Kyllä ne lapset vaan hyötyy siitä taloudellisestakin turvallisuudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niinpäniin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kenessä se vika onkaan?;27720556:
Olen eri mieltä. Hyvä palkkaisessa työssä on yleensä suuri vastuu ja työaikaa ei tunneta. Silloin ei todellakaan tehdä mitään osa-aikatyötä eikä lähdetä töistä, kun kello tulee neljä.

No mun palkka on 3600e/kk (ei mikään älytön, mutta naiseksi verrattain ok) ja teen osa-aikaista työtä, 60% viikossa eli käytännössä 3pv on töitä ja 4pv vapaata. Mies tienaa 5000e/kk, työpäivät 8-16, työaika liukuva. Lapsen ei ole vielä kertaakaan täytynyt olla hoidossa kolmen jälkeen ja kun nukahtaa vasta ysiltä, niin tuleehan tuossa jo 6h yhdessäoloa niinäkin päivinä kun lapsi siellä hoidossa on.

Mitä enemmän osaa ja mitä tärkeämpi on työnantajalle, sen enemmän voi itse määritellä työaikansa.

Voiko olla niin aivotonta ihmistä olemassa jonka mielestä kiusaajalla on oikeus kiusata toista lasta koska tämän perheellä on alhaisempi tulotaso?! Aapee mieti nyt edes vähän ennenkuin tulet tänne tekemään aloituksia...

Kaikki tekee kuten itse haluaa ja omalle perheelle sopii, mutta mikään valinta ei ole oikeutus lapsen kiusaamiseen! Kaikilla pitäisi olla oikeus mennä kouluun pelkäämättä ja kaikkien lasten pitäisi olla koulussa saman arvoisia! Ja tähän vanhemmat voivat vaikuttaa!

No enhän minä tuota tutkimusta ole tehnyt! Voi hyvänen aika sentään, enkä hyväksy kenenkään kiusausta! Toin vaan esille sen, että voi ne lapset hyötyä myös siitä, että niillä vanhemmilla on rahaa. Yksi kiusaamisen aihe vähemmän kiusaajille.

[QUOTE="hilda";27721131]onks tullut katottuu risto räppääjä ja viileä venla ku osaat käyttä sanaa omg. on muuten aika teinimäistä, muta kukin tyylillään.[/QUOTE]

Pilke silmäkulmassa laitoin, katsos kun juuri ne OMG-ihmiset täällä eniten huutelee varakkaiden vanhempien materialismille... ;)

Palstatotuus: et voi antaa sekä rakkautta että rahallista hyvinvointia lapsellesi, sinun pitää valita vain toinen.

Eikö yleensä kiusaajat ole alempaa yhteiskuntaluokkaa, joiden vanhemmat ovat syrjäytyneitä? Kaikissa luokissa on kiusaajia, en sitä kiellä, mutta varakkuus ei tarkoita huonoa moraalia tai rakkauden puutetta.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Niin, mutta on se tosiaan surullista, kun lapset ovat niin julmia toisilleen (ja AIKUISETKIN!).
Meillä on yksi tuttava perhe, jossa lapset ovat koko ikänsä joutuneet kuulemaan heidän äitinsä sanovan että "meillä ei nyt ole varaa siihen ja siihen..." Tuntuu, että ne lapset eivät koskaan saa mitään ylimääräistä tai edes aina sitä mitä tarvitsevat. Heillä ei esim. ole ollut "varaa" ostaa 10 vuotiaalle esikoiselle kännykkää, vaikka käsittääkseni nykypäivänä kaikilla tuon ikäisillä sellainen on. Voi olla, että tämä lapsi on saanut kuulla siitä koulussa... Harmittaa hänen puolestaan...

Alkuperäinen kirjoittaja että näin;27720346:
niin mulla ei mitään töitä vastaan, mutta milloinka vanhemmat ehtivät olla lasten kanssa jos molemmat koko päivä työssä ja lapsi pitää kuitenkin illalla laittaa ajoissa nukkumaan että jaksaa taas aamulla hoitoon herätä, ehkä ehtivät lapsen kanssa olla 2-3 tuntia ja siittäkin suurin osa menee ruuan laittoon ja ilta puuhiin. Itse ainakin annan lapselle mielummin aikaa kun materiaalia.

Meillä kyllä normaalina arki-iltana jää yhdessäoloaikaa 4 tuntia. Meillä ei ole miehen kanssa tässä elämänvaiheessa mitään säännöllisiä harrastuksia joten me ehditään ulkoilla ja olla lasten kanssa kunnolla myös arkena. Lapset ovat mm. siinä ruuanlaitossa mukana. Pyykkihuoltoa harrastan esim. lasten mentyä nukkumaan. 90% viikonlopuista on pyhitetty lapsille. Pääsemme miehen kanssa molemmat töistä jo klo.15 ja vartin päästä siitä on lapset jo haettu meidän hellään huomaamme.
Ja koska töissä käymme, meillä on varaa kaikkeen ja vähän sen ylikin. Voimme taata ettei raha ole este lasten harrastuksille, perheen lomamatkoille jnejne.

Yhteistyössä