Kyllä oli vaivaannuttava tilanne kaupassa tänään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lucy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lucy"

Vieras
Käväistiin ihan muuten vain kaupassa katsomassa, josko olisi jotain iskeviä tarjouksia. Jäätelöaltaassa oli mehujäätelöitä ilmaiseksi, ilmeisesti ovat poistumassa myynnistä kokonaan kun samaisia jäätelöitä on pyörinyt siellä jo pidempään erilaisilla tarjouksilla, ja näköjään jakavat nyt loput ilmaiseksi. Ihan siis oli lappu siinä että ota tästä mehujäätelö tms.

Muuta ei sitten matkaan tarttunutkaan, vilautin jäätelöitä kassalla ohimennen että otettiin tämmöiset. Melkein ovelle päästyämme peräämme juoksee aikalailla mummoiässä oleva nainen huutaen suureen ääneen "MEINASITTEKO LÄHTEÄ MAKSAMATTA??" Mummo oli ilmeisesti ollut toisella kassalla eikä huomannut että sanoin jo toiselle kassatyypille jäätelöistä. Kaikki ihmiset tietenkin jäivät katsomaan tilannetta paheksuen, marssin sitten mummon ohi vielä tälle toisellekkin kassalle ja sanoin aika kovaan ääneen että "joo otettiin nuo tuosta mistä sai ilmaiseksi että ei tarvitse yhdenkään mummon luulla että tapanani on varastella mehujäätelöitä"

Kassaneiti nyökkäsi ymmärtäväisesti ja lähdettiin tilanteesta aika vikkelään kiitämään, oli sen verran inhottava tilanne. Mummo yritti jotain pahoittelun tapaista huudella perään.

Note to myself: seuraavan kerran jos kaupassa on jotain ilmaiseksi, ilmoitan asiasta megafonilla jo kilometri ennen kassaa :D

[QUOTE="Lucy";26615470]Käväistiin ihan muuten vain kaupassa katsomassa, josko olisi jotain iskeviä tarjouksia. Jäätelöaltaassa oli mehujäätelöitä ilmaiseksi, ilmeisesti ovat poistumassa myynnistä kokonaan kun samaisia jäätelöitä on pyörinyt siellä jo pidempään erilaisilla tarjouksilla, ja näköjään jakavat nyt loput ilmaiseksi. Ihan siis oli lappu siinä että ota tästä mehujäätelö tms.

Muuta ei sitten matkaan tarttunutkaan, vilautin jäätelöitä kassalla ohimennen että otettiin tämmöiset. Melkein ovelle päästyämme peräämme juoksee aikalailla mummoiässä oleva nainen huutaen suureen ääneen "MEINASITTEKO LÄHTEÄ MAKSAMATTA??" Mummo oli ilmeisesti ollut toisella kassalla eikä huomannut että sanoin jo toiselle kassatyypille jäätelöistä. Kaikki ihmiset tietenkin jäivät katsomaan tilannetta paheksuen, marssin sitten mummon ohi vielä tälle toisellekkin kassalle ja sanoin aika kovaan ääneen että "joo otettiin nuo tuosta mistä sai ilmaiseksi että ei tarvitse yhdenkään mummon luulla että tapanani on varastella mehujäätelöitä"

Kassaneiti nyökkäsi ymmärtäväisesti ja lähdettiin tilanteesta aika vikkelään kiitämään, oli sen verran inhottava tilanne. Mummo yritti jotain pahoittelun tapaista huudella perään.

Note to myself: seuraavan kerran jos kaupassa on jotain ilmaiseksi, ilmoitan asiasta megafonilla jo kilometri ennen kassaa :D[/QUOTE]

sinä kuitenkin kävit kassan kautta?

[QUOTE="vieras";26615509]sinä kuitenkin kävit kassan kautta?[/QUOTE]

Valitettavasti ihan tositilanne. Ja kyllä, kuten tekstistä ilmenee, näytin jäätelöitä kassalla että otettiin nuo tuosta jne, mutta mummo, joka oli toisella kassalla, ei ilmeisesti huomannut tätä kohtaa vaan näki meidän vain kävelevän kassan läpi jäätelöt kädessä

[QUOTE="Lucy";26615529]Valitettavasti ihan tositilanne. Ja kyllä, kuten tekstistä ilmenee, näytin jäätelöitä kassalla että otettiin nuo tuosta jne, mutta mummo, joka oli toisella kassalla, ei ilmeisesti huomannut tätä kohtaa vaan näki meidän vain kävelevän kassan läpi jäätelöt kädessä[/QUOTE]

Se siitä!

