Kyllä elämä vain on helppoa, kun lapset ovat jo kasvaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiskotteleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laiskotteleva äiti

Vieras
Ihanaa, kun on lopultakin aikaa harrastaa ja ihan vain laiskotella. Olen saanut elämäni takaisin. Lapsetkin kasvavat omatoimisiksi, kun en enää passaa heitä kaikessa. Lapset ovat nyt 6 v ja 8 v.

niinpä. Oikeastihan se on käsittämättömän lyhyt aika minkä se "oma elämä " on kadoksissa. Meillä lapset vielä tehty putkeen karvan yli vuoden ikäerolla. Loppujen lopuksi, nyt kun katsoo niin äärettömän lyhyt aika oli se haastavin. Tai no haastava ja haastava. Ehkä se suurin haaste oli vaan oppia olemaan äiti ;)

Toki, nyt kun jo vähän on hommasta kärryllä niin voishan sitä kolmannen...njääh. Oon liian mukavuuden haluinen =)

miten tuon nyt ottaa. Meillä on 6 lasta 7-17v. kaikki edelleen kotona. Mut joo esim nyt. Kaks vanhinta leipoo munkkeja (jäi vappuna leipomatta) . Kolmas viihdyttää kuopusta. Neljäs väsää kavereilleen saunailtaa. Viides pääsi isänsä mukaan reissuun.
Sais jonku vielä siivoamaanki...

Meillä lapset 20, 17, 12 ja 8 vuotiaita. Vanhin armeijassa, mut lomilla tietty kotona. Onhan ne jo isoja ja omatoimisia, mut en tiiä onko aina niin helppoo kuitenkaan..

Meillä myös lapset 1v2kk ikäerolla, esikoinen jo 10v. Onhan siinä arkena läksy- ja koulujuttuja, mutta hirmuisen mukavat lapset olen onnistunut kasvattamaan. Oikein kaipaa heidän seuraa kun ulkona viilettävät kavereineen ja äiti yksin kotona. mies haluaisi kolmannen, mutta kyllä mullakin tuo mukavuuden halu taitaa viedä voiton. Teini-ikien härdellejä odotellessa :D

Meillä lapset on jo 22v ja 18v. Mä olen löytänyt taas alkoholin. Tulee vedettyä viikonloppuisin perseitä jos rehellisiä ollaan ja miksei näin anonyymisti oltaisi. Nuorempi asuu vielä kotona, mutta on viikonloput aina jossain menossa. Me ukon kanssa juodaan niin paljon viiniä, että ollaa kunnolla päissään. Saa kai sen sanoa ääneen?

Onhan se helppoa kun lapset on jo aikuisia ja omillaan nuorinta lukuun ottamatta. Onhan se ihanaa matkustella miehen kanssa. Onhan se ihanaa harrastaa omia juttuja. Onhan se ihanaa, kun voi rauhassa tehdä keskeneräisen työn loppuun eikä tarvitse jättää kesken että ehtii tarhalle. MUTTA siitäkin huolimatta mulla on ikävä niitä hetkiä kun lapset vielä tarvitsi mua ja jopa niitä hetkiä kun lähdettiin viikonloppuaamuna kuuden jälkeen johonkin turnaukseen tai matsiin tai istuttiin töiden jälkeen ilta autossa kun piti sumplia kolmen harrastuksiin kuskaukset.

Kyllä mulla tuonikäiset tarvii vuelä paljon vanhempiaan.

Viimeinen, alkoholin löytänyt kirjoittaja: todella surullista. Tiedät itsekin, että ei se onni pullosta löydy vaan johtaa masennukseen ja surulliseen elämään. Harmi ettei edes miehesi nosta sinua kuiville.

Kyllä mulla tuonikäiset tarvii vuelä paljon vanhempiaan.

Viimeinen, alkoholin löytänyt kirjoittaja: todella surullista. Tiedät itsekin, että ei se onni pullosta löydy vaan johtaa masennukseen ja surulliseen elämään. Harmi ettei edes miehesi nosta sinua kuiville.

Toki lapset tarvitsevat edelleen paljon vanhempia, mutta eivät roiku enää 24/7 lahkeessa, kuten taaperoaikana, joten kyllä oman ajan määrä on lisääntynyt räjähdysmäisesti niistä ajoista.

Nyt lapset viilettävät omien kavereidensa kanssa ja käyvät välillä vain kotona syömässä. Harrastuksissa ei enää tarvitse itse olla mukana, riittää että kuskaa ja voi sillä välillä käydä itse vaikka lenkillä tai kaupassa.

Yhteistyössä