Kyllä on sitten niin rentouttava päivä taas takana. Not.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai sinulla on lapsi, joka ei koskaan ikinä ränkkää tai jankuta mistään asiasta? No onneksi olkoon, sirkukseen tuollainen ihme pitäisi viedä.

Mulla on kaksi lasta, ja kyllähän ne joskus inttää mutta mä oon niin hiton laiska etten jaksa sellaista kuunnella, ja siksi yleensä viimeistään kolmannen "äiti, miksei sitä tai tätä"- ininän kohdalla ehdotan heille jotain kivaa tekemistä tai viskaan heidät pihalle. Siihen se ränkkäys sitten loppuukin.

Hei haloo!!!!!!
Täällä paijataan vanhempien päitä jotka huutavat, käyvät käsiksi lapsiinsa ym.
mutta jos joku äiti on väsynyt lapsen jatkuviin kysymyksiin samasta asiasta mihin äiti ei voi mitään niin jo on "vuoden huonoin äiti"- palkinto jaettu!

Hei haloo!!!!!!
mutta jos joku äiti on väsynyt lapsen jatkuviin kysymyksiin samasta asiasta mihin äiti ei voi mitään niin jo on "vuoden huonoin äiti"- palkinto jaettu!

Komppaan tätä. Mielestäni tuo aloittaja ei edes mitään vittuillut tai edes sarkasmia erityisesti käyttänyt, joten en ymmärrä, mitä sitäkin nyt alettiin jauhamaan kuin pahinta syntiä.

Mulla on kaksi lasta, ja kyllähän ne joskus inttää mutta mä oon niin hiton laiska etten jaksa sellaista kuunnella, ja siksi yleensä viimeistään kolmannen "äiti, miksei sitä tai tätä"- ininän kohdalla ehdotan heille jotain kivaa tekemistä tai viskaan heidät pihalle. Siihen se ränkkäys sitten loppuukin.

Mutta entäs jos mikään kiva tekeminen ei kelpaa? Mikään ei ole kivaa, paitsi sellainen, jossa pitäisi lähteä jonnekin? Ja entäs jos pihalle ei voi laittaa, ellei itse pääse mukaan?

Ja niitä kavereita, joita aiemmin ehdotit, ei kaikkialla ole niin lähellä, että voisi tuosta noin vaan soittaa kylään... Ap:han mainitsi asuvansa keskellä metsää tai peltoa tai mitä lie.

Hei haloo!!!!!!

Ei paijata jos kerta toisensa jälkeen huutaa, käy käsiksi tms. Tuskin olisi tässäkään tapauksessa tullut yhtäkään ihmettelevää kommenttia jos ap olisi kerran vastannut lapselleen noin. Mutta että kerta toisensa jälkeen "käyttää sarkasmia" (mun mielestä kyllä v*ttuili) niin se jo on kyllä omituista..

Mutta entäs jos mikään kiva tekeminen ei kelpaa? Mikään ei ole kivaa, paitsi sellainen, jossa pitäisi lähteä jonnekin? Ja entäs jos pihalle ei voi laittaa, ellei itse pääse mukaan?

Ja niitä kavereita, joita aiemmin ehdotit, ei kaikkialla ole niin lähellä, että voisi tuosta noin vaan soittaa kylään... Ap:han mainitsi asuvansa keskellä metsää tai peltoa tai mitä lie.

Mä en tiedä, kun mulle ei suoraan sanoen ole vielä tullut vastaan tilannetta ettei lapsille kelpaisi mikään kiva tekeminen...siis sellainen, mitä mä ehdotan heille jos heidän ehdotukset ei syystä tai toisesta ole mahdollisia toteuttaa (tai jos en vaan jaksa/halua toteuttaa niitä).

Kyllä mä uskon että missä tahansa voi ekaluokkalaisen laittaa ulos yksin. Ja kavereita käy meillä pidemmänkin matkan päästä, muista en tiiä. Ne nyt oli vaan ehdotuksia, jokainen keksii varmaan omalle kohdalleen ja omalle lapselleen sopivaa kivaa tekemistä lisäksi.

