Kuuluuko aikuisen miehen ihailla äitiään vai vaimoaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja USKOMATONTA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

USKOMATONTA

Vieras
enemmän?
Mieheni arvostaa ja ihailee selvästi enemmän äitiään ja myönsikin sen, että monessa asiassa ihailee äitiään enemmän, äitinsä luonne on parempi ym... Hänen äitinsä on myös aina oikeassa, minä väärässä. Jos anoppi töksäyttää mulle jotain ja pahoitan mieleni, on mies AINA anopin puolella. Miehen puheista päätellen anoppi on täydellinen.

Tämä on uskomaton (!!) vastakkainasettelu, mutta minusta tuntuu jatkuvasti, että minä en miellytä miestä ja hän yrittää muokata minusta äitinsä kaltaisen (toivomalla että leipoisin, olisin aktiivinen kodinhengetär kuten äitinsä). Ja erilaisissa ristiriitatilanteissa mies on AINA äitinsä puolella.

Kyllä se siitä korjaantuu ajan kanssa, viimestään 20 vuoden päästä siltä menee äiteensä kanssa proput ja vaimo on niin ihana ja kaikkivoipa jopa sen äidin kanssa. Aika tosiaan tekee tehtävänsä, kuten huomannet niin olemme olleet yhdessä pian 20 vuotta mieheni kanssa, karmeeta!

Kun juteltiin rauhallisesti illalla asiasta, niin mies vielä sanoi että "sekös sinua harmittaa kun puhun hellyydellä äidistä" .... Siis tuntuu että oikein itsekin tajuaa miten asia on ja pitää sitä ihan normaalina. Miehen mielestä hänen äitinsä ei tee koskaan mitään väärin, on aina oikeassa, kaikki piirteet hienoja jne..

Mua vaan kummeksuttaa tän sällin omituinen sadismi. Sekaannuin ite kerran mieheen, joka on nelikymppisenä vielä äitinsä pikku puoliso, ja vaikka niiden suhde oli sairas, niin kyllä sekin sälli kaikessa häiriintyneisyydessään ymmärsi olla hieromatta mun nenääni äidillään.

Sitä en ymmärrä, miten mies ihan tahallaan vielä kiusaa minua tästä aiheesta. Enkä ymmärrä sitenkään, miten tämä voi olla mahdollista. Onkohan kuinka yleistä, että äiti on AINA ykkönen (ilmenee selvästi arvostuksessa, teoissa, puheissa)??

Lisään vielä, että mies jokin aika sitten vielä aina muistutti, kuinka hänen äiti tekee parempaa makaronilaatikkoa ja lihapullia jne... Tuosta suutuin ja sanoin, että en tee enää ruokaa lainkaan, jos arvostelee, ja siihen se arvostelu sitten loppui. Mutta hyvin huomaa, kuinka äiti on ajatuksissa.. "äiti kyllä silitti paitani", "äiti kyllä silittää aina lakanat ja pöytäliinat "

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä, että mies jokin aika sitten vielä aina muistutti, kuinka hänen äiti tekee parempaa makaronilaatikkoa ja lihapullia jne... Tuosta suutuin ja sanoin, että en tee enää ruokaa lainkaan, jos arvostelee, ja siihen se arvostelu sitten loppui. Mutta hyvin huomaa, kuinka äiti on ajatuksissa.. "äiti kyllä silitti paitani", "äiti kyllä silittää aina lakanat ja pöytäliinat "

Käske muuttaa takaisin sinne äidin helmoihin. Tai opettelee sitten itse silittämään. ;) On tosiaan aika tiukasti napanuora kiinni.

Aikuisen, itsenäisen miehen ei minusta kuulu "ihailla" ketään tuohon tyyliin. Kunnioittaminen ja toisen arvostaminen on täysin eri asia.

Yhteistyössä