Kuulukohan elämän oikeasti olla näin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Mä olen nyt kyllä aika veemäisessä tilanteessa, ihan kusessa jos suoraan sanotaan.
Mä työskentelen firmassa jota omistan, olen johtavassa asemassa siellä, naturally! Mutta se ei tee sitä että mä pyörisin rahassa. Päinvastoin. Huoli siitä että työntekijät saavat palkkansa on ensisijalla, oma talous tulee sen jälkeen. Palkkaa otetaan jos on jotain mistä ottaa. Nyt on tilanne että ei ole mistä ottaa.

Meillä vielä rakoilee suhde miehen kanssa totaalisesti. Ollaan sellaisessa semierossa, eli ei eletä pariskuntana vaan yhdessä mutta erikseen.

Mä kävin pankissa kysymässä nopeeta vakuudetonta lainaa, en saanut kun firmalla on jotain merkintöjä heidän rekisterissään. Jes, kiva juttu. Meiltä meni jääkaappi rikki taannoin, oli vaan pari vuotta vanha... ollaan käytetty nyt sellaita varakaappia jossa siis yläosa jääkaappi ja alaosa pakastin. Mutta ei voi olla totta... se jääkaappi hajos nyt just tossa kaksi tuntia sitten.
Nyt ei ole säästöjä josta hakee uutta kaappia, ei lainaa pankista, ei rahaa töistä, ei toimeentulotukea, koska asumme miehen kanssa vielä samassa osoitteessa.
Oon aika kusisessa tilanteessa. Täytyy käydä jossain kierrätyskeskuksessa josko siellä olis joku kaappi joka kävis.

Mutta nyt ketuttaa ihan älyttömästi. Muutenkin laskut perässä niin tällainen vielä tähän...

kodinkoneissa tulee mukana semmoinen ilmainen takuu, että kun sulla on muuten tiukkaa, niin sitten ne leviää jonossa jokaikinen.

no, aika moni köyhä tässä maassa on lirissä hajoavien koneiden kanssa. meillä tää suma iski just kun oltiin köyhimmillään vauvan kans. kiva kun ei pelaa uuni eikä boileri. että vaikka se tuntuu nyt kuin se jääkaappi katkoisi kamelin selän, niin yritä rentoutua, listaa elämäsi ongelmat ja pistä suunnitelmaa, että missä järjestyksessä rupeat korjaamaan tilannetta ja millä tapaa. voimaa!

Sanoisin että yrittäjän arkea.
Kaikkein kusisinta on kun asiakkaat vielä jättää laskunsa tyynesti maksamatta.... meille on parina jouluna käynyt näin. Ei paljoa naurata vaikka maksavatkin tammikuussa, kun me tarvittaisiin ne rahat jo silloin kun eräpäivä on....

Voimia vaan.

En tiedä lohduttaako, mutta niin se elämä vain menee jokaisella, välillä menee hyvin ja välillä (tosi) huonosti. Joku tuossa jo neuvoikin, että listaa ongelmat ja tehtävät asiat ja niiden järkevimmät ratkaisut, ja kerää voimia toimimaan sen mukaan. Kyllä siitä taas nousee kun vain on sitkäeä ja yrittää, ja muistaa välillä hoitaa myös itseään.

Tsemppiä toivoo toinen yrittäjä (joka muuten myös sai rähjätä asiakkaiden laskuista ennen joulua, yhdelläkin kuukauden myöhässä, mutta onneksi suurin osa sitten kuitenkin ehti tulla juuri ennen joulua...)

Mäkin monesti mietin, että miksi joillakin täällä on se kyntäjän rooli :/
Mä en jaksa sitäkään shittiä kuulla, että ihmiselle annetaan kannettavaksi sen verran kun jaksavat. Eli siis sillä logiikalla vahvat ja sitkeät elävät vaikeimman elämän.
Mullakin on ihan tarpeeksi ollut tässä elämässä ongelmia, ja nyt täysin kunnollinen mieheni, otti ja sekosi. Asun myöskin hänestä erillään, mutten saa mitään tukia, koska olen edelleen naimisissa, ja tämä myös hänen asuntonsa. Ei hyvin pyyhi ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22936582:
Kyl jääkaapeissa on nykyisin kahden vuoden takuu.