Kerran oli c-vitamiinipurkin pohjassa. Mulla oli paljon ostoksia, ruokaa ja sellasta, ja lisäksi luontaistuoteosastolta ne vitamiinit ja jotain muutakin, en muista tarkemmin mitä. Maksoin ostokset niin poislähtiessä alkoikin hälytin huutaa. Se sama kassa jolle olin siis juuri maksanut ostokseni, tutki mun ostoskassit uudelleen. Eikä löytynyt sitä hälytyksen aiheuttajaa niin millään, kunnes lopulta sattumalta muistin, että sen hemmetin vitamiinipurkin pohjassa oli joku oudonnäkönen tarrajuttu. No sehän se. Siinä vaiheessa kaikki tuijotti että jaaha, jäi myymälävaras kiinni :headwall:

Luoja että hävetti, vaikka periaatteessa ei ollut syytä. Mutta kun jo se että tutkitaan ostokset, riittää leimaamaan sut myymälävarkaaksi : /

Satunnaisia tarrahälyjä laitetaan esim. meetwurstiin, pillimehuun jne. Joskus ne sijoitetaan tuoteselostetarran alle, jolloin niitä ei näe. Sillon piipittää kerpeleen lujaa, jos ei maksa. Meikkien hälyt saattaa sitten aktivoitua staattisesta sähköstä uudelleen vaikka meikkipussissa, ja aiheuttaa turhan hälytyksen jopa eri ketjun kaupassa.
Ei mulla muuta!

Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26616081:
Satunnaisia tarrahälyjä laitetaan esim. meetwurstiin, pillimehuun jne. Joskus ne sijoitetaan tuoteselostetarran alle, jolloin niitä ei näe. Sillon piipittää kerpeleen lujaa, jos ei maksa. Meikkien hälyt saattaa sitten aktivoitua staattisesta sähköstä uudelleen vaikka meikkipussissa, ja aiheuttaa turhan hälytyksen jopa eri ketjun kaupassa.
Ei mulla muuta!

joopa joo! Eiks tää toimikkaan niin että kaikki mitä et käytä hälärin kautta piippaa?
Ohjelmointia!

Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26616081:
Ei mulla muuta!

Joopa joo. Mistäs kassa sitten tietäisi ne satunnaiset piilohälyt ja osaisi deaktivoida ne maksun yhteydessä.

Sillä pelkkä viivakoodin lukeminen ei deaktivoi hälyä, vaan se pitää käyttää magneetin kautta, ja mielellään poistaa koko tarra.

Jos olis noin kuin väität, kaikki noi tuotteet piippaisi. Toki joissain naudan sisäfileissä on ihan hälyt esillä, mutta ei perustuotteissa niitä ole. :p

Aiheen vierestä menee nää hälyjutu, mutta joo tiedän että joihinkin elintarvikkeisiin laitetaan hälytarroja, ja ne piippaa jos ei oo mennyt kassan läpi.
Ja tiedän myös sen, että meidänkään S-marketissa, saati Salessa ei ole hälytyslaitteita siinä kassalla :) Riita poikki ja voita väliin!

(miks aina pitää jankata ja jankata...)

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;26615856:
Varmasti laitetaan ku tarpeeksi katoaa, luulisin =)
7orQN.jpg

Ap:n jutun uskon täysin, varmasti on ollu vaivaannuttava kokemus, syyttä!!

Ja niitä hälyttimiä on todellakin myös elintarvikkeissa, satunnaisesti laitetaan......

Jännä ettei mulle ole tullut edes mieleen että elintarvikkeissa vois olla hälyjä enkä ole koskaan nähnyt että kassa vetäis jotain ruokia sen magneetti jutun yli (mistä se kassa voi edes tietää/muistaa missä tuotteessa se on?). Tietenkään sillä ei ole väliä kaupassa jossa ruoat eivät edes mene portin läpi.. Mutta usein me miehen kanssa tehdään niin että mies on kärryjen ja vauvan kanssa portin toisellapuolella maksamassa ja minä pakkaan tavaroita ja lappaan niitä kärryihin, eikä kertaakaan ole piipannut...

Jännä ettei mulle ole tullut edes mieleen että elintarvikkeissa vois olla hälyjä enkä ole koskaan nähnyt että kassa vetäis jotain ruokia sen magneetti jutun yli (mistä se kassa voi edes tietää/muistaa missä tuotteessa se on?). Tietenkään sillä ei ole väliä kaupassa jossa ruoat eivät edes mene portin läpi.. Mutta usein me miehen kanssa tehdään niin että mies on kärryjen ja vauvan kanssa portin toisellapuolella maksamassa ja minä pakkaan tavaroita ja lappaan niitä kärryihin, eikä kertaakaan ole piipannut...

no kokeile kun oot noin viisas!

Yhteistyössä