"Kuukautiset" 2 viikkoa synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääkäriin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lääkäriin?

Vieras
Kuukautiskivun tyyppinen kipu ja vuoto (ei tosin kovin runsas vuoto). 2 viikkoa kulunut synnytyksestä ja jälkivuoto tuntui ennen tätä melkein loppuneen... Onko vaan uudelleen runsastunutta jälkivuotoa vai voiko kenties olla oire tulehduksesta??? Onko muilla ollut samanlaista?

On erittäin todennäköisesti ihan jälkivuotoon liittyvää vuotoa. Jos kuitenkin kivut lisääntyy ja/tai tulee kuumetta ja/tai isompia hyytymiä niin silloin ehdottomasti lääkäriin!

Minulla jokaisen synnytyksen jälkeen vuoto on ollut jonkin aikaa sellaosat on/off vuotoa eli on näyttänyt siltä että loppuu mutta alkaakin sitten uudelleen (kuukautiset ovat alkaneet sitten 6-10kk synnytyksen jälkeen). Yhden synnytyksen jälkeen minulla vuoto lisääntyi yhtä äkkiä vajaa 2 viikkoa synnytyksestä, ja supisteli kovasti. Menin kovien supistelujen/kipujen vuoksi käymään lääkärissä ja sieltä sitten suoraan sairaalaan kaavintaan (kohtuun oli jäänyt pala istukkaa).

Mäkin sanoisin, että jälkivuotoa. Mulla sektion jälkeen alkoi noin uudelleen ja oli vähän lämpöäkin. Soitin osastolle mistä lähdin ja sain juurkin juo ohjeet, että jos muuttuu haisevaksi tai tulen kipeäksi niin lääkäriin. Ohjasivat muistaakseni menemään synnytysvastaanotolle. Silloin oli kyllä viikonloppu, ehkä arkena olisi ollut toiset ohjeet? Mutta siis, jos neuvola ei ole auki enää voit soittaa sinne sairaalaankin missä synnytit.

hyvä, kannatti käydä. minäkään en olisi tuosta vuodon runsastumisesta ollut huolissaan koska se kuuluu asiaan mutta se kipu oli näköjään merkki tulehduksesta.

Yhteistyössä