Nyt pitää tänne hämmästellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elikkä 19v siskoni valmistui ja hänellä on ensi viikonloppuna valmistujaisjuhlat äidilläni (siskoni ei asu enää kotona). Vanhempani ovat eronneet, mutta jo aiemmin keväällä isäni sanoi äidilleni, että hän osallistuu kyllä kustannuksiin mutta töidensä vuoksi hän ei muuta voi tehdä. Siskoni pyysi, että minä tekisin juhliin kakun, koska tykkään tehdä erilaisia kakkuja ja minä tietysti lupauduin.

Tänään äitini kysyi minulta, että ei kai hänen sitten tarvitse sinne juhliin mitään tehdä kun ei oikein olisi aikaakaan?!?!?!

Siis mitä ihmettä?! Ketähän äitini kuvittelee, että ne juhlat sitten järjestää, jos ei hän? Hänen kotonaan ne on ja ei siskonikaan mitään juhlia osaa järjestää ja se on ihan kaikkien tiedossa kyllä, myös äitini. Eikä se nyt minusta ihan reilultakaan kuulosta, että ensin siskolleni luvataan, että hänelle pidetään valmistujaiset ja sitten muutamaa päivää ennen äitini miettii, että niin kuka ne siis järjestää.

Pitääkö minun nyt sitten muka ruveta niitä järkkäämään kolmen pienen lapsen kanssa. Olin kyllä ajatellut, että taiteilen sen kakun ja se on minun osuuteni asiassa.

Voi huokaus taas kerran. Mutta ei yllätä - tyypillistä tämä on.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
No jopas on tilanne.Sinä teet kakun ja muut tekevät mitä ovatkin suunnitelleet.Taikka sitten tarjolla on sun kakkuas vaan.

Joo mutta se, että äitini ei ole tämän vertaa asiaa miettinyt niin tarkoittaa käytännössä sitä, että astioitakaan ei ole olemassa. Äidilläni ei nimittäin ole kahviastiastoa kuin ihan hyvin minimaaliselle vierasjoukolle.

Alkuperäinen kirjoittaja nini:
Kysyitkö ihan suoraan äidiltäsi, kenen hän on aatellut juhlien järjestävän? Ettekö te voi keskustella keskenänne tällaisista asioista?

No kyllä minä asiaa siinä vähän hämmästelin, mutta käskin hänen soittaa siskolleni ja sitten ilmoitin itse vielä siskolleni, että nyt on porukka hieman kuutamolla.

minun kaverini yo-juhlissa oli kertakäyttöastiat. Olivat ostaneet muistaakseni kuviolliset mukit, ja lautalaset ja sitten oli nätti servetti myös. Ei ollut ollenkaan paha. Voisiko tämä onnitua siskosi juhlissa? Ymmärrän kyllä että mielellään haluttas ihan posliiniastiasto,mutta hätä keinot keksii,vai miten se meneekään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ani:
minun kaverini yo-juhlissa oli kertakäyttöastiat. Olivat ostaneet muistaakseni kuviolliset mukit, ja lautalaset ja sitten oli nätti servetti myös. Ei ollut ollenkaan paha. Voisiko tämä onnitua siskosi juhlissa? Ymmärrän kyllä että mielellään haluttas ihan posliiniastiasto,mutta hätä keinot keksii,vai miten se meneekään. :)

Joo luultavasti siis pakko ne kerttikset, mutta tarkoitin siis, että astioita ei ole mietitty pätkääkään jos kerran ei tarjottaviakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Kommunikoinnissa olis pikkasen parannettavaa kyllä.Toivottavasti siskos saa juhlansa.

Niin minä en ole kauheasti asiaan sotkeentunut, kun olen kaikille ilmoittanut tekeväni sen kakun mitä minulta on pyydetty ja olen kysynyt vieraiden määrän, jotta osaan tehdä tarpeeksi ison kakun.

Ja kyllä siskoni juhlansa saa toki. :)

Viikko sitten viimeksi kysyin äidiltäni, että joko on miettinyt tarjottavia ja sanoi silloin, että ei. Nyt sitten yhtäkkiä siis onkin näin, että hän ei edes tiedä tarviiko hänen tehdä mitään.

Yhteistyössä