Kyllä masentaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lasten syntymä kärjistää tilanteen, kun työt lisääntyvät . Kaksin ollen ne kotityöt ei vielä paljon rassaa, esimerkiksi kolmen lapsen kanssa kyllä. Mielestäni on aika naurettavaa puhua tässä yhteydessä naisen väärästä valinnasta.

Höpö höpö. Jos se mies ei tee kotitöitä kovasti kahdestaan ollessa niin miksikäs sitten kun lapsia on parikin? Vastuuttomat ja mukavuudenhaluiset miehet toimivat kuten alkuperäisen mies, mutta varmasti hän on ollut samanlainen ennen lapsiakin. Olettiko nainen että nyt kun tulee lapsia, hups vaan, mies alkaa kodinhengettäreksi ;)

Itselläni kävi niin, että kun rakastuin, tein innolla miehenkin osuuden kotitöistä huomaamattani. Siitä se rakkaus sitten pikkuhiljaa hiipui ja lopetin miehen osuuden tekemisen.
Muutama vuosi asiasta tapeltiin ja sitten homma taas sujui.
Syntyi lapset ja kaikki heihin liittyvä jäi minun harteilleni.

Jälkikäteenhän sitä huomaa vaikka minkä virheen ""valinnassaan"", mutta kun on tilanteen sisällä, sitä jotenkin vain lyö päätään seinään...

Minulla on oma elämä: harrastukset, ystävät ja vaativa työ (myös parempi palkka kuin miehelläni), mutta kyllä minua silti vaivaa jos tarjolla ei ole kuin likaisia astioita ja lasten vaatteet ovat pesemättä... Mies on kuitenkin ihan hyvä isä ""henkisellä tasolla"", joten ei sitä eroakaan ihan niin vain oteta.

Nyt on taas kotityö-tappelut tapeltu ja homma pelaa. Mutta riittaa on kai ollut liikaa näiden vuosien varrella.

Toivottavasti ""niin makaa kuin petaa"" nuoret osaavat tästä viisastua ja olla tekemättä vastaavaa virhettä :-)

En voi muuta sanoa, että miehesi on mulkku. Tuollaisia löytyy kyllä eikä siinä auta mikään, kun on päässyt helpolla kotona ja makaa sohvalla, kun sinä raadat töissä ja kotona. Niin pitäähän sinun miehesi kehuskella itseään, kun sinä et sitä tee, ainakin vieraat saa sen tietää kuin väsynyt olet? etkö osaa aukaista suuta vai miksi et korjaa vääryyttä. Miehesi ei kunnioita sinua enkä usko että muitakaan naisia? Mitähän paskaa jauhaa kun et ole paikalla kuulemassa. Ei kyllä ole ihan kaikki kondiksessa miehelläsi, vain kaksi asiaa mistä on kiinnostunut? vaikka ei ole ainoa maailmassa? On meilläkin auto ja melko uusi, ei mies sitä jatkuvasti jynssää. Ihan naurettavaa muutenkin katsella kun miehet auton peltiä kiillottaa vaikka olis kuin vanha auto? Meillä tehdään ruokaa molemmat, mutta ruoka on valmis kun mies tulee töistä, mies on vuorotöissä ja minä olen kotirouva. Mies hoitaa myös laskutkin, siitäkään ei tarvi huolehtia. Jäkätän siivouksestakin, kun olen aika pedantti, mutta jätän joskus siivoamatta ihan sen vuoksi, että näkee kuin likaista tulee, jos sitä ei tee ja sanon kuin onkaan taas niin likaista. No viimeksi mies kun oli vapaalla niin sanoi, että oli pakko siivota, ei sitä voinut katsoa ja oli luutunnut lattiat ja kyllä siitä retosteli tekemisiään. Piti kehua miestä ja näytti olevan tyytyväinen. Minun mies ei ole sitten mikään pehmomies...

Naisilla on juuri tämä paha taipumus osoittaa hullaantumisensa suhteen alkuaikoina passaamalla mies ihan pilalle. He kuvittelevat että mies tajuaa miten paljon heitä rakastetaan ja himoitaan kun vaimoke kokkaa, tiskaa ja siivoaa hullun lailla.

Vaimo sitten jotenkin kuvittelee että mies huomaa kaiken sen työn jonka on miehen eteen tehnyt ja maksaa suuren rakkauden uhrauksen samalla mitalla, siivoamalla ja tiskaamalla ihan omia aikojaan. Ei siis tajua miehen ajatusmaailmasta hölkäsen pöläystä. Miehet ei huomaa valmiiksi tehtyjä kotitöitä, kotona nyt on vaan aina jotenkin siistiä itsestään. He eivät näe naisen siivoamista rakkaudenosoituksena.

Ja mitä enemmän miestä passaa, sen vähemmän se naista arvostaa. Naisen arvo kärsii miehen silmissä niinsanotusti inflaation. Miehen mielessä alkuaikojen seksipommista tuleekin Äitimamma. Ja siihen lopahtaa romanttinen kiinnostus naista kohtaan, kuka sitä nyt äitiään lähentelee. Tylsät kotityöt saa jäädä naiselle, sehän oli niistä niin innoissaan aikoinaan, tehköön vaan edelleenkin.

Ainoa mikä tähän epäsuhtaan tehoaa on kova linja naiselta alusta alkaen. Jos yhteen muutosta puhutaan niin kotiaskareista on sovittava etukäteen. Naisen siivous ja passausvimma on pidettävä kurissa vaikka väkisin. Kenenkään naisen ei kannattaisi rakastua niin hulluna yhteenkään mieheen että antaa omien periaatteiden ja mielihalujen mennä kunhan mies vaan on onnellinen. Se kostautuu sitten vuosien kuluttua juuri tuollaisena katkerana pettymyksenä. Kumpikaan ei ole onnellinen.

Ja jos mies on täyspossu, älkää koskaan asuko sen kanssa!!!! Se ei ikinä onnistu!

Hei, tee niinkuin minä; lopetin ruuan laittamisen töiden jälkeen kokonaan. Ostin valmisruokia jääkaappiin ja käskin mikrossa lämmittää kenellä on nälkä. Ukko natisi aikansa, mutta on jo tottunut. Minäkin saan levätä heti töistä tultuani nyt. Kun yhteistyö ja avunanto ei toiminut, niin jotain piti keksiä. Ei tällaisen takia tarvitse välttämättä erota!

Yhteistyössä