Lestojen logiikka se tosiaan pelaa vuodesta toiseen 😂 Osallistujia on 86 000 ja heillä on käytössään tasan yksi suihku 🚿 🙄

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kaisa pitää kuitenkin mahdollisena, että toinen suihkupiste helpottaisi ruuhkaa. Suviseurojen alue on noin 300 hehtaaria, ja matka suihkuille on osalle pitkä. Kaisa perheineen kertoo kävelleensä kilometrin suihkujonoille.

– Ei huono ajatus, että olisi kaksi suihkua, kun lentokenttä on niin pitkä. Voisi olla sen molemmissa päissä omat.

Myös Siina kannattaa ajatusta.

– Todellakin voisi olla.

Etenkin pienten lasten kanssa muutaman kilometrin matka voi olla haasteellista.

– Nälkäkin tulee matkalla, Kaisa naurahtaa.



 
Mikä sua nyt niin harmittaa?
Ei se harmita mutta tuollaisesta itsepetoksesta ja valehtelusta (kuten lestakaverisi alla tekee) en tykkää ollenkaan.

Itseasiassa ei ole täysin kielletty kuten ei tupakointikaan.
Niinkö? 🙄

”Vanhoillislestadiolaiset noudattavat ehdotonta raittiutta. Alkoholin käyttö on liikkeen piirissä kielletty kaikissa muodoissa.

Tämä kanta perustuu liikkeen Raamattu-käsitykseen, jonka mukaan juopottelu ja päihtymys ovat syntiä.

Liikkeen piirissä raittiutta pidetään tärkeänä uskonelämän ja kristillisen elämäntavan peruspilarina. Periaate kattaa kaiken alkoholin käytön, ja sitä pidetään myös vastuullisena valintana lähimmäisen ja perheen suojelemiseksi”
 
Siis ap, päätäpä nyt kummassa leirissä seisot. Kun pikkusen menee laukalle. Ensit olet hurmoksellisesti naureskelemassa lestojen tyhmyydelle ja sitten seuraavaksi olet jyrisemässä, kuinka oikeaoppisesti pitää lestojenkin elää.
Löysää pipoasi. Vedä hanskaan, jos Annie ei ole siellä. Ja pikku news flash, nykyään vl:t sietävät talouksissa televisioita ja kännyköitä. Oi voi, mihin joutuvatkaan!
 
Siis ap, päätäpä nyt kummassa leirissä seisot. Kun pikkusen menee laukalle. Ensit olet hurmoksellisesti naureskelemassa lestojen tyhmyydelle ja sitten seuraavaksi olet jyrisemässä, kuinka oikeaoppisesti pitää lestojenkin elää.
. Ja pikku news flash, nykyään vl:t sietävät talouksissa televisioita ja kännyköitä. Oi voi, mihin joutuvatkaan!
Niin, tyhmiä on vaikea saada ymmärtämään kuinka pitäisi elää edes oman lakikirjansa mukaan. Kaikki ennen synniksi luettu on vaan kummasti alkanut houkuttaa, alkaen telkkarista ja nyt tupakasta ja viinasta. Varmaan sitten huumeetkin on tulleet kuvioihin mukaan.

Niin ja tottakai he kaikki joutuvat sinne helvettiin kuten on ennalta määrätty Isossa kirjassa tuollaisille syntisille sikailijoille. Sinne taitaa sitten olla jo vähintään neljän kilometrin jono 😂
 
Ei se harmita mutta tuollaisesta itsepetoksesta ja valehtelusta (kuten lestakaverisi alla tekee) en tykkää ollenkaan.


Niinkö? 🙄

”Vanhoillislestadiolaiset noudattavat ehdotonta raittiutta. Alkoholin käyttö on liikkeen piirissä kielletty kaikissa muodoissa.

Tämä kanta perustuu liikkeen Raamattu-käsitykseen, jonka mukaan juopottelu ja päihtymys ovat syntiä.

Liikkeen piirissä raittiutta pidetään tärkeänä uskonelämän ja kristillisen elämäntavan peruspilarina. Periaate kattaa kaiken alkoholin käytön, ja sitä pidetään myös vastuullisena valintana lähimmäisen ja perheen suojelemiseksi”
No sukulaiseni edustavat nuorlestadiolaisia ja kyllä skumppa, olut, konjakki sekä sikari maistuu.
 
Niin, tyhmiä on vaikea saada ymmärtämään kuinka pitäisi elää edes oman lakikirjansa mukaan. Kaikki ennen synniksi luettu on vaan kummasti alkanut houkuttaa, alkaen telkkarista ja nyt tupakasta ja viinasta. Varmaan sitten huumeetkin on tulleet kuvioihin mukaan.

Niin ja tottakai he kaikki joutuvat sinne helvettiin kuten on ennalta määrätty Isossa kirjassa tuollaisille syntisille sikailijoille. Sinne taitaa sitten olla jo vähintään neljän kilometrin jono 😂
Tiedätkö, että tommonen omituinen mustavalkoinen ajattelutapasi ei oikein päde missään, ei vl-joukoissakaan. Ja omituisinta tässä on se, että itse saarnaat keukaperät väpättäen kuin olisit vl mutta et ole. Mistä kivistää? Toivottavasti löydät rauhan itsellesi 🫂.
 
