Kuuluuko avioliittosi todennäkösyyksien valossa kestävään kategoriaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näpyttyimet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näpyttyimet

Vieras
Tutkimusten mukaan avioliitolla on parhaat edellytykset olla päättymättä eroon, mikäli se koostuu seuraavista aikajänteistä:

A) Puolisot ovat aloittaneet seurustelun yli 20 vuotiaina
B) Kihloihin on menty 2-5 vuotta seurustelun aloittamisesta
C) Naimisiin on menty 1-3 vuotta kihlauksesta

Alkuperäinen kirjoittaja näpyttyimet;27159643:
Tutkimusten mukaan avioliitolla on parhaat edellytykset olla päättymättä eroon, mikäli se koostuu seuraavista aikajänteistä:

A) Ei täsmää. Teininä on aloitettu.

B) Kyllä, 5 vuotta seurustelun alusta.

C) Kyllä, 2 vuotta kihlauksesta.

Nyt 5 vuotta ollaan oltu naimisissa ja 12 vuotta kaikkineen yhdessä.

a) Minä olin alle 20 v, mies yli
b-c) Kihlat ja saman tien naimisiin mentiin yli 10 vuotta seurustelun aloittamisesta.

Eli tuon mukaan ei pitäisi olla kestävää. Vastahan suhde on kestänytkin 17 vuotta, hajoamista odotellessa siis...

a) Minä olin alle 20 v, mies yli
b-c) Kihlat ja saman tien naimisiin mentiin yli 10 vuotta seurustelun aloittamisesta.

Eli tuon mukaan ei pitäisi olla kestävää. Vastahan suhde on kestänytkin 17 vuotta, hajoamista odotellessa siis...

Meillä siis kihlautumisen ja naimisiinmenon välissä oli vain muutamia kuukausia. Vaikka ei me mitään kihloja hankittu tai kihlajaisia juhlittu, kunhan toinen totesi, että kai sitä pitäisi mennä jo naimisiinkin, otettiin kalenteri käteen, etsittiin sopiva päivä, joten siinä sitä oltiin sitten kihloissa.

Mä luulen, että vaikkemme olleet seurustelusuhteessa missään vaiheessa niin meidän liitto kestää...mistä tiedän? Se olis päättynyt jo mun sairauteen jos olisi päättynyvää sorttia. Ei moni mies olisi kyennyt siihen mitä mieheni joutui tekemään monta vuotta. Nyt vasta voimme alkaa elämään normaalia elämää :)

A ei osu ja osuu, riippuen lasketaanko se, että ollaan aloitettu seurustelu useamman kerran toistemme kanssa :) Lasketaanko viimeisin aloitus vai ensimmäinen,,

B ja C ei osu. Pelkäänpä muutenkin, että eroamme joskus, mies kun ei halua naimisiin. Eikä sillä ole muita syitä esittää syyksi kuin taloudelliset. Taisi ottaa mut vaan kun ei löytänyt ketään muuta. Sellaista ainakin sen käytös välillä on. Olis jättänyt ottamatta ja antanut mun etsiä jonkun muun.

Muuten natsaa ihan hyvin, mutta me mentiin kyllä naimisiin jo puolen vuoden kuluttua kihlauksesta. En oikein tajua koko kihlauksen merkitystä muuta kuin että suku tietää odottaa, että kohta postiluukusta paukahtaa hääkutsut. Eli jos naimisiin on päätetty mennä joka tapauksessa, niin mitä väliä sillä on, kauanko aikaa on kulunut kihlauksen ja avioitumisen välissä. Sen kyllä ymmärrän, että riskit kasvavat, jos itse avioliittoon mennään parin viikon kuluttua ensi tapaamisesta... Vaikka tiedän kyllä onnistuneita pikaliittoja sekä vice versa.

Me oltiin 15 ja 18v kun alettiin seurustella, kihloihin mentiin yli 5v päästä ja naimisiin mentiin vasta 13 vuotta seurustelun aloittamisesta.

Hyvin menee, mutta menköön, vaikka enhän mä tiedä, mitä tulevaisuus tuo. Mä kyllä aion saada liittoni kestämään ja uskon, että mies ajattelee samoin.

Me oltiin 19-vuotiaita kun aloitettiin seurustelu;
seurusteltiin 3 vuotta ennen kihloja ja
naimisiin 1 vuosi kihloista.

2/3 täyttyi ja ero tuli, kuten tuossa ennustettiinkin :( ihan vain tuon ekan kohdan takia. Mies jätti 19 vuoden yhdessäolon jälkeen, kun halusi nähdä muutakin.

A) Me oltiin molemmat alle 20 vuotiaita.
B) Ei pidä sekään. Seurusteltiin yksi vuosi ennen kihlautumista.
C) Se pitää, kolme vuotta kihlauksesta mentiin naimisiin.

Yhdessä oltu vajaa parikymmentä vuotta, joista naimisissa 14 vuotta.

Ei näköjään olisi pitänyt kuulua. Aloitimme seurustelun ennen 20-vuotispäivää, seurustelimme 9 vuotta ennen kihlausta ja kihloissa olimme vielä 8 vuotta ennen naimisiinmenoa. Kai tää korttitalo kohta romahtaa... :D

Viimeksi muokattu:
Muuten, paitsi naimisiin mentiin alle vuoden päästä kihlauksesta. Ollaan oltu yhdessä 8 vuotta, josta naimisissa 4 v. Nyt pienten lasten kanssa välillä meinaa hekuma kyllä rakoilla, mutta yhdessä mennään eteenpäin.

A) Kyllä
B) Ei, Kihlat 2kk ennen vihille menoa
C) Ei, naimisiin mentiin 11k seurustelun aloittamisesta
Yhdessä oltu 11.v:heart: