kuulin eilen huolestuttavia asioita yhden kaveripariskunnan lastenhoidosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
siis mitä tääl nyt mun kimppuun käydään kun ilmaisen huoleni?? mä tunnen nämä ihmiset ja tiedän et nyt ei kaikki ole ok,ei se ole kyttäämistä,kyyläämistä ja oman elämän puutetta jos on huolissaan!

No kerro asia, josta pitäisi huolestua? Ovatko väkivaltaisia? Jokaisella on oma tapansa hoitaa oma lapsensa.
Minäkin olen vaihtanut vauvalle noin 4 vaippaa vuorokaudessa, enkä joka tunti ole syöttänyt. Parin tunnin syöttöväli on ihan ok.

Tuossahan sanottiin , että ainakin neljätuntia reissussa, eikä maitoa mukana. Ja vauva oli vaatteidenkin läpi märkä... Onko sunkin vauvas aina läpimärkä?

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
siis mitä tääl nyt mun kimppuun käydään kun ilmaisen huoleni?? mä tunnen nämä ihmiset ja tiedän et nyt ei kaikki ole ok,ei se ole kyttäämistä,kyyläämistä ja oman elämän puutetta jos on huolissaan!

Älä välitä, sellaista se täällä aina on. Taitaa noi mollaajat olla samanlaisia vauvan hoitajia, kuin kaverisikin. Ja nyt osuu liian kohti...

No se on kumma, että 80% lapsista on ylipainoisia kohta ja aina vaahdotaan kun ei joka hetki olla tyrkyttämässä läskien lasten suuhun ruokaa.

Muuhun en ota kantaa, mutta parin tunnin välin en kyllä itekkään vaippaa ole koskaan vaihtanu, tosin laukussa aina mukana varuilta vaippa oli ja eväät oli tarvittaessa aina mukana, kun tissejäni en oo ikinä hukannu :D Sen vaipan kyllä joskus...ollaan ajettu muksun ollessa noin ½-vuotias kolmisensataa kilometriä ilman vaippaa, kun vauva kakkas ja mä en ollu muistanu ottaa varavaippaa. Pakkohan ne kakkat oli pois ottaa, joten sit jatkettiin matkaa ilman =)

Alkuperäinen kirjoittaja :
kyllä ihmettelen miten jotkut vaihtaa vain 4 kertaa vaipan päivässä :o kyllä meillä menee ainakin 6-8 vaippaa päivässä ja jokainen vaippa on märkä.

Jos se vauva ei saa ruokaa niin ei kait sitä pissaakaa sit tuu...

Hei Kuhalle kaikki kunnia jos yrittää auttaa ja ottaa neuvolaan yhteyttä! :wave:
Kun selkeesti nähdään ettei kaikki ole ok, niin silloinhan nimenomaan pitää toimia jotenkin. Liikaa tapahtuu hirveyksiä tässäkin maassa ilman että kukaan uskaltaa puuttua / sokeuttaan muka huomaa mitään. :'(

en mäkää välttämäti vaihtanu vaippoja 2h välein,vauva ku nukkui jopa 4-5 tuntia putkeen ni enkai nyt ala siin vaippoja vaihtaa :)ja en mäkä aina muistanu millo oli syöny..iteki olin väsy sillo ku vauva oli ihan pikkunen..ja joskus kylään mentäessä saatto hälinäs unohtuu vaippa tai muuta..silti lapseni jo kohta 7kk ja hyvinvoiva ukkeli..musta toi lasten suojeluun ilmotus on ehkä liian aikainen juttu..en mä ainakaa olis hbalunnu että sossusta tänne tultas kyylää miten hoidan lastani..tosin mulla jo oli 3 ennestää tätä viimesintä...apua ja neovoja kannattaa nyt alkuun tarjota..

mä vaihoin vaipat silloin kun tuntui olevan tarvetta ja imetin lapsen tahtisesti. että en mäkään olis kyllä osannut sanoa että koska on viimeksi esim.syönyt,mutta alkuun roikku tississä 30min joka tunti tai joka toinen tunti. ja mä olin kyllä niin väsynyt että jos ois pulloon siirtynyt niin varmasti olisi unohtunut välillä. tosin olin aika ylitunnollinen äiti (vauva ei huutanut ikinä yhtään sekunttia kauempaa ku oli ihan pakko,siis toimin samalla sekunnilla ku alko kitisee vähänkin).

voisin kuvitella että ap:n puhumalla äidillä ei vaan ole mitään kokemusta ennestään lapsista! tuskin on oikeesti välinpitämätön. vaikea tilanne mutta ehkä he neuvolassa ohjaavat (pystyisitkö sinäkin ohjaamaan äitiä vaivihkaan oikeaan suuntaan? kysyt vaikka että mitä mieltä hän on siitä kun on tutkimuksia että varhaislapsuus 0-3v olisi suuri merkitys lapsen loppuelämän kannalta siis sillä että vauvan tarpeet tulee tyydytettyä heti,ja oikealla tavalla tms)?? siis tarkoitan nyt lähinnä tolla sitä että kun kitisee nälkäänsä niin saa pikimmiten sitä "maitoa" suuhunsa,joloin nälän aiheuttama ikävä tunne loppuu.

-tositarina. minulle oli moni uusi äiti tuttava kateellinen kun olin niin äidillinen. vaikka kyse oli tietoisesta päätöksestä täyttää vauvan tarpeet heti,ja siitä että olin vaan etukäteen asoihin valmistunut(ei se mistään äidinvaistosta kummunnut vaan ihan siitä että olin halkenut tietoa ja päättänyt toimia niin)

HYVÄ AP ettet ole ekana sossuun soittamassa,siitä tulisi äidille vaan liikaa paineita,mutta hyvä että kuitenkin koetat asialle tehä jotain :hug:

[
en tiedä puhuisko neuvolassa,mut en mä nyt lastensuojeluun ala tässä vaiheessa soitteleen kuten joku tossa ehdotti :whistle:

Soita ihmeessä neuvolaan ja sano, että olet huolissasi siitä, että vanhemmat ei taida OSATA hoitaa lastaan. Kyllä neuvolasta sitten jatkavat asian selvittämistä.

Yhteistyössä