kuukautiset raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitu"

Vieras
Heippa!
Olen seurannut paljon erilaisia raskauteen liittyviä keskusteluja, ja huomannut, että toisissa on keskusteltu paljonkin siitä, että voiko raskauden aikana tulla kuukautisia, esimerkiksi ihan alkuraskaudesta heti raskautumisen jälkeen ja osa keskusteluihin osallistuneista on kertonut näin käyneen.
Eli nyt kysyisinkin ihan asiantuntijalta, onko se virallisesti mitenkään mahdollista, että heti raskautumisen jälkeen voisi tulla vielä yhdet kuukautiset? :O

Lähinnä sitä varten kysyn, kun oma vointini ihmetyttää.. Minulla oli loppui kuukautiset n.2vkoa sitten ja n.viikon on kestänyt hyvin voimakkaita oireita, ja oireita googlettaessani olen jokaisen kohdalla törmännyt raskauteen, eli kuinka alkuraskauteen kuuluu kyseisiä oireita. Tein jo testin, mutta se oli negatiivinen, seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa n.2vkon kuluttua, pitääkö minun odottaa siihen asti, että voin testata uudestaan?
Minulla on siis vatsassa, erityisesti alavatsassa ja munasarjojen tuntumassa vihlontaa, alavatsassa omituista myllerrystä, vatsa todella löysällä, olen mieleltäni normaalia herkempi, palelen ja jatkuvasti on pahoinvointia.
Enkä siis usko, että raskauden toiveissa kuvittelisin nämä oireet, koska raskaus virallisesti ei ole ollut toivomuslistalla... Ihmettelen vain.

Hei "tiitu"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Kovin harvoin naisilla on raskauden aikana varsinaisesti kuukautiset mutta toisilla niihin aikoihin kun kuukautiseten pitäisi tulla saattaa tulla hieman vuotoa, tämän on usein kyllä selkeästi niukempaa kuin oikeat kuukautiset. Mutta kyllä tämä teoriassa on mahdollista.
Liittäisin tuo sinun mainitsemasi asiat kyllä enemmän ovulaatiotuntemuksiin, mutta tokihan myös raskaus on voi olla kyseessä. Odottelisin sinuna rauhassa seuraavia kuukautisia, jos ne tulevat normaalisti kysymys tuskin on raskaudesta.

Yhteistyössä