Kyllä tämä nyt taitaa kohdunulkoinen olla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Kivut on jatkunu monta päivää ja voimistuu vaan.. Vuotoa ei ole, mutta kyllä minä tiedän ettei kipujen kuulu tälläisiä olla alkuraskaudessa.. Ja päivystysnumeroista vaan pompottavat mua ees taas. Eilen eivät ottaneet iltapäivystykseen, ja tänään kun soitin terveyskeskukseen niin ei ollut aikoja, koko pulju kiinni jo puoliltapäivin :o Nyt ajattelin mennä vaan suoraan iltapäivystykseen enkä lähde ennenkuin on ultrattu, en halua että pääsee pahaksi tilanne. Kun vaan ei itkettäisi koko ajan niin paljon.. :'(

:hug:

Toivottavasti pääset ultraan ja saisit sieltä hyviä uutisia kuitenkin.

Itelläni aikoinaan ollu kaks kohdunulkoista ja se on kyllä raastavaa, muistan sen kyllä edelleen miltä tuntui.

Kokeile nyt kumminkin sinne synnärille soittaa. Ei haittaa vaikka et ole neuvolassa käynyt vielä. jos tosiaan kyseessä kohdunulkoinen raskaus niin pikimmiten on ultrattava,ettei tosiaan tilanne pääse pahemmaksi.

Vartin kuluttua aukeaa iltapäivystys, menen sinne nyt ensin. Kohta lähdetään kunhan mies tulee viemästä esikoista mummille. Kipu ei ole niin kovaa että ensiapuun menisin (onko tää tätä suomalaista mentaliteettia taas että kipua pitää kestää..). Lähinnä haluan että olen sairaalassa ENNEN kuin kipu yltyy sietämättömäksi ja vaaralliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja heti polille:
Lähde ensiapupolille. Kohdunulkoinen voi olla hengenvaarallinen tila. Ihme toimintaa ammatti-ihmisiltä.

Niin jos kivut yltyvät tosi koviksi. Minulla ei kipuja ollut, niin sanottiin vain, että vuotaa spontaanisti pois. Ja niinhän se tekikin, 2vkon päästä.

Meet suoraan ensiapuun jos ei muu auta! Minulla tuli niin kovat kivut ettei ollu vaihtoehtona muu kuin soittaa ambulanssi. 45min kivuista olin jo leikkauksessa ja verta oli vatsaontelossa jo 500ml, ei ole pelleilyn asia pitää omasta hengestään kiinni!!!

Ja vielä kerran sanon,että kyllä synnärille otetaan,ainakin täällä päin,vaikka olisi alussakin raskaus. Menin synnärille ultrattavaksi alkuraskauden vuodon takia. Toki käytännöt erilaisia eri paikoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vauvaa:
Alkuperäinen kirjoittaja heti polille:
Lähde ensiapupolille. Kohdunulkoinen voi olla hengenvaarallinen tila. Ihme toimintaa ammatti-ihmisiltä.

Niin jos kivut yltyvät tosi koviksi. Minulla ei kipuja ollut, niin sanottiin vain, että vuotaa spontaanisti pois. Ja niinhän se tekikin, 2vkon päästä.

Kohdunulkoisessa kipu tuntuu toispuoliselta ja on ajoittain voimistuvaa ja ainakin minä tunsin kovankohdan siinä missä kipu oli. Ja tuo, että ei vuotoa tule (tai tulee vähän tummaa) on aika selvä merkki.
Keskenmenossa kipu on laajemmalla alueella eikä niin terävää. Ja vuoto runsasta ainakin jonkin ajan kuluttua.

Vietin sitten 5 tuntia sairaalassa tänään, lopputulos on että ei tidetä mikä kivun aiheuttaa. Alkio oli ihan oikeassa paikassa eikä munasarjoissa näkynyt mitään poikkeavaa. Gyne vaan sanoi että labrakokeita tehdään ja ens vkolle kontrolliultra. Ja särkylääkkeitä pitäis välttää jos vaan pystyy. Nyt on helpottunut olo siinä mielessä että ainakin alkio mukana vielä vaikka sydäntä ei näkynytkään (koko vastasi viikkoja 5+6), ei kuulemma vielä olisi näkynytkään, ensi vkolla sitten niitäkin etsitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Vietin sitten 5 tuntia sairaalassa tänään, lopputulos on että ei tidetä mikä kivun aiheuttaa. Alkio oli ihan oikeassa paikassa eikä munasarjoissa näkynyt mitään poikkeavaa. Gyne vaan sanoi että labrakokeita tehdään ja ens vkolle kontrolliultra. Ja särkylääkkeitä pitäis välttää jos vaan pystyy. Nyt on helpottunut olo siinä mielessä että ainakin alkio mukana vielä vaikka sydäntä ei näkynytkään (koko vastasi viikkoja 5+6), ei kuulemma vielä olisi näkynytkään, ensi vkolla sitten niitäkin etsitään.

Hyvä kuulla. Toivotaan parasta. Onnea matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:

Onneksi ei ollut kohdunulkoinen raskaus. Jaksuja!

mulla tuomittiin kohdunulkoseksi tk:ssa. laitto lähetteen naistentautienpuolelle. siellä todettiin alkion olevan oikeassa paikassa, viikot 5+4. paikallisen tk:n ultralla ei löytyny muutaku ison kystan munasarjoita->kohdunulkonen. tuo kohdunulkonen täyttää huomenna 8kk :) mulla oli kans toispuoleista kipua, loppuvat vasta 9 viikon tienoilla.

Yhteistyössä