Daa, jos se on siis juuri sen kaksi vuotta vanha, eli takuu mennyt umpeen... Monet kodinkoneet näyttävät nykyään kestävän juuri siihen takuuaikaan asti, ja sitten hajoavat :mad:

Ap, katso jääkaappeja kierrätyskeskusten lisäksi esim. huutiksesta oman paikkakuntasi haulla, voi löytyä halvallakin suht uusia!

No kyllä, sitä yrittäjän arkea pahimmillaan. Niin, mieheni ei ole firmassa mitenkään mukana, mutta ei paljon auta kun hän on työttömänä.
Mä nyt ajattelin, että vien lapset äitini luo, ei ole heti niin paniikki tuoreesta maidosta!! Ja onneks ne on päivähoidosssa ettei aamupalaa ja lounasta mun tartte panikoida :)

Mutta kaikki tuntuu aina kaatuvan päälle. Just tää ihmissuhdesotku tässä. Veetuttaa sekin vielä, kun ennen joulua me pidettiin siten taukoa että oltiin erillämme, viikot pojat mulla ja viikonloput isällä ja me oltiin eri osoitteissa. Sitten tuli joulu ja sekoitti tilanteen, päätettiin vielä olla joulu yhdessä. Siitä asti ollaan asuttu saman katon alla ja mulla on fiilis että mies on sen verran putkiaivo että se kuvittelee kaiken olevan nyt taas ok... Sekin vielä tähän, että erosta tarttis sen kanssa alkaa kiistelee.

Ja jos mä en saanut pientä vakuudetonta lainaa nyt niin miten mä voisin itselleni saada talon lainan kokonaan.. vaikka miten olis talo vakuutena.. Jestas, eli taidan olla siinä tilanteessa että mun on tästä lähdettävä.

Piru, kaikki samassa paketissa. Ihmissuhdeongelmat ekaks, sitten taloudellinen huoli jonka myötä ihmissuhdeongelmat pahenivat ja nyt tällainen pattitilanne. Että jotta mulla on päänpäällä katto mun on oltava tässä suhteessa vaikka kuinka veetuttais.

Niin, no toi jääkaappi nyt taas oli viimeinen niitti tämän hetkiseen kurjuuteen. Mutta todellakin, ylöspäin enkä meinaa yrittäjyyttä tämän hetkisen tilanteen takia mollata liikaa. Joskus vaan toivois että elämä olisi vähän rauhallisempaa kaikilla osa-alueilla. Että olis pankkitilillä tiukkoja paikkoja varten vähän rahaa, että olis kainalo johon käpertyä. No, iloiset vesselit olen saanut ja onhan mulla tukiverkkoa ympärillä. Äiti, isä ja ystävät, joille voin avautua.

[QUOTE="vieras";22936570]Ainahan sitä voi napata kiepin tukevaa köyttä ja lopettaa kärsimykset.[/QUOTE]

Jos toi on sun ratkaisu kiperiin asioihin ja epätoivoisilta tuntuviin tilanteihin, niin sydämestäni toivon ettet koskaan joudu kokemaan vastamäkeä!! ;)

Jep ei oo yksitysyrittäjänä helppoa. Mulla ei onneksi ole alaisia joille pitäis maksaa palkkaa, mut tosiaan välillä on kuukausia jolloin ei voi maksaa itelle palkkaa paria sataa euroa enempää. Tosin ei se palkka muutenkaan suuri ole jota pystyn nostamaan. Sitten kaikki kuvittelee, et tässä nyt pyöritään rahoissa ja soittelevat sponsorointeja yms. lahjoituksia. Ja sitten on asiakkaita jotka ei maksa koskaan.

