Kyllä maalaiset on yksikertaisia törppöjä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopen kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja betonilähiömutsi:
Joitain maalaisia vaan ahdistaa olla kaupungin vilinässä tai teidän/meidän ahtaassa, kuumassa pienessä asunnossa. Kivaahan se on, jos jotkut viihtyy kotonaan maalla niin hyvin. Mun mielestä on ihan kivaa, jos appivanhemmat haluaa olla meillä vaan puoli tuntia. :D

Mua taas ahdistaa olla kaukana sivistyksestä.

= kaupungissa

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja betonilähiömutsi:
Joitain maalaisia vaan ahdistaa olla kaupungin vilinässä tai teidän/meidän ahtaassa, kuumassa pienessä asunnossa. Kivaahan se on, jos jotkut viihtyy kotonaan maalla niin hyvin. Mun mielestä on ihan kivaa, jos appivanhemmat haluaa olla meillä vaan puoli tuntia. :D

Mua taas ahdistaa olla kaukana sivistyksestä.

Muuta sitten ulkomaille. Suomessa kaikki ovat juntteja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoisin mieluummin niin että varsinkin kesällä maalla on paljon enemmän tekemistä kuin kaupungissa. Mieluummin menen vanhempieni luokse maalle käymään kun appivanhempien luokse omakotitaloalueelle missä kaikki puhe kuuluu naapuriin ja mitään rauhaa ei ole. Älytöntä että joku edes haluaa asua niin.

Onneksi et asu täällä vinkumassa. Olet kouluesimerkki vinkuvasta landepaukusta. =) "haluan maaseuden rauhaan vinkumaan jostain muusta"

Luojan kiitos en asukaan. Kerroppa miksi ihmeessä ihmisillä on vimma rakentaa talonsa ihan naapurin ikkunan alle? Vielä tähän päivään mennessä en ole kuullut hyvää syytä. Ja kyllä mielelläni muuttaisin maalle, pois kaupungista, mutta se ei taida vielä olla ajankohtaista.
nimenomaan! jos naapurin ok:n seinä on metrin päässä niin eikö se oo hyvä ihme sama asua sitten rivitalossa, tai vaikka kerrostalossa. en tajua

Täm keskustelu on kyllä ihan turhaa mutta paljon muutakin turhaa toki täällä jutellaan ja eihän siinäkään mitään väärää.
Mutta jos nyt ihan vakavissaan oon niin eiköhän se ole vaan hyvä että meitä maalla ja kaupungeissa viihtyviä löytyy kumpaankin omaan sarjaan! Olisihan se tosi onnetonta jos vaan olisi vaan kaupungeissa viihtyviä ja sinne puskeuduttas kaikki tai toisinpäin. Kumpaankin pitää löytyä ja onneksi löytyykin asukkinsa.
Henkilökohtaisesti viidyn enemmän maalla muttaa kiva siellä kaupungissakin on välillä käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No mä voisin sanoa, että kaupunkilaiset on pönttöjä. Kuvitteleeko he todellakin, että maalaisserkku tai joku muu maalla asuva sukulainen, on sama asia kuin kesäpaikka maalla. Kyllä kun keväällä alkaa aurinko paistaa soi puhelin vaikka miltä sukulaiselta, josta ei koko talvena ole kuullukaan, että voitaisiinko tulla kesälomaksi ja juhannukseksi ja muutamaksi viikonlopuksi. Kun kaupungissa on niin kuuma ja pölyistä ja muutenkin maalla on paljon mukavampaa, kun lapset saa uida ja juosta pitkin poikin.
Mikä ihme kesähotelli se maalla asuva sukulainen on. Kyllä sitä saa kylään tulla ja olla vaikka pidenpään. Mutta en ymmärrä, että puolitutut sukulaiset änkee koko kesälomaksi. Sitten laitat niille ruokaa ja passaat, kun hehän ovat kylässä. :headwall:

peesaa. "kun ei meillä raukoilla oo kesämökkiäkään, lapset joutuu olemaan kaupungissa". Ja jos oot yrittäjä ja vaikka kesä olis kuinka kiireistä aikaa, niin "kyllähän sinä nyt pari viikkoa voit olla töistä pois kun olet oma pomosi" mikään ei oo niin tyhmä kuin kaupunkilainen

