli 4290 g ja 50 cm.

[QUOTE="mamm";22076660]meillä kans ihan tuhti poika, 5 kk neuvolassa oli painoa 8830 g ja pituutta himpun verran alle 70 cm. 80 cm vaatteita tosiaan on paljon jo käytössä:D syntyessään oli 4290 g ja 50 cm.[/QUOTE]

meillä oli kuopus syntyessään 4386g ja 52cm. esikoinen oli 3560g ja 51cm.

[QUOTE="mimmmi";22076674 begin_of_the_skype_highlighting**************22076674******end_of_the_skype_highlighting]tämä minun esikoinen 5kk iässä 10kg 700g.. :)[/QUOTE]

niin, ja pituutta 73cm

[QUOTE="mimmmi";22076674]tämä minun esikoinen 5kk iässä 10kg 700g.. :)[/QUOTE]

varmasti myös pitkä. :) oletteko itse pitkiä. minulla mies 180cm ja minä 178cm. että pojat kasvaa varmasti pitkiksi molemmat.

Mun 1v oli 80cm ja 10415kg, (syntyessään 52cm ja 4300g). Esikoinen (tyttö) oli syntyessään 54cm/4640g ja 1v 74cm ja 10210g. En ap:na ottais kyllä asiasta stressiä, jollei neuvolassa tuohon painoasiaan käsketä kiinnittää huomioo. Lapset kasvaa niin eritavoin... Monesti liikkeelle lähtö tasoittaa tuota painonnousua.

Mun 1v oli 80cm ja 10415kg, (syntyessään 52cm ja 4300g). Esikoinen (tyttö) oli syntyessään 54cm/4640g ja 1v 74cm ja 10210g. En ap:na ottais kyllä asiasta stressiä, jollei neuvolassa tuohon painoasiaan käsketä kiinnittää huomioo. Lapset kasvaa niin eritavoin... Monesti liikkeelle lähtö tasoittaa tuota painonnousua.

en mä kyllä sitä stressaakaan. esikoinen menee kasvukäyrällä +1 ja kuopus kasvukäyrällä +2. että pituus paino suhteet on kohdallaan. mietiin vaan sitä että onko muilla sisaruksilla noin isoja kasvueroja suhteessa toisiinsa.

[QUOTE="kahden pojan äiti";22076692 begin_of_the_skype_highlighting**************22076692******end_of_the_skype_highlighting]varmasti myös pitkä. :) oletteko itse pitkiä. minulla mies 180cm ja minä 178cm. että pojat kasvaa varmasti pitkiksi molemmat.[/QUOTE]

no sehän tässä huvittaakin kun ei olla mitenkään pitkiä, mies 178 ja minä 167, lyhkäsiä hoikkia molemmat.

Mun poika oli 3,6kg ja 48cm syntyessään.. Kasvoi hurjaa vauhtia ekan 6kk. Sillon oli 8kg ja 68cm. Kasvu kuitenkin tasoittui kummasti ja 1.v oli 76cm ja 9kg ja 2.v 90cm ja 12kg.

Meillä huomas hurjasti käyristä sen kun alko syömään muutakin kuin rintaa ja lähti liikkeelle niin hoikistu kummasti.

Mut kyllä tässä on lähi piirissä pari näitä 12kg ja ylikin 1-vuotiaita!

[QUOTE="kahden pojan äiti";22076637]meillä 2,5 vuotias on tollainen hoikka poika. syö kyllä hyvin mutta on niin aktiivinen touhuuja että kaiketi kuluttaa sen kaiken. Eipä tuo pysy sekuntiakaan paikoilaan..[/QUOTE]

Mun kuopus oli syntyessää normaalin kokoinen eli 3,5kg. Heti synnyttyään alkoin kamala kasvutahti, 6vko vanhana oli jo 6kg ja tossa puolen vuoden iässä painoa8,5kg.
1-vuotiaana painoa oli jo hurjat 13kg. On ollut aina myös tosi pitkä.
Tällä hetkellä on 3v10kk ja painaa 22kg ja pituutta 114cm, eli ei ainakaan meillä toi kasvu näytä yhtään hidastuvan. Toukokuussa viimeks käytiin kasvukontrollissa neuvolassa, silloin pituus oli 109cm, eli neljässä kuukaudessa kasvanut 5cm.
Oltiin pojan ollessa 1v sairaalassa tutkimuksissa ton kasvun takia ja kaikki kokeet olivat normaalit.

Yhteistyössä