Aapee vihakiimassaan ei tiedä sitä, että asuntovaunuissa on suihkut ja vessat.
Voisi olettaa että siellä vaunussa on sitten vaikkapa kuusi henkilöä niin jokainen heistä ei edes pääse suihkuun, tässä hieman tosiasioita:

”Kuuden hengen asuntovaunun vesitankki on yleensä tilavuudeltaan 40–50 litraa, mutta suuremmissa tai talvikäyttöön varustelluissa vaunuissa säiliö voi olla 70–100 litraa. Jos vaunussa on suihku, vettä kuluu huomattavasti enemmän. Veden riittävyys riippuu täysin siitä, miten sitä käytetään:
  • Pesu ja tiskaus: Yksi suihkukerta vaatii suihkupäästä riippuen noin 15–30 litraa vettä. Tiskaukseen kuluu noin 10 litraa kerrallaan.
  • Juomavesi ja käsienpesu: Yhdelle henkilölle kuluu vettä arjessa noin 10 litraa päivässä.
  • 6 hengen kulutus: Isommalla porukalla 40 litran tankki voi tyhjentyä muutamassa tunnissa, kun taas 100 litran tankki riittää säästeliäällä käytöllä (ilman pitkiä suihkuja) noin vuorokauden tai kaksi.”
 
Voisi olettaa että siellä vaunussa on sitten vaikkapa kuusi henkilöä niin jokainen heistä ei edes pääse suihkuun, tässä hieman tosiasioita:

”Kuuden hengen asuntovaunun vesitankki on yleensä tilavuudeltaan 40–50 litraa, mutta suuremmissa tai talvikäyttöön varustelluissa vaunuissa säiliö voi olla 70–100 litraa. Jos vaunussa on suihku, vettä kuluu huomattavasti enemmän. Veden riittävyys riippuu täysin siitä, miten sitä käytetään:
  • Pesu ja tiskaus: Yksi suihkukerta vaatii suihkupäästä riippuen noin 15–30 litraa vettä. Tiskaukseen kuluu noin 10 litraa kerrallaan.
  • Juomavesi ja käsienpesu: Yhdelle henkilölle kuluu vettä arjessa noin 10 litraa päivässä.
  • 6 hengen kulutus: Isommalla porukalla 40 litran tankki voi tyhjentyä muutamassa tunnissa, kun taas 100 litran tankki riittää säästeliäällä käytöllä (ilman pitkiä suihkuja) noin vuorokauden tai kaksi.”
Tuo kulutus on laskettu naisille.
Miehet pärjää ilman.
 
Käytännössä siis koko lahkon (suomeksi sanottuna siis lahko) olemassaolo voitaisiin siis pikkuhiljaa lopettaa kun he eivät elä niin kuin pitäisi omien uskonlakiensa mukaan
Tuolla logiikallahan voisi sitten lakkauttaa myös vaikkapa luterilaisen kirkon. Ja huussiseuran ja Hyrynsalmen vesijuoksuseuran. Mutta avaahan vähän, mikä sinua niin kovasti ahdistaa. Onko se jonkinlainen äiti-juttu?
 
Tuolla logiikallahan voisi sitten lakkauttaa myös vaikkapa luterilaisen kirkon. Ja huussiseuran ja Hyrynsalmen vesijuoksuseuran. Mutta avaahan vähän, mikä sinua niin kovasti ahdistaa. Onko se jonkinlainen äiti-juttu?
Psykologia ei ainakaan ole sinun vahvimpia puoliasi että jätä se jatkossa mielellään pois.

Luterilaisen kirkon vois kyllä lopettaa samantien niin papitkin voisivat mennä oikeisiin töihin. Joo kaikki muutkin uskonnot, ensimmäisenä kyllä islamin.

Ei minua tosiaan mikään ahdista mutta oikeudenmukaisena ja kunniallisena ihmisenä ottaa kovasti pannuun kun nyt esimerkiksi ne lestadiolaiset ovat vähemmän tyylikkäästi alkaneet luistaa kaikesta siitä ”pyhästä” mikä ennen oli peruskallioon hakattu. Jos jotkut niin nimenomaan he (nuorempi polvi) ovat alkaneet ahdistumaan naurettavista ja tiukoista säännöistään.


Sitä voisi verrata siihen että minä alkaisin tahallaan rikkomaan lakia, mutta sitähän minä en tule tekemään.

Eli lestat kuvittelevat edelleenkin olevansa jotenkin muita ”syntisiä” ihmisiä paljon parempia mutta kuten on nähty, näinhän se ei ole.


Kerrohan nyt vielä lopuksi että miten huussiseura on alkanut rönsyilemään säännöistään. Toi vesijuoksuseura? Eivätkö he enää ulosta huussin sisään, juokse vedessä ja ovat alkaneet viihtymään rantsun baarissa missä saa olla uikkarit päällä. Tai vaikka ilmankin 😁
 

Yhteistyössä