H
"harmaana"
Vieras
Asutaan lähellä vanhempiani, välimatkaa noin 5km. Siskoni asuu vajaan 10km päässä. Koska olen "lähempänä", käyn äidilläni siivoamassa, kuskaamassa lääkäriin, pesemässä ikkunoita jne. Miestäni hän ei pyydä (ei kehtaa), mutta antaa minun ymmärtää mitä mieheni pitäisi mennä heille tekemään. Sen lisäksi teen samat asiat kotona. Meillä 3 lasta, 1 alakoululainen, 1 eskarilainen ja 1 vauva. Nyt kun olen vauvan kanssa kotona, niin äitini odottaa minun auttavan häntä jokaikinen päivä (ennen äitiyslomaa kävin kotona "vain" joka toinen päivä). Tarkat kelloajat koska mitäkin tapahtuu. Esim. to aamuisin pitää imuroida ennen puolta päivää. Taatusti tulee kommentteja, että mitäs menen ja teen, sano vastaan ja kieltäydy. Niin mun pitäisikin, mutta jotenkaan en kehtaa kun kyse on omasta äidistäni. Siskoani hän ei pyydä, koska siskoni on kiireinen. Hänellä ei ole lapsia, käy töissä ja illat harrastaa mitä haluaa. Isäni käskee sulkemaan korvat ja antaa äitini kommentit mennä kuuroille korville. Isäni apu ei hänelle kelpaa, koska mies ei kuulemma osaa siivota. Olen nähnyt kun isäni siivoaa ja hän siivoaa hyvin. Mutta äitini pitää päänsä. En vain osaa sulkea korvia. Jos jotain ei tapahdu, soittaa hän minulle vihaisena ja syyllistää. Nyt kun luen kirjoituksen läpi, näen miten tyhmä olen kun suostun jokaiseen asiaan. Vaikka miten päätän, että rajan pitää olla jossain, niin huomenna taas menen tukka putkella