Meillä on ollut aikaisemmille päiville ohjelmaa yllin kyllin. Yksi päivä oli kaveri kylässä koko päivän aamusta iltamyöhään. Toisena päivänä käytiin ostoksilla ja kun tultiin kotiin, tehtiin lämmintä kaakaota ja herkuteltiin laskiaispullilla. Huomenna mennään kyläilemään, ylihuomenna on luvassa Hoplop-reissu. Tänään on ollut ainoa päivä, jolloin ollaan oltu vain kotona ilman mitään sen erikoisempia ohjelmanumeroita. Mä oon yrittänyt tehdä kotitöitä, laittaa ruokaa, tiskata, pyykätä jne. Lapsella on isompi sisarus, ja ovat viihtyneet hyvin keskenään. Ovat pelailleet sisällä, leikkineet ulkona ja ihan on ekaluokkalainen jopa hiihtänytkin (veljen suksilla).

Mutta silti on ollut ihan turhan paljon hetkiä, jolloin noita utopistisia toiveita on tullut mankumaan, siis oikeasti, jankuttanut samoista asioista sen sata kertaa. Mulla ei ole mennyt hermot, mä oon ihan yhtä monta kertaa selittänyt miksi ei onnistu se mitä lapsi pyytää. Eikä ole mennyt perille, vaan jankkaus on jatkunut silti. Siltikään mä en ole vittuillut enkä ilkeillyt, en edes korottanut ääntäni kertaakaan. Ja vaikka mä ehdotinkin vaihtoehtoista tekemistä noitten jankkaustuokioiden aikana, niin mikään ei käynyt. Tietenkään.

Mun ois kai pitänyt huutaa ja uhkailla, pitää lapsi väkisin ulkona tai omassa huoneessaan vai tukkapöllylläkö mä oisin sitten mieluummin asian hoitanut? Tää palsta on ihan uskomaton (ja niin on kyllä muutkin mammapalstat, ei sen puoleen). Liian monta kertaa mä oon lukenut ketjuja, joissa väsynyt äiti tilittää raivon vallassa turhautumistaan lapseensa, kertoo käyttämästään väkivallasta kasvatuskeinona, heitteillejätöstä jne. Semmoiset äipät saa päänsilittelyjä ja myötätuntoa ja ymmärrystä. Ja sitten kun palstalle kirjoittaa äiti humoristisesti lapsensa jutuista, niin hyvä ettei jo lastensuojelua soitella perään. En tiedä kenellä tässä ei huumorintaju riitä, mulla vai teillä, mutta sen voin sanoa että lapsilleni ei ainakaan mitään traumoja musta ole jäänyt eikä tullut vaikka tähän tyyliin olen heille muulloinkin puhunut. Päinvastoin siinä kohtaa kun hoksaavat tilanteen vitsikkyyden, alkavat nauramaan itsekin ja tilanne laukeaa sillä.
Voinpa kertoa, että vanhemmat lapseni ovat hyvinkin huumorintajuisia, ja meillä nauretaan paljon. Tuo ekaluokkalainenkin on iloinen ja nauravainen tapaus, uskokaa tai älkää.

Mutta onnea vaan teidän muiden kasvatusmetodeille, meidän perheessä kasvatusmetodit ei muutu huutamisen ja pelottelun suuntaan siltikään.

Ap, avauksesta sai helposti sellaisen käsityksen että olisit lapselle turhautuneena ja ärtyneenä kettuillut vastaukseksi.

Mitä ilmeisimmin se oli väärä mielikuva, sellaisia helposti syntyy kun näkee vain kirjoitetun tekstin.

Mulle avaus ei siis välittynyt humoristisena (johtuen ehkä kiukusta kihisevästä hymiöstä, arghista, jne) vaan kiukkuisena.

Viimeksi muokattu:
Ap, avauksesta sai helposti sellaisen käsityksen että olisit lapselle turhautuneena ja ärtyneenä kettuillut vastaukseksi.

Mitä ilmeisimmin se oli väärä mielikuva, sellaisia helposti syntyy kun näkee vain kirjoitetun tekstin.

Ehkä sitten niin. Mutta taisin heti toisessa viestissäni kertoa, että en puhunut lapselle vittumaisella äänensävyllä, vaan lempeästi ja rauhallisesti. Silti tuota on jankutettu koko ketjullisen verran, miten kauhea ihminen olen ja miten paljon mun lapset säälittävätkään kun joutuvat tämmöisen äidin kanssa elämään.

