Kyllä vitutti eilen ihmisten käytös!!!

Mulle ei onneks ole hirveästi mitään huudeltu. Toki pienet lapset joskus ihmettelee että onpas iso täti, mutta yleensä paikalla ollut aikuinen on punastellut ja shhtellyt :) Kerran vain loksahti suu auki kun kaksi teinineitosta käveli vastaan ja toinen ärähti: vitun läski!

Jos omat lapset tuollaista sanoisivat ensimmäistäkään kertaa niin anteeksi joutuisivat mennä pyytämään. Mutta olen kyllä opettanut jo ennen kuin vahinkoja sattuu että kenenkään ihmisen ulkonäköä ei saa arvostella, