Kutsuisitteko lapsen kylään jos tiedätte, että lapsen vanhemmat hanurista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

x

Vieras
Lapsellani on kiva päiväkotikaveri. "Tiina" on tosi herttainen ja tytöt leikkivät hienosti päiväkodissa yhdessä. "Tiinan " äiti on kuitenkin huippu jurppi. ei osaa huomenta aamuisin sanoa ja voivottelee aulassa hoitotädeille Kelan ja sossun huonoa palvelua. Päällekin näkee, että taitaa olla sosiaalihuollon asiakas.

Nyt lapseni haluaisi, että kutsuisimme "Tiinan" meille kotiin leikkimään. Ei oo hajuakaan missä "Tiina" asuu ja pitäis tietty kutsua lapsi huoltajineen meille ku ovat aika pieniä. Tyttö on hurmaava ja olisin kovin iloinen siitä, että tytöillä olisi mahdollisuus leikkiä päiväkodin ulkopuolellakin, mutta ikävä kyllä, äiti on siitä puusta, että enpä välittäisi tehdä lähempää tuttavuutta.

Minä yrittäisin kutsua ilman äitiä. Tyyliin, meidän Maija tykkää kovasti teidän Tiinasta. Voisiko Tiina tulla joskus meille leikkimään? Saisit sinä käydä sillä aikaa vaikka lenkillä tai kaupassa ihan omassa rauhassasi. Tai jotain.

Mulla oli aikoinaan naapuri, joka ei koskaan tervehtinyt. Enpä ajatellut, että lapseni eivät voisi leikkiä hänäen lapsensa kanssa, koska isä on "hanurista".

Veikkaanpa, että helposti saisit lapsen tulemaan ilman äitiäkin kylään, äiti varmaan olisi vaan tyytyväinen. Mulla on tällainen tapaus tuttavapiirissä, yksi kerta sitten toi lapsen meille leikkimään, kun sovittiin, ja jättikin koko päiväksi! Monta tuntia myöhässä haki lapsen pois, eikä edes pahoitellut. No eihän siinä mitään, mutta kun ei hän edes kysynyt mitään syömisistä, onko lapsi saanut ruokaa tms, no tottakai olin tarjonnut tälle vieraalle lapsellekin, kun itsekin syötiin. Mutta siis äiti ei edes siitä huolehtinut.

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Veikkaanpa, että helposti saisit lapsen tulemaan ilman äitiäkin kylään, äiti varmaan olisi vaan tyytyväinen. Mulla on tällainen tapaus tuttavapiirissä, yksi kerta sitten toi lapsen meille leikkimään, kun sovittiin, ja jättikin koko päiväksi! Monta tuntia myöhässä haki lapsen pois, eikä edes pahoitellut. No eihän siinä mitään, mutta kun ei hän edes kysynyt mitään syömisistä, onko lapsi saanut ruokaa tms, no tottakai olin tarjonnut tälle vieraalle lapsellekin, kun itsekin syötiin. Mutta siis äiti ei edes siitä huolehtinut.

ei meillä ainakaan lapset mee kylään sellaisiin perheisiin, joissa me ei olla koskaan itse vierailtu. Siis näin pienet lapset kuin meillä nyt, 3 ja 4. En päästä ihmisten koteihin, joita en tunne. Niinpä en osaa ajatella kutsuvani vain lasta, vaan myös äidin tai isän siinä samalla.

Tämä äiti on melkoinen rönttäköllä ja tosiaan meuhkaa aulassa hoitajille saamistaa kelan päätöksistä ja milloin mistäkin. nassu on vähän sen näköinen, että voisi viuna ehkä maistua. en nyt voi tietty varmuudella sanoa mutta kyllähän te tiedätte miltä paljon alkoholia käyttävän kasvot ja iho näyttää. Joka tapauksessa, ei ihan sen tyyppoinen ihminen, johon mulla olis hirveesti intressejä tutustua. en myöskään uskaltaisi päästää lastani vastavierailuille ilman, että olisin itse mukana.

"Tiina" on kuitenkin oikein herttainen tyttö ja mukava kaveri lapselleni.

Mä miettisin niin päin, että jos kaveri leikkii meillä, tulee joskus väistämättä vastaan aika, jolloin oma lapsi kutsutaan kaverille. Että haluaisinko, että oma lapsi leikkii siellä...

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Mä miettisin niin päin, että jos kaveri leikkii meillä, tulee joskus väistämättä vastaan aika, jolloin oma lapsi kutsutaan kaverille. Että haluaisinko, että oma lapsi leikkii siellä...

Mä en oo päästänyt omaani "epämääräisen" perheen luo...kaverisuhteet hoidetaan pk:ssa, meillä ja pihalla/puistossa.
Hyvin se on onnistunut. Mutta eipä tietyntyyppisiin perheisiin kutsua koskaan tulekaan, vanhemmat on vaan onneissaan kun oma muksu on meillä ja näinollen pois jaloista :/

Meillä oli aikanaan pojalla kaveri, joka sai kyllä tulla meille, mutta meidän poika ei saanut mennä heille. Minä en siis laskenut, sillä kaverin vanhemmat olivat "vähän" epämääräisiä. Ei siinä ollut mitään ihmettelemistä kenelläkään ja mielummin pojat meillä olivatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:

sepä se. en taitaisi haluta lastani siihen kotiin. Mutta mitäpä tässä sitten voi muuta kuin olla kutsumatta "tiinaa" meille. Harmi sinsänsä kun ei voi tukea lapsen kaverisuhdetta ehkä niin kuin haluaisi voivansa. Ja eihän se "tiinan" vika jos koti nyt on mitä on.

no huh, miten voit arvostella ihmistä jonka kanssa et ole koskaan sanaakaan vaihtanut.
Mielestäni sinä vaikutat todella inhottavalta ihmiseltä ja toivon että Tiina äiteineen säästyy tuttavuudeltanne.

Äitini ei päästänyt lähimpään naapuriin leikkimään pienenä. Ihmettelin joskus, miksi kaikkien muiden kanssa kannustettiin kaveeraamaan.

Aikuisena tajusin, että naapurin mies oli aika paha alkoholisti ja perheväkivaltaakin naisen naamasta kyläkaupassa nähtävissä.

Ehkä ihan viisas ratkaisu. Naapurin lapsen kannalta tietysti surkeampi, mutta oli hänelläkin ainakin yksi kaveri.

Siis onko joku "sossupummi" oikeasti niin paha ihminen, että kannattaa vältellä ihmisenä? MIten luulet, että Tiina koskaan pääsee jaloilleen, jos pienestä asti alkaa syrjäyttäminen muista?