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja tonne paskaveteenkö sä oot menossa uimaan

Enhän mä oo uimisesta mitään puhunutkaan. Ihanaa että ihmiset on hyvällä tuulella heti aamusta :(. Oon käynyt tänä kesänä uimassa kahdesti, eli kerran kuussa, ei oo niin tärkeää. Silloin jaksaa polkea sen puoli kilometriä pidemmälle merenrantaan. Ei kaikki maalla asuvatkaan asu aivan veden äärellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mulle omassa rauhassa, luonnon helmassa asuminen ei tarkoita sitä että pihassa loikkii citykani tai kävelymatkan päässä on yleinen uimaranta/laituri. Se on kaupunkielämää joka tapauksessa.
Mulle se rauha ja luonto on sitä että on sitä omaa tonttia ja lääniä olla ja tehdä, ottaa pihaan lampaita kesäksi tai hevonen lapsille. Että pääsee vesille (hiljaisille vesille) tai uimaan ikiomasta rannasta, johon ei muita ilman kutsua tule arskaa ottamaan. Sitä rauhaa on se, että voin kävellä alasti rantasaunalle ja mennä terassille jäähylle, ilman että kukaan näkee. Luonnon helma on sitä, että mun mies voi sukeltaa omasta pihasta metsään metsästämään ja ampua lihaa pakkaseen ihan huoletta siinä lähimaastossa, sitä ei kaupungissa voi tehdä.

Jokainen kokee luonnon ja sen helmassa asumisen omien kokemuksien mukaan. Kaupungin postinumerolla varustetussa paikassa asuva ei asu luonnon helmassa. Ainakaan siinä merkityksessä mitä me oikeasti maalaiset sen koemme.
Kyllä mä tiedän mikä ero niillä on, oon itsekin asunut ekat 17 vuotta niin maalla kuin se ylipäänsä on mahdollista, ja vieläpä maalaistalossa lehmineen kaikkineen. Halusin vaan puolustautua väitteeltä, että maalla asumisen ja "betonihelvetin" väliin ei mahtuis mitään muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ei kaupungissa asumisen tartte automaattisesti tarkoittaa sitä, että luontoa ei ole ja on koko ajan kauhea liikenteen meteli. Meiltä on 5km Helsingin keskustaan, asutaan rivitalomaisesti, pihalla on siilejä, fasaaneja, citykaneja ja ties mitä. Takapihalla on iso metsä, jossa saa olla aivan yksin niin halutessaan. Silti kaikki mahdolliset palvelut on lähellä! Ok, niin ovat naapuritkin, mutta niin ne ovat taajamassakin, ilman niitä kaupungissa asuvien saatavilla olevia palveluita.

Jep.
Meilläkin on oma takapiha, jonka takaa aukeaa pelto/keto ja metsää. Luonnonsuojelualue ihan vieressä. Merenrantaan ei ole pitkä matka. Lisäksi kaikki on lähellä: kaupat, sairaalat, lasten päiväkodit, työpaikat, mun koulu...siis todella lähellä, kävely/pyöräilymatkan päässä. Turun keskustaan nelisen kilsaa, Kaarinan keskustaan varmaan hieman vähemmän.

Viihdyn :), maalta taas haluan pois kahden päivän jälkeen. Ei ole minun juttuni, vaikka paljon halvempaahan jossain pikkupaikkakunnalla olisi asua. Jos joku viihtyy, niin kiva.

Sanoisin mieluummin niin että varsinkin kesällä maalla on paljon enemmän tekemistä kuin kaupungissa. Mieluummin menen vanhempieni luokse maalle käymään kun appivanhempien luokse omakotitaloalueelle missä kaikki puhe kuuluu naapuriin ja mitään rauhaa ei ole. Älytöntä että joku edes haluaa asua niin.

Peesi.
Ja vaikka maalla ollaankin, niin töitä on paiskittava. Kesällä varsinkin päivät harvoin on alle 12-tuntisia, ei siinä paljon jää aikaa visiteerata kaupungissa. Loput 10½ kk vuodesta pitää istua viranhaltijan jakkaralla.

Sitä paitsi, kaupunkien meteli ja pakokaasujen hajut saavat voimaan pahoin.

Nämä maalaiset vs. kaupunkilaiset -jutut on aika hauskoja. Mites sitten sellaiset jotka muuttaa maalta kaupunkiin tai toisinpäin? Yhtäkkiä äo ja sivistystaso joko nousee tuntuvasti tai romahtaa täysin? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja lopen kyllästynyt:
Olen nyt kuunnellut muutamien ystävieni valitusta maalla asuvista vanhemmista/appivanhemmista. Kokemusta myös omista appivanhemmista.

Ikinä eivät "ehdi" kylään ja silloin harvoin kun tulevat, alkaa kotiinlähtö puolen tunnin sisällä saapumisesta :o
Pitää kuulema ehtiä kauppaan, saunaan ja herra ties mihin kotkotuksiin. Ihmiset, joilla ei ole muuta kuin aikaa, valittavat kiirettä! Siellä landella olla pönöttävät 24/7, saunominenkin on joku pyhä rituaali josta ei voi päiväksikään luopua. Mutta kait se niin on, ettei siellä juuri muita virikkeitä ole... Ja aina pitäisi lasten ja lastenlasten tulla heille, he eivät jostain syystä innostu kyläilystä toisinpäin. Joo, onhan se kahden aikuisen huomattavasti hankalampaa matkustaa kuin lapsiperheen :whistle:

Omat vanhempani asuvat kaupungissa ja ovat vielä työelämässä. Siitä huolimatta heillä on aikaa ja HALUA tulla meitä tapaamaan eikä kiirehtiä kotiin jollain naurettavalla tekosyyllä. Ajattelevat muitakin kuin itseään.

he eivät viihdy kaupugissa kun taas he jotka ovat olleet siellä aina viihtyvät kun ei ole muuta tekemistä tulevat katsomaan lapsenlapsiaa. maalla asuvilla on työtä ja saunominen on ihanaa kyllä maalismaisemaa ja maalla asumista ei voita mikään.ja sielä niitä virekkeitä vasta onkin, todella paljon.
jokainen tekee valintansa. Turha rutsísta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Nämä maalaiset vs. kaupunkilaiset -jutut on aika hauskoja. Mites sitten sellaiset jotka muuttaa maalta kaupunkiin tai toisinpäin? Yhtäkkiä äo ja sivistystaso joko nousee tuntuvasti tai romahtaa täysin? :whistle:

Mites minä joka asun maalla Wapusta syyskuun loppuun ja talven kaupungissa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:

Juu,juu näinhän se menee :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Alashandra:
Niin me ollaanki, mutta me ollaanki paljon onnellisempia ja sosiaalisempia täällä maalla. En muuttas ikinä kaupunkiin, nautin olla täällä kun ei ole naapureita kilometriä lähempänä B)

Ehkä poikkeus vahvistaa säännön...

Alkuperäinen kirjoittaja Manta:
Voi ei. Sulla taitaa olla todellisia ongelmia kun noin otit itseesi. Mä vain kerroin mitä näen ja se ei näyttänyt kovin hyvältä. Hoida itsesi kuntoon ettei miehesi ja lapsesi enää kärsi sun vuoksi. Voimia sulle parantumiseen.

Mistä minun pitäisi parantua? Sulla on vielä parannettavaa tuolla kyökkipsykologian saralla, mutta hyvästä yrityksestä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Manta:
Voi ei. Sulla taitaa olla todellisia ongelmia kun noin otit itseesi. Mä vain kerroin mitä näen ja se ei näyttänyt kovin hyvältä. Hoida itsesi kuntoon ettei miehesi ja lapsesi enää kärsi sun vuoksi. Voimia sulle parantumiseen.

