Kyllä koululla taas osataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Joku"

Vieras
Hyvänen aika sentään ekaluokkalainen karannut kaksi kertaa peräkanaa saman aamun aikana. lapsella on oma ohjaaja ja opettajalla tiedossa että saattaa suuttuessaan vaikka lähteä kävelemään(vaikka onkin kielletty) yksi iso oire on impulsiivisuus joka ilmenee myös näin joskus.

Mitä ihmettä ne tekee siellä jos ei kykene yksi aikuinen valvomaan yhtä lasta?minäkin kykenen(tätä suuttuessaan lähtee lätkimään oli yhdessä vaiheessa kotonakin,ulkona ollessa,kertaakaan ei päässyt kotipihalta mihinkään,vaikka minulla saattoi olla pikkusetkin mukana), minusta aika ammattitaidotonta.

Mun ykkösrinsessa on nyt 9v. Hän on erityislapsi. (Olen jostaan syystä alkanu karttamaan tota käsitettä, kuulostaa ällölle) Ja hällä on enimmäkseen oppimisvaikeutta ja tyttö on sellanne hajamielinen höpö joka tekee mitä sattuu.
Jos sun lapsi lähti vaikka ulos ennen valvojaa? Tai jos valvoja tsekkasi vaikka jonkun muiden lasten pulman ja lähti siinä vaiheessa karkuun. Meidän esikoisneidillä oli tota karkailua, kotona että koulussa. Jos lähti, mentiin tyynesti sisään. Koulussa tota oli ekan alussa viikon verran, sanoin opelle että jättää neidin sisään niin äkkiä loppui.
Meillä toimii, ja myös tutuilla, niin "normilla" kuin "erityiselläkin" tuo että ensin mennään lapsen ehdoilla, mutta jos lapsen ehdot menee liiallisuuksiin heitetään kelkka kerralla ympäri ja vaikka sitä tottakai pelataan aikuisen säännöillä koko ajan pitää vaan hetkeksi unohtaa lapsen ehdot. Meillä koulussa harkitsi valvojaa, mutta sanoin että unohtakaa tuo juttu ihan kokonaan, että heitetään homma ihan ympäri.
Ei välttämättä toimi tossa teidän tilanteessa mutta muussa hommassa tuo on ihan vailla vertaa! Ihan tuli mieleen niin päätin nyt mainita.

[QUOTE="Mamma italiana";25054849]Onko koulun henkilòkunnalla oikeus koskea lapseen fyysisesti, siis pitàà kiinni jos haluaa paeta?[/QUOTE]
Kyllä on oikeus pitää kiinni, holding on varteenotettava keino, jos esim aggressiivinen lapsi.