kuulkaas palstatohtorit, 2-veellä päivän aikana kahdet pienet pissat, onko liian vähän? (on siis kuumeessa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
otsakkeessa olennaisin.

juo aika vähän ja kahet pissat tosiaan on tullu koko päivänä. ja tosi pienet, ehkä puoli desiä per kerta. voimakkaan hajusta ja väristä.

kuumeessa viidettä päivää.. ei kuitenkaan yli 39 astetta. Pahan kuulonen yskä, mahakipua valitellu eilen ja toissapäivänä. Ei syö mitään.. väsynyt on ja räkä valuu, mutta jaksaa silti kohtuullisesti leikkiä ja touhuta.

Ootkai käyttänyt pientä jo lääkärissä? Viisi päivää kuumetta on aika pitkä aika...ja varsinkin jos juo huonosti ja tuota pissaa tulee noin vähän. Juota usein, usein, usein pieniä määriä kerrallaan. Vaikka muutaman minuutin välein ryyppy, kaksi. Kuulostaa siltä että on jo aika kuivunut lapsi, aloita siis oikeesti tehojuottaminen ja vie aamulla lääkäriin!

mä viesin jo tänään päivystykseen.. on nimittäin todella vähän. Meille sairaalassa sanottiin että korkeessa kuumeessa pitää kastua ainakin 5 vaippaa, kunnolla. Meillä kastui 4 ja tuli kakatkin, mutta pistivät tippaan silti.

Alkuperäinen kirjoittaja mimaka:
Ootkai käyttänyt pientä jo lääkärissä? Viisi päivää kuumetta on aika pitkä aika...ja varsinkin jos juo huonosti ja tuota pissaa tulee noin vähän. Juota usein, usein, usein pieniä määriä kerrallaan. Vaikka muutaman minuutin välein ryyppy, kaksi. Kuulostaa siltä että on jo aika kuivunut lapsi, aloita siis oikeesti tehojuottaminen ja vie aamulla lääkäriin!

en oo käyttänyt lääkärissä kun kuitenki aika lievää ollu tuo kuumeilu.. yleensä jotain 37-38 välillä. eilen oli kuumeeton päivä mutta tänään taas nousi kuume.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

en oo käyttänyt lääkärissä kun kuitenki aika lievää ollu tuo kuumeilu.. yleensä jotain 37-38 välillä. eilen oli kuumeeton päivä mutta tänään taas nousi kuume.

:o Vie lapsi viimeistään aamulla lääkäriin, tai vaikka hetikin....

Erityisesti tossa tilanteessa veisin, kun kuume nousee uudelleen.

onko tää taas joku provo, kun ei vastausta taas kuulu.. ja ei muka TAJUA lähteä lekuriin?
Tyhmäkin tajuaa että aikuisenkin pitää käydä useammin kuin kaks kertaa päivässä vessassa.

Josset lekuriin lähde niin soita edes ja kysy terveysalanihmisen mielipide, 09-10023

Alkuperäinen kirjoittaja hei2:
onko tää taas joku provo, kun ei vastausta taas kuulu.. ja ei muka TAJUA lähteä lekuriin?
Tyhmäkin tajuaa että aikuisenkin pitää käydä useammin kuin kaks kertaa päivässä vessassa.

Josset lekuriin lähde niin soita edes ja kysy terveysalanihmisen mielipide, 09-10023

no ei tää mikää provo oo ja en mää ny keskellä yötä lähe mihkää päivystykseen toista viemää ku se nukkuu. katotaa aamulla mikä on tilanne ja jos vielä on kuumetta eikä ruoka ja juoma maistu niin sitte pitänee lähtä lääkäriin.

etkä siis voi soittaa?? Mä sinuna kyllä soittaisin. Eihän se velvoita mihinkään.
Siis mä kirjotin tosta pienestä joka pissas vaan ne 4 vaippaa ja joutu tiputukseen.. Sanoivat etteivät voi ottaa riskiä että lapsi kuivuu, kun kuitenkin aika vähän kasteli heidän mielestään.

Alkuperäinen kirjoittaja hei2:
etkä siis voi soittaa?? Mä sinuna kyllä soittaisin. Eihän se velvoita mihinkään.
Siis mä kirjotin tosta pienestä joka pissas vaan ne 4 vaippaa ja joutu tiputukseen.. Sanoivat etteivät voi ottaa riskiä että lapsi kuivuu, kun kuitenkin aika vähän kasteli heidän mielestään.

no mä oon siksi niin pessimistisellä kannalla kun pienempänä saman lapsen sairastaessa ei otettu koskaan vakavasti näitä kuivumisasioita. Ja ei se lapsi sitten kuivunut kuitenkaan kertaakaan vaikka niin ite luulin, joten en mä ny viitti alkaa panikoimaan tämän asian kanssa. Lapsi ei kuitenkaan ole enää ihan vauva. Mutta kyllä mua mietityttää tuo pissaamisen vähyys... nestettä on menny tänään karkeella arviolla joku 3 dl ehkä... ehkä enemmän ehkä vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Mitä sä sitä nestettä säästelet? Ei se tauti juomatta lähde.

oliko tää mulle? minä en säästele nestettä. tiedät varmaan että jos lapsi ei juo niin ei sitä väkisinkään voi juottaa..

ja te jotka kehotatte lääkäriin viemään niin lähtisittekö itse tähän kellonaikaan jo hyvän aikaa nukkuneen lapsen kanssa päivystykseen?

oliko tää mulle? minä en säästele nestettä. tiedät varmaan että jos lapsi ei juo niin ei sitä väkisinkään voi juottaa..

ja te jotka kehotatte lääkäriin viemään niin lähtisittekö itse tähän kellonaikaan jo hyvän aikaa nukkuneen lapsen kanssa päivystykseen?

Saattaisin lähteäkin. Mutta soittaisin kuitenkin ensin tonne terveyspalveluiden neuvontaan. Ja herättäisin pienen juomaan. Jos ei muuten ota, niin ruiskulla 5-10 ml kerrallaan. Kuivumisella voi olla vakavia seurauksia.

Ja kyllä voi. Juotatko mieluummin väkisin vai odotatko että lapsi on siinä kunnossa että joutuu tiputukseen?

Yhteistyössä