Kvtes ja lomapäivän jälkeinen sairastuminen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöllö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöllö"

Vieras
Apua, osaako joku vielä näin myöhään vastata tähän?

Työpaikallani noudatetaan kvtes:iä. Olin (vain) perjantain palkallisella lomapäivällä, ja nyt su iltana olen tullut kipeäksi.

Riittäneekö oma ilmoitus silti huomenna töihin, vai pitääkö hakea lappu hoitajalta/lääkäriltä?

Sen tiedän, että esim. kesäloman jälkeen sairaslomaa ei voi pitää omalla ilmoituksella, päteekö tähän sama?
 
[QUOTE="pöllö";23554597]No aha, jos töissä ollaan vain virastoaikana, niin en mä sitä tietoa sieltä nyt saa. Yritän selvittää tämän asian jo nyt, jotta tiedän lähteä terveyskeskukseen heti aamusta, jos lappua vaaditaan...[/QUOTE]

No jos töissä ollaan vaan virastoaikana niin saat sitten sieltä vastauksen virastoaikana, kun et kerran ole aikaisemmin huomannut selvittää.

Meillä riippuu ihan pärstäkertoimesta vaatiiko työnantaja todistuksen.
 
Meillä ei vaadittaisi. En ole ikinä kuullutkaan mistään lomapäivän jälkeisestä säännöstä, tosin empä ole tessiäkään ulkoa opetellut, silloin tulee luettua kun on joku asia selvitettävänä. Kaikkein varmintahan on soittaaa aamulla pomolle, eiköhän sitä ehdi vielä lekurinajankin saamaan jos tarvii. Tai no, meillä riittää th:n todistus, työterveydessä th kirjoittaa kolme päivää max ja sitten lääkärille. Eli omalla ilmoituksella voi olla 3pv, sitten jos jatkuu niin th:n todistuksella 3pv, sitten vasta vaaditaan lääkärintodistus.
 

Yhteistyössä