kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa krt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa krt

Vieras
Vauvani syntyi 2,5kk sitten ja jo nyt alkoivat kuukautiseni!! *Huoh* Ja minä kun luulin, että saisin olla ilman kuukautisia kauan, kun kerran täysimetän.

Mutta se mitä ihmettelen, on vuodon määrä, jota on siis paljon. Tunnin välein saa vaihtaa sidettä, ja välillä hulahtaa niin, että side ei pidä, vaan ehtii alushousutkin värjääntyä. Onkohan tämä ihan normaalia? Ehdin jo pelästyä, että onko minulla kohtutulehdus tms. mutta kohtutulehduksessa vuodon pitäisi olla ruskehtavaa. Tämä on ihan kirkasta verta.

Onko muilla kokemuksia?

Hei,itselläni hiukan samanlainen kokemus,mutta älä nyt pelästy että sulla olis sama tilanne kun mulla,silti ajattelin vastata..Esikoiseni syntyi Huhtikuun lopulla..Mulla alkoi reilu kuukausi sen jälkeen kova vuoto,luulin aluksi menkoiksi mutta vuoto meni niin kamalaksi että hakeuduin lääkäriin.Mulla tuli siis ihan mielettömiä hyytymiäkin!Gyne epäili että kohtuuni olisi jäänyt istukan palasia/palanen joten jouduin vielä sama päivänä kaavintaa.Kävin kaavinnassa ja siinä nukutuksesta herätessäni mulle kerrottiin että ei kohdussa ollut mitään palasia.Mutta kyllä vuotokin sen jälkeen loppui,en tiedä sitten että mistä moinen vuotaminen oikein johtui?!Nyt menkat tulleet suht säännöllisesti ja normaalivuoto päällä.Eli en tiedä että oliko ne sitten menkat jo silloin vai mitä?Onneksi helpotti.Mikä tilanne sulla on nyt?

Menee hieman asian vierestä, mutta ainakin keskenmenon jälkeen ekat kuukautiset on normaalia runsaammat ja kivuliaammat. Voisko sama päteä raskauden jälkeisiin?

Itellä ollut km ja kuukautiset oli tosi kamalat sen jälkeen. Nyt raskauden jälkeen ihan normaalit, ehkä hieman niukemmat kuin ennen.

Vauva on kohta 10 kk ja nyt ekat menkat. Täysimetin puolivuotiaaksi ja vieläkin tulee heitettyä maidot päivisin monta kertaa.
Eipä ollut ikävä tätä rättirumbaa !!

Mulla alkoi kuukautiset 2kk synnytyksestä ja parit ensimmäiset olivat aivan mielettömän runsaat runsaiden hyytymien kera! Tuntui, että jatkuvasti saa olla sidettä vaihtamassa ja ihmistenilmoille lähtö oli vähän kyseenalaista kun ei tietänyt miten ne suojat pitää.. Sitten alkoi kuukautiset tulemaan normaaleilla vuodoilla.

Aiheen vierestä menee, mutta kysynpä kuitenkin.

Synnytyksestä on kulunut 6 kk, enkä ole lainkaan täysimettänyt. Vauva on saanut alusta alkaen lisäksi korviketta ja jo kolmen kuukauden iästä lisäksi kiinteitä. Imetän tällä hetkellä vain 2 kertaa yössä ja 2 kertaa päivisin. Tästä huolimatta kuukautisia ei olet tullut. Onko kohtalotovereita vai ovatko kaikki muut yhtä pitkälle ilman kuukautisia edenneet täysimettäjiä?

nimim. pitääkö kohta lähteä raskaustestiä ostamaan...

kokemuksen. Kun minulla oli myös käsitys että kuukautiset pysyy pitkään pois. Synnytyksen jälkeistä tiputteluvuotoa kesti viitisen viikkoa. Sitten muutaman päivän tauon jälkeen alkoi tosi runsas kirkas verenvuoto. Jatkui toista viikkoa, lääkäri sanoi että on normaalia että ekat kuukautiset tosi runsaat. Sen jälkeen tullut säännöllisesti aiempaa vähän runsaammat kuukautiset. En imettänyt. Paino palautui kuukautisten alettua tosi nopeasti.

Kuukautiset alkoi eilen, poika 9kk. En ole täysimettänyt ollenkaa ja kokonaan maito loppui tuossa ennen 6kk. Tuntuu että nyt ottaa takaisin päin, eli on niin mahdottoman kivuliaat ja runsaat. Muitakin siis löytyi!

Uusimmat

Yhteistyössä