Niin tarkennuksena vielä, että meidän se 2 v vanha jääkaappi alkoi haista homeelle. Juu-u, kämppään levis sellainen homeen haju ja sitä lähdettä etittiin sitten viikon verran. Se paheni aina kun avasi jääkaapin oven. Puunattiin se ulkoa ja sisältä. Ja sen päivän kun se oli pois päältä, haju laantui koko kämpässä. Annettiin olla pari päivää pois päältä ja haju oli kokonaan hävinnyt kämpästä.
Juteltiin joidenkin tyyppien kanssa jotka työskentelee jääkaappien parissa, ja ne sanoi että ei tavatonta, mutta harvinaista että itse jääkaappi homehtuu. Eli se on nyt pannassa, emme käytä sitä.

Tää mikä nyt kosahti, oli entisen omistajan jättämä kaappi, joka on vähän vanhempaa mallia. Jotain 15 vuotta vanha... tätä ennen ollaan käytetty vaan hillo ja mehu kaappina kun ei ole kylmiötä eikä kylmäkellaria. Voipi olla että raukka stressaantui siitä tavaramäärästä jota sen piti viilentää että päätti lähteä palmujen alle just nyt eläkepäiville...

Mutta kiitti kannustavista kommenteista ja hienoa että yrittäjiä löytyy, joille huoli rahasta on kanssa tuttua :) Mutta hienoa että meitä on vielä yrittämässä, vaikka se ei mitenkään hehkeetä aina olekaan.

Kotivakuutuksesta saattaisi saada jotakin.

Tämä totta. Kannattaa soittaa ja kysyä.
Tuttu sai korvauksen jopa pilaantuneista ruoista.

Meillä hajosi pyykinpesukone silloin kun kuopus syntyi. Ja oli sopivasti mennyt takuu umpeen reilu puolisen vuotta sitten.

Muuten jos takuu on mennyt _just_ umpeen niin kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja asiamieheen. Ei ne kodinkoneet saa noin hajota.... ennakkotapauksia on kuulemma...

Jep, kyllä mä kotivakuutuksen puolesta kysynkin, molempien kaappien osalta. Toi vaan kuulostaa omaan korvaankin vaan niin absurdilta, että jääkaappi olis homeessa. Mutta kun on vissiin. Eikä ole kyse mistään kaatuneesta maidosta hyllyllä...

Katotaan mitä sanovat.

Jääkaappi homehtuu?! Miten? Onko sinne jonnekin väliin tippunut ruokaa tms? Vai homehtuuko ne kaapin osat??

Joo, siis sillee noi miehet jotka touhuaa näiden parissa sanoi, että tiivisteet voi vissiin homehtua... että näin. Hyvää laatua näinä aikoina!

Mutta olin mä helpottunut, mä jo näin kauhukuvia, että meidän kylppärin seinät on sellaista sienirihmastoa täynnä, eikä hometta saada pois että joudutaan lekalla talo vetää matalaksi. Että siihen nähden jääkaapin homehtuminen vaikuttaa aika helpolta caselta...
:)

No, iloiset vesselit olen saanut ja onhan mulla tukiverkkoa ympärillä. Äiti, isä ja ystävät, joille voin avautua.

Nuo on onneksi jo paljon <3 Itselläni ei ole pahemmin tukiverkkoa, joten sanompa vain, että muista nämä kaikki hyvät vaikka välillä menee huonosti, kun kaikilla ei noitakaan ole! Ja on sinulla varmasti nuo loputkin taas jossakin vaiheessa. Tsemppiä!

Viimeksi muokattu:
Ei varmaan lohduta, mutta Australiassa se menee vielä perseellemmin:/ Itsellä on nyt tosi vaikeaa ja yritän ajatella, että siellä joku perhe on juuri menettenyt kodin ja aivan kaiken tulvissa. Ei ole yhtään mitään. Ja ne varmaan vaihtais heti paikkoja minun kanssa..

Yhteistyössä