Kupari- vai hormonikierukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpaa suosittelette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpaa suosittelette

Vieras
Kuparikierukka minulla on nyt käytössä ja olen ollut siihen suht tyytyväinen. Hormonikierukka kiehtoisi siitä syystä, että vuoto niukentuisi.

Kertokaahan kokemuksianne näistä, varsinkin hormonikierukasta.

Yli puolvuotta ollu hormoonikierukka ja kuukautiset ei kyllä ole kadonnu mihinkään! Ennen raskautta söin meliane pillereitä ja silloin kesti 3-4päivää, ennen pillereitä saatto kestää 2viikkoa (siksipä pillerit hommasinkin) Kierukan laiton jälkeen pari ekaa päivää tuhrua, sit 4-5päivää kunnon vuotoa ja taas lopussa pari tuhrupäivää. Ja noita kyseisiä pillereitä en enään saa koska tupakoin ja olen yli 30..

Kävin vasta tohtorin tykönä juttusilla aiheesta, olin itse kallistumassa kuparikierukkaan, ja tohtori aukaisi sanaisen arkkunsa ; kuparikierukan ehkäisyteho perustuu alkion abortointiin... Sepäs riitti, nyt on hormonikierukka...

[QUOTE="Vieras";28784899]Kävin vasta tohtorin tykönä juttusilla aiheesta, olin itse kallistumassa kuparikierukkaan, ja tohtori aukaisi sanaisen arkkunsa ; kuparikierukan ehkäisyteho perustuu alkion abortointiin... Sepäs riitti, nyt on hormonikierukka...[/QUOTE]

Niin, se estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohdunseinämään... Hieman eriasia kuin alkion abortointi.