Kyllä maalaiset on yksikertaisia törppöjä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopen kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nautiskelija:
Kaupungeissa kurjissa yhteissaunoissa kerran viikossa on tietty luksusta toisille, mutta kerran päivässä on maalla ehdoton minimi!

Ihan oman puusaunan löylyistä nautimme :)
Itse tehdyillä (ensin itse kaadetuilla) puilla saunamme ja kotimme lämmitämme. On se joillekin vaikeaa ymmärtää, että kaupungissa asuminen ei tarkoita betonihelvettiä... Meillä ainakin on iso oma piha eikä naapuria niskaan huohottamassa. Mutta palvelut, ystävät ja kaikki muu lähellä :)

Jos minä olen tylsää seuraa appivanhemmilleni, miksi he jatkuvasti pyytävät minua käymään? Miksi tuttavienkin landesukulaiset käyttäytyvät samoin, jos vika kerran on vain minussa ;)

Ap on niin suppeakatseinen, ennakkoluuloinen ja omaan napaan tuijottava että hänelle on aivan turha yrittää selittää mitään. Hänen mielestään kaikki maalaiset ovat tyhmiä eikä hän voi olla väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Manta:
Ap on niin suppeakatseinen, ennakkoluuloinen ja omaan napaan tuijottava että hänelle on aivan turha yrittää selittää mitään. Hänen mielestään kaikki maalaiset ovat tyhmiä eikä hän voi olla väärässä.

Niin sä luulet ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin sä luulet ;)

Sun kirjoituksesi kertovat omaa kieltään eli ihan turhaan yrität kieltää sitä me muut näemme. Koita nyt ymmärtää että maailma ei pyöri sun ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja no mutta sehän on:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja masi78:
tuleppas sanomaan tuo ajatuksesi ääneen tänne puukkojunkkarien pitäjille.Voin kertoa että hiljenet sinäkin törppö!

Siinä yks mielenvikainen puukonheiluttaja perähikiältä voimainsa tunnossa uhoaa.

tyypillistä junttiutta :whistle:

Suomesta ei löydy muita kuin juntteja! Niinkuin joku jo aiemmin sanoi, Suomessa ei ole edes yhtään suurkaupunkia. Laskeutukaa jo jalustoiltanne (stadilaiset ennen kaikkea).

Niin sä luulet ;)

Sun kirjoituksesi kertovat omaa kieltään eli ihan turhaan yrität kieltää sitä me muut näemme. Koita nyt ymmärtää että maailma ei pyöri sun ympärillä.

Olenko niin väittänyt?
Totuus ei tapa, joskus kyllä kirpaisee ;)

Niin sä luulet ;)

Olenko niin väittänyt?
Totuus ei tapa, joskus kyllä kirpaisee ;)

Hyvä kun myönsit, että totuus kirpaisi sua. Koita nyt kestää se kipu, mene vaikka nukkumaan ja aamulla heräät vähän paremmalla mielellä. Jos ongelma jatkuu, niin ota ihmeessä yhteyttä mielenterveystoimistoon koska tuollainen hermojen kiristely ihmisten asuinpaikan vuoksi ei ole normaalia.

Hyvä kun myönsit, että totuus kirpaisi sua. Koita nyt kestää se kipu, mene vaikka nukkumaan ja aamulla heräät vähän paremmalla mielellä. Jos ongelma jatkuu, niin ota ihmeessä yhteyttä mielenterveystoimistoon koska tuollainen hermojen kiristely ihmisten asuinpaikan vuoksi ei ole normaalia.

:laugh: ihanan väärin ymmärretty :laugh:

Mun mielestä taas kaupunkilaiset on oikeasti vähän jälkeen jääneitä, ottavat liikaa asioita itsestään selvyytenä ja kyttäävät monttu auki kun joka paikassa ei olekkaan niin.

:laugh: ihanan väärin ymmärretty :laugh:

Voi ei. Sulla taitaa olla todellisia ongelmia kun noin otit itseesi. Mä vain kerroin mitä näen ja se ei näyttänyt kovin hyvältä. Hoida itsesi kuntoon ettei miehesi ja lapsesi enää kärsi sun vuoksi. Voimia sulle parantumiseen.

Pidetään kaupungit kaupunkeina ja maaseudut maaseutuina eikä rakenneta niitä kaikkea muuta kuin ihania epäekologisia omakotitalolähiöitä jotka mattona peittävät kohta koko suomen. Ja maaseudulta ja kaupungeista molemmista varmasti löytyy apn kuvaamia ihmisiä, että tuskin kenenkään asuinpaikka käytöstapoihin vaikuttaa. Ajatelkaahan järkevästi ihmiset!

On se joillekin vaikeaa ymmärtää, että kaupungissa asuminen ei tarkoita betonihelvettiä...
Samaa yritin tolkuttaa mutta tää jää nyt jonnekin välille kyllä :D. Meillä on itse asiassa pyörinyt pihalla erilaisia (luonnonvaraisia) eläimiä jopa enemmän täällä Helsingissä kuin aikoinaan maatilan pihapiirissä.

Ja joo, siitä oon samaa mieltä että Suomessa ei oo yhtään isoa kaupunkia. Helsinkikin on aika kylämäinen loppujen lopuksi, parin vuoden asumisen jälkeen oon törmännyt ties kuinka moneen tilanteeseen että yhteisiä tuttuja löytyy...Saimme selville että kaverini sisko asuu samassa talossa, työkaverini miehen ystävä opiskelee samalla vuosikurssilla jne jne., en usko että jossain Pekingissä yhtä nopeasti tapahtuu vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
tai sitten se johtuu yksinkertaisesti siitä ettei seurasi ole riittävän miellyttävää ajan järkkäämiseen. järjestely ja halu kysymyshän tuo pitkälti on..

