kyllä on paha mieli tytön puolesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku

Vieras
tyttö aloitti tänä syksynä eskarin ja näyttää siltä ettei ole oikein saanut kavereita. leikkii jokun kanssa jos joku suostuu ottamaan leikkiin mukaan. voi miten pahalta tuntuu... itse olin koko kouluajan kiusattu eikä mulla vieläkään ole juurikaan ystäviä, työpaikoilla olen usein tullut kiusatuksi/syrjityksi. tuntuu niin pahalta kun tyttö joutuu kärsimään samaa asiaa... kulkeeko tää suvussa vai mitä tämä oikein on...

kehotin tyttöä pyytämään erästä eskarikaveriaan meille leikkimään, mutta oli sanonut ettei halua tulla eikä halua edes kuulla meidän osoitetta. oli tyttö niin surullinen. ja niin on äitikin.... tytöt tuntuvat "pariutuneen" eskarissa ja meidän tyttö jäänyt ilman kaveria.

kokemuksia? vinkkejä?

Ota asia puheeksi eskariopen kanssa, jos vaikka hän pystyis vielä asialle jotain tekemään :)
Tympeä tilanne kaikenpuolin, niin lapselle kuin äidille.
Meillä aloitti poika eskarin just ja minua kans huoletti tuo kaveriasia, mut huh, näyttäis sille, että poika on päässyt hyvin matkaan.... Päiväkodin eskarissa kun kaikki muut ovat jo ennestään tuttuja, vain meidän poika tuli porukkaan uutena.

kannusta menemään leikkiin mukaan. eskari on vasta vähän aikaa sitten alkanut joten kaverisuhteet tulevat vielä muuttumaan. ei kiusaaminen tai syrjiminen kulje suvussa, ole huoleti.

sitä ei ennen äidiksi tuloa tiennytkään millaista tuskaa ja pahaa oloa voi kokea. aina kun omaan lapseen sattuu se sattuu myös vanhempiin, varsinkin jos joutuu toimettomana katsomaan miten oma lapsii kärsii.

Ota ehdottomasti puheeksi eskarissa asia. Siellä eskaritädit voivat koittaa saada tyttöäsi mukaan leikkeihin, ja keksiä yhteistä puuhaa johon tyttösikin pääsee helpommin mukaan. Jospa ottaisit itse johonkin vanhempaan yhteyttä, pyytäisit tytölle leikkikaveria sitä kautta.

Ymmärrän täysin pahan mielesi. Mun tyttöni oli murrosiässä aika yksinäinen, kun ei viihtynyt kylillä kikattelemassa pojille. Pahalta se tuntui, mutta viihtyi kyllä yksinkin ja pakkohan se oli.

Voi, meikä niin herkkäluontoinen, että kyynel tuli silmään lukiessa tekstiäsi. Toivottavsti tyttösi löytää kaverin, ota sinä yhteyttä eskariopeen, jotta hän voi tehdä osansa.

Meilläkin eskarilaisena tyttö oli arka ja hiljainen eikä osannut lähteä leikkeihin mukaan ellei pyydetty.Asian otin puheeksi open kanssa ja ope puuttuikin ihanasti heti asiaan.Huolehti siitä lähtien,ettei kukaan jäänyt välitunnilla yksin.Tyttökin löysi sitten parhaan kaverin,joka on sitä vieläkin.

Yhteistyössä