Mistä minun pitäisi parantua? Sulla on vielä parannettavaa tuolla kyökkipsykologian saralla, mutta hyvästä yrityksestä :flower:

Ehkä on parempi ettet tiedä sairautesi nimeä:)

Alkuperäinen kirjoittaja Alashandra:
Niin me ollaanki, mutta me ollaanki paljon onnellisempia ja sosiaalisempia täällä maalla. En muuttas ikinä kaupunkiin, nautin olla täällä kun ei ole naapureita kilometriä lähempänä B)

Ehkä poikkeus vahvistaa säännön...

No me ruukataan täällä maalla aina tervehtiä kyläläisiä ja porisuttaa. Kaupungissa naapurit yleensä ei edes tervehdi toisiaan, ei kuitenkaan ole yleistys, kyllä niitäkin paikkoja varmaan löytyy... Kummassakin on omat puolensa ja jokainen parhaan paikkansa valitkoon. Joka sopii mulle ei välttämättä sovi toisille. Esim siskoni asuu Helsingissä ja ite täällä maalla...

Niin ja tuo minun kommentti oli vähän ironiansävyistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:

Noh, ette hyökkäyksiltänne ole huomanneet, että täällä ja irl monilla samanlaisia kokemuksia :whistle:

Enpä todellakaan ole hoksannut, mutta sen olen hoksannut tätä ketjua lukiessani että sulla taitaa olla aika alhainen äö. Ihan terve ja normaali aikuinen, ei ihan varmasti edes kehtaisi aloittaa näinkin idioottia keskustelua ja ihan tosissaan useita sivuja esittää tyhmää.

Alkuperäinen kirjoittaja inna:
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:

Noh, ette hyökkäyksiltänne ole huomanneet, että täällä ja irl monilla samanlaisia kokemuksia :whistle:

Enpä todellakaan ole hoksannut, mutta sen olen hoksannut tätä ketjua lukiessani että sulla taitaa olla aika alhainen äö. Ihan terve ja normaali aikuinen, ei ihan varmasti edes kehtaisi aloittaa näinkin idioottia keskustelua ja ihan tosissaan useita sivuja esittää tyhmää.

mikä on äö?

Mulla on ihan päinvastaisia kokemuksia kuin ap:llä. Kun maaseudulta sukulaiset tulevat käymään, viihtyisivät vaikka koko viikonlopun. Puolen tunnin visiitin takia kun ei varmaan ole järkevääkään lähteä ajamaan satoja kilometrejä.

Alkuperäinen kirjoittaja lopen kyllästynyt:
Olen nyt kuunnellut muutamien ystävieni valitusta maalla asuvista vanhemmista/appivanhemmista. Kokemusta myös omista appivanhemmista.

Ikinä eivät "ehdi" kylään ja silloin harvoin kun tulevat, alkaa kotiinlähtö puolen tunnin sisällä saapumisesta :o
Pitää kuulema ehtiä kauppaan, saunaan ja herra ties mihin kotkotuksiin. Ihmiset, joilla ei ole muuta kuin aikaa, valittavat kiirettä! Siellä landella olla pönöttävät 24/7, saunominenkin on joku pyhä rituaali josta ei voi päiväksikään luopua. Mutta kait se niin on, ettei siellä juuri muita virikkeitä ole... Ja aina pitäisi lasten ja lastenlasten tulla heille, he eivät jostain syystä innostu kyläilystä toisinpäin. Joo, onhan se kahden aikuisen huomattavasti hankalampaa matkustaa kuin lapsiperheen :whistle:

Omat vanhempani asuvat kaupungissa ja ovat vielä työelämässä. Siitä huolimatta heillä on aikaa ja HALUA tulla meitä tapaamaan eikä kiirehtiä kotiin jollain naurettavalla tekosyyllä. Ajattelevat muitakin kuin itseään.

No mitä ne yleistäjät on? Entä ne Ystäväsi noilla vanhemmiltaan perityillä geeneillänsä? ;)

Yhteistyössä