Hyvin pitkälti samaa mieltä. Nää isovanhemmat vain sattuvat asumaan maalla, sillä ei ole todellisuudessa tuon haluttomuuden kanssa mitään tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luojan kiitos en asukaan. Kerroppa miksi ihmeessä ihmisillä on vimma rakentaa talonsa ihan naapurin ikkunan alle? Vielä tähän päivään mennessä en ole kuullut hyvää syytä. Ja kyllä mielelläni muuttaisin maalle, pois kaupungista, mutta se ei taida vielä olla ajankohtaista.

Samaa voisi kysyä mikä vimma on rakentaa talonsa 10 km päähän lähimmästä naapurista? Epäsosiaalisuusko sen aiheuttaa?

Me olemme puolisoni kanssa aika epäsosoiaalisia ja nyt on mukavaa, kun muutimme viime vuonna maalle, meren rantaan. Mieluummin kuuntelemme luonnon omia ääniä kuin kaupunkien melua. Ja kerrostalokopperot ahdistavat ahtaudellaan.

Minusta kaupungin äänet ovat rauhoittavia. Sitä tietää olevansa elossa kun kuulee kesäaamuisin katujyrän äänen.

Toiset kuuntelee lintujen laulua ja pulahtaa omassa rannassa vilpoiseen veteen uimaan. Illalla saa lämmittää saunan ja viettää laatuaikaa oman kullan kanssa... Että mä rakastan meidän elämää!

meillä apn kuvailemat isovanhemmat. millään eivät ehdi tulla meille kylään, kun on niitä omia kiireitä, hah,. molemmat kuitenkin eläkkeellä. odottavat aina että me tullaan sinne kylään vaikka kutsuttu on monesti

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Toiset kuuntelee lintujen laulua ja pulahtaa omassa rannassa vilpoiseen veteen uimaan. Illalla saa lämmittää saunan ja viettää laatuaikaa oman kullan kanssa... Että mä rakastan meidän elämää!

Kuvailit juuri meidän elämän siellä pahassa kaupungissa :D. Omaa rantaa ei tosin oo, mutta lähettyviltä löysin ihanan laiturin, missä voi käydä ottamassa aurinkoa eikä taatusti kuulu muita ääniä kuin tuulen humina :).

Helsinki, Pikku Huopalahti

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Kuvailit juuri meidän elämän siellä pahassa kaupungissa :D. Omaa rantaa ei tosin oo, mutta lähettyviltä löysin ihanan laiturin, missä voi käydä ottamassa aurinkoa eikä taatusti kuulu muita ääniä kuin tuulen humina :).

Helsinki, Pikku Huopalahti
[
Ja tonne paskaveteenkö sä oot menossa uimaan

Mun kokemuksen mukaan on ihmisiä joiden luokse tullaan kylään ja ihmisiä jotka joutuvat aina kyläilemään, jos haluavat tavata.
Siinä ei kyllä älykkyysosamäärällä oo mitään tekemistä.

Joo, PauhaavaSydän, en ole moittinut kaupunkiasujia, mutta tässä ketjussa maalaiset on leimattu ihan perserei'iksi.
Mä teen liikkuvaa työtä, vähän väliä käyn Helsingissä jne. "isoissa" kaupungeissa. Siellä on kiva käydä iltaisin ravintolassa syömässä kun vaihtoehtoja on runsaasti ja shoppailu on ihan parasta isossa cityssä. Suoraan sanottuna ympäri Suomen liikkueassani voi sanoa että pääkaupunkiseudun asiakkaani ovat kaikki lupsakkaa väkeä ja heidän kanssaan tulee joristua ummet ja lammet. Muutama mätämuna on joukossa ollut, mutta missäpä niitä ei olisi? Landella, jossa asumme, ovat lähes kaikki mukavaa väkeä, mutta sitten jotkut ovat ihan sanan oikeassa merkityksessä juntteja, mutta antaa heidän olla jos onnellisia kuitenkin ovat.
Ihmisiä ei voi lokeroida asuinpaikan tai esim. ammatin mukaan. Ei niin millään, joka yhteiskuntaluokassa ja asuinpaikassa on huipputyyppinsä ja sitten ne vähemmän huiput.

Mulle omassa rauhassa, luonnon helmassa asuminen ei tarkoita sitä että pihassa loikkii citykani tai kävelymatkan päässä on yleinen uimaranta/laituri. Se on kaupunkielämää joka tapauksessa.
Mulle se rauha ja luonto on sitä että on sitä omaa tonttia ja lääniä olla ja tehdä, ottaa pihaan lampaita kesäksi tai hevonen lapsille. Että pääsee vesille (hiljaisille vesille) tai uimaan ikiomasta rannasta, johon ei muita ilman kutsua tule arskaa ottamaan. Sitä rauhaa on se, että voin kävellä alasti rantasaunalle ja mennä terassille jäähylle, ilman että kukaan näkee. Luonnon helma on sitä, että mun mies voi sukeltaa omasta pihasta metsään metsästämään ja ampua lihaa pakkaseen ihan huoletta siinä lähimaastossa, sitä ei kaupungissa voi tehdä.

Jokainen kokee luonnon ja sen helmassa asumisen omien kokemuksien mukaan. Kaupungin postinumerolla varustetussa paikassa asuva ei asu luonnon helmassa. Ainakaan siinä merkityksessä mitä me oikeasti maalaiset sen koemme.

Yhteistyössä