Kuuluuko ne yövalvomiset myös isälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyl meillä mies nukkuu viikolla toisessa huoneessa jotta jaksaa aamul töihin nousta,mun mielestä ois älytöntä muuta edes vaatia

Samat sanat, enkä suostuisi siihen että hän herää öisin, vaikka niin haluaisikin. Ihme 'tasa-arvoa' tässäkin haetaan, vai???

Niin sinä kieltäisit minä en, mun päätettävissäni ei ole kieltää mieheltäni asioita joita hän itse tahtoo tehdä.

Tasa-arvosta tuskin on niinkään kysymys, vaan siittä että mieheni ei tahtonut sysätä yöhoitoa pelkästään minulle, myöskään sen vuoksi niin kuin tuolla aikaisemmin kirjoitin mun on todella vaikea saada unta, enkä päivällä osaa nukkua toisin kuin mies.

Koskaan ei tuosta meillä tullut tappelua, miksi siittä edes tapella pitäisi? En ole pakottanut miestäni heräämään, enkä pakottaisi jos ei itse tahtoisi herätä.Enkä edes ymmärrä kuinka sittä tappelua voi tulla.

Ja nuista imettämis jutuista, eikait nyt kukaan vahtaa vieressä yöllä jos toinen imettää, kuten ei meilläkään. MIes vaan sattuu heräämään paljon helpommin ääniin ja silloin on nostanut vauvan viereeni imemään tissiä ja itse laittanut nukkumaan (ja nukahtanut heti) ja minä taas imetyksen jälkeen olen nostanut vauvan takaisin sänkyyn.

Enkä ikinä en ikinä nukkuis erihuoneessa miehestäni sen vuoksi että vauva olisi yöllä itkenyt, eikä mieheni olisi edes vierestänipois mennyt. Mutta en ihmisiä jotka näin tekevät haukukkaan, ei ole minun asiani.

Sama pätee muihin, tuskin se on teiltä pois jos mieheni aikoinaan heräsikin syöttämään lastamme yöllä?

Mä oon aina valvonu kummanki jutut yksin paitti jos apua erityisesti tarvin niin herätin ja pyysin. Esim kun vauva flunssassa oksentaa liman takia niin huudan et pyyhettä äkkiä ja mies juoksee ym pientä.

Meillä on kuulunut.

Hauskoja nämä että
-äiti voi nukkua aamulla pitkään (lapset herää 6-7)
-äiti voi nukkua päiväunet vauvan kanssa (esikko ei nuku päiväunia, kaappiinko laitan sen siksi aikaa kun nukun vauvan kanssa?)
-äiti voi levätä illalla (ei voi, mies harrastaa iltaisin)
-mies on niin huono nukkumaan (entäs kun se on toisinpäin?)

Me ollaan siis vuoroteltu nukkumisessa, että kumpikin saa nukuttua ja pystyy toimimaan ja elämään hyvin. :)

Meillä minä olen valvonut yöt silloin, kun olen ollut äitiyslomalla ja mies töissä. Sitten kun olen itse mennyt töihin se valvoo, jolla on seuraavana päivänä vapaata.

Entäpä ne useamman lapsen äidit? ei isompia sisaruksia voi jättää yksin siksi aikaa että äiti ottaa päivätorkut vauvan kanssa elleivät isommat sisarukset toisaan sitten ole jo oikeasti isoja.
Yleensä ne lapset kuitenkin hankitaan yhdessä sen miehen kanssa

Meillä on monta lasta ja minä hoidan yösyötöt ja valvomiset, koska imetän ja mies käy töissä. Jos joku toisista lapsista herää kun imetän, saattaa mies herätä lohduttamaan. Kun menen töihin, jaetaan vastuu.

Entäpä ne useamman lapsen äidit? ei isompia sisaruksia voi jättää yksin siksi aikaa että äiti ottaa päivätorkut vauvan kanssa elleivät isommat sisarukset toisaan sitten ole jo oikeasti isoja.
Yleensä ne lapset kuitenkin hankitaan yhdessä sen miehen kanssa

Meillä on monta lasta ja minä hoidan yösyötöt ja valvomiset, koska imetän ja mies käy töissä. Jos joku toisista lapsista herää kun imetän, saattaa mies herätä lohduttamaan. Kun menen töihin, jaetaan vastuu.

Kuulostaa oikein fiksulle.

Niin pitkään kun vauvaa imetetään öisin, niin ei kuulu. Meillä poika nukkui aikanaan pinniksessä ja tyttö on nukkunu perhepedissä mun vieressä. Nyt isä on hoitanu unikoulutusta useamman yön ja mä en persettäni heilauta sängystä.

Minä olen aina herännyt öisin, oli miehellä vapaata tai koulua aamulla. Olisi kohtuutonta miestä kohtaan, jos joutuisi yöt loikkimaan ja päivällä sitten pitäisi olla pirteänä. Ja koska ajaa koneita, niin eipä tuo olisi edes turvallista olla aivan poikki.

Siitä syystä myös miehen vapaallakin herään, että joutuisin erikseen herättämään miehen, joka lopulta menisi nukkumaan lapsen viereen joka huutaa ja olisin loppujen lopuksi siellä sitten kuitenkin, herättelemässä taas miestä menemään meidän sänkyyn ja rauhottelemassa itkevää lasta.

Meillä tehtiin niin, et jos miehellä oli töihinmeno aamulla (ei oo sellanen perus ma-pe 8-16 duuni) , niin mä heräsin.

Muuten heräiltiin ihan jaksamisen mukaan, usein mies nukku sen aikaa kun mä imetin ja nous sitten röyhtäyttämään vauvaa kun se saatto kestää helposti yli puoli tuntiakin, jopa kolme varttia.

Onneks vauva alko nukkuun koko yön 2kk iässä niin ei tarvi kun välillä tuttia käydä nostaan ja se on mun homma, koska ukko ei enää edes herää tuon huuteluihin..

Yhteistyössä