Kyllä 250.000 saa olla rahaa, jos aikoo edes jonkinlaisen omakotitalon ostaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aikaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aikaa"

Vieras
Mä olen sairaalassa jalkaleikkauksen takia. Mulla on aikaa tällaseen:P

Olen tutkinut nettiä. Lapissa on halpaa. Kainuussa on halpaa. Joensuussa on halpaa. Oulussa ja lähiseudulla on halpaa. Etenkin Oulun hintataso ihmetyttää, sillä niinkin suuri kaupunki ja asuntojen hintataso samaa luokkaa, miten maaseudulla monessa kunnassa?
Pääkaupunkiseutu on luku erikseen. Myös Pohjanmaa ja Etelä-Pohjanmaa tuntuu olevan aika kallista aluetta.

Harvoin missään myydään pelkkää taloa, vaan on ihan luonnollista, että talon mukana tulee yleensä se tontti, pihavarasto jne. Mikään talo ei ole Helsingissä, Espoossa tai Vantaalla. Osa taloista on jo vähän vanhempia ja osa uudempia. Olen katsonut ko. paikkakunnan sellaista normi hintapyyntiä ja linkittänyt sitä mukaan ne talot.

Yksi viesti saa sisältää vain kolme linkkiä, joten venatkaa hetki. Laitan useamman viestin. Tässä ekat:

Myytävät Asunnot, omakotitalo, Yli 4 huonetta, Okeroinen/Miekkiö, Hollola, Päijät-Häme, 7534335 - Etuovi.com

Myytävät Asunnot, omakotitalo, Yli 4 huonetta, Pitkäjärvi, Mikkeli, Etelä-Savo, 871265 - Etuovi.com

Myytävät Asunnot, omakotitalo, Yli 4 huonetta, Meskusvaara, Kuusamo, Pohjois-Pohjanmaa, 913667 - Etuovi.com

Jokainen talo on ilman mitään todella erikoista. Hyvin perustaloja, jonka ostaa varmaankin keskituloinen lapsiperhe.

300.000 menee maaseudullakin helposti vähänkin uutempaan taloon, jossain jotakin trendimateriaaleja.

No täällä 10.000 asukkaan maalaiskunnassa, kaukana Helsingistä, ei taida kovin uutta taloa edes saada 300.000. 350ke lienee realistinen summa, millä 2010-2013 120m2-150m2 talon ostaa. Siis sen "perustalon".

Taas näitä :)

Minäkin asun maaseudulla. Meidän taloprojekti (talo+tontti+talli+pihatyöt+viranomaiskulut yms) tuli maksamaan aika tarkalleen 320ke. Eikä asuta lähelläkään pk-seutua.

Kunnassamme myydään keskikokoisia kannustaloja, kastellitaloja ja muita perustalo keskimäärin 350ke. 200ke saa tiilivuoratun noin 110m2 80l omakotitalon.

Kuten joku jo eilen sanoi, talon ulkopuolelta ei näe sitä, mitä talo todellisuudessa on. Kun se talo on niin paljon muutakin, kuin nätti ulkokuori ja kivat tapetit.
Kaksi ulkopuolelta täysin identtistä taloa voi todellisuudessa erota täysin toisistaan.

täällä etelä-pohjanmaalla on monesti omakotitaloja myynnissä jopa alle 100.000 :D

Paskat. Jotakin vanhoja prutkuja. Nyt puhutaan kai 2000l taloista.

Myytävät Asunnot, omakotitalo, Yli 4 huonetta, Jokimäenkylä, Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa, 935606 - Etuovi.com

Myytävät Asunnot, omakotitalo, 4 huonetta, Ilmajoki, Ilmajoki, Etelä-Pohjanmaa, 837659 - Etuovi.com

Myytävät Asunnot, omakotitalo, 4 huonetta, Ritamäki, Lapua, Etelä-Pohjanmaa, 680942 - Etuovi.com

Näyttäisi uudehkoon "keskiverto lapsiperheen" kotiin uppoavan se 300 donatsaa.
Myös täältä tunnin ajomatkan päässä helsingistä, saa alle 100t tönön. Tässä ketjussa kai puhe uudehkoista oktaloista.

Paskat. Jotakin vanhoja prutkuja. Nyt puhutaan kai 2000l taloista.

Myytävät Asunnot, omakotitalo, Yli 4 huonetta, Jokimäenkylä, Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa, 935606 - Etuovi.com

Myytävät Asunnot, omakotitalo, 4 huonetta, Ilmajoki, Ilmajoki, Etelä-Pohjanmaa, 837659 - Etuovi.com

Myytävät Asunnot, omakotitalo, 4 huonetta, Ritamäki, Lapua, Etelä-Pohjanmaa, 680942 - Etuovi.com

Näyttäisi uudehkoon "keskiverto lapsiperheen" kotiin uppoavan se 300 donatsaa.
Myös täältä tunnin ajomatkan päässä helsingistä, saa alle 100t tönön. Tässä ketjussa kai puhe uudehkoista oktaloista.

no joo me ollaankin kyllä etsitty maalaistaloa eikä näitä "hienoja" pakettitaloja jotka on lätkästy metrin päähän toisesta talosta

no joo me ollaankin kyllä etsitty maalaistaloa eikä näitä "hienoja" pakettitaloja jotka on lätkästy metrin päähän toisesta talosta

Pakettitalokin voi olla kaunis. Pakettitalojakin saa oikeasti miljoonaa eri mallia. Jos mikään malli ei miellytä, niin moni talotoimittaja kyllä suunnittelee sulle sellaisen talon, kuin haluat.
Myöskin monet pakettitalot ovat todella laadukkaita.

Etelä-Pohjanmaalla mekin asutaan. Yhtäkään taloa Sjoki/lähiseutu ei ole tullut vastaan, jossa hinta olisi alle 300.000 ja joka sopisi meille. Mitään vaativia ei edes olla.

Jos haluaa edullisesti, niin sitten rakentaa itse tai palkkaa itse timpurit. Pakettitalot ovat kalliita.
Jos haluaa vähänkin laadukkaamman pakettitalon niin 120m2-150m2 pakettitalo maksaa sen 170ke-220ke. Tuohon tonttia, maatöitä, tallia jne päälle.

Me suunniteltiin itse yhdessä arkkitehdin kanssa ja rakennettiin itse ja palkattiin yksi timpuri apulaiseksi. Sähkö- ja putkihommat hoidettiin ulkopuolelta. Säästettiin varmaan 50ke.

Tossa on tiedossa myynnissä oleva iso 10 vuotta vanha pakettitalo. Voin antaa henkilön tiedot keneltä saa lisää tietoa. Kohde Somerolla.. Vai löysitkö jo omasi?

Yhteistyössä