Mut tätähän tää on. Luetaan vain ja ainoastaan aloitusviesti ja thats all.
Samapa se mulle.

Mä en tiedä, kun mulle ei suoraan sanoen ole vielä tullut vastaan tilannetta ettei lapsille kelpaisi mikään kiva tekeminen...siis sellainen, mitä mä ehdotan heille jos heidän ehdotukset ei syystä tai toisesta ole mahdollisia toteuttaa (tai jos en vaan jaksa/halua toteuttaa niitä).

Kyllä mä uskon että missä tahansa voi ekaluokkalaisen laittaa ulos yksin. Ja kavereita käy meillä pidemmänkin matkan päästä, muista en tiiä. Ne nyt oli vaan ehdotuksia, jokainen keksii varmaan omalle kohdalleen ja omalle lapselleen sopivaa kivaa tekemistä lisäksi.

Eli toisin sanoen et tiedä välttämättä mitään siitä, millainen tilanne oli. Mutta silti voit mielestäsi moittia toista aika ankarasti.

Muista hyvä ihminen olla onnellinen siitä, että sinulla on tuollaiset lapset, joille kelpaa, kun äiti ehdottaa tekemistä. Ja jotka voi laittaa yksin ulos. Kaikilla näin ei ole, joten vähän ymmärrystä voisi laittaa peliin.

Mulle avaus ei siis välittynyt humoristisena (johtuen ehkä kiukusta kihisevästä hymiöstä, arghista, jne) vaan kiukkuisena.

En tajua. Itse en saanut yhtään tuollaista kuvaa. Mielestäni teksti oli ihan normaaliin ja neutraaliin sävyyn kirjoitettu... joten en ymmärräkään, miten täällä näin moni on alkanut hysteerisenä jostain lapselle vittuilusta ja ironiasta napisemaan. Meitä on näköjään niin moneen junaan.

Onhan se tietysti niin, että omat kokemukset ja tunteet heijastuvat niihin teksteihin ja etenkin niiden tulkintaan, niin että niitä kukin tulkitsee niistä omista lähtökohdistaan ja kokemuksistaan. Eli jos omassa elämässä on paljon tuollaista negatiivista, niin kaikki toisten sanomiset tulkitsee sitten helposti negatiivissävytteisenä.

Eli toisin sanoen et tiedä välttämättä mitään siitä, millainen tilanne oli. Mutta silti voit mielestäsi moittia toista aika ankarasti.

Muista hyvä ihminen olla onnellinen siitä, että sinulla on tuollaiset lapset, joille kelpaa, kun äiti ehdottaa tekemistä. Ja jotka voi laittaa yksin ulos. Kaikilla näin ei ole, joten vähän ymmärrystä voisi laittaa peliin.

Minä en mielestäni moittinut ap:tä yhtään. Esitin kysymyksen, ja kerroin miten meillä toimitaan. Jos ne koetaan ankarasti moittimiseksi niin sekin on virhearviointi.

Olen kyllä erittäin onnellinen ja kiitollinen lapsistani, joka ikinen päivä.

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
En tajua. Itse en saanut yhtään tuollaista kuvaa. Mielestäni teksti oli ihan normaaliin ja neutraaliin sävyyn kirjoitettu... joten en ymmärräkään, miten täällä näin moni on alkanut hysteerisenä jostain lapselle vittuilusta ja ironiasta napisemaan. Meitä on näköjään niin moneen junaan.

Onhan se tietysti niin, että omat kokemukset ja tunteet heijastuvat niihin teksteihin ja etenkin niiden tulkintaan, niin että niitä kukin tulkitsee niistä omista lähtökohdistaan ja kokemuksistaan. Eli jos omassa elämässä on paljon tuollaista negatiivista, niin kaikki toisten sanomiset tulkitsee sitten helposti negatiivissävytteisenä.

Aivan samaa mieltä!

Parhaassa aktiviteettioppi-iässä eikä tehdä panostuksia! Itku melkein pääsi kun luin ap:n viestin!
Ei mikään ihme, että meille sikiää ihmisiä jotka eivät liiku!🤬

Rakkaat lapset yrittävät kaikkensa jotta pääsisivät liikkumaan ja oppimaan uutta! JA VIELÄ ULOS!❤️😍

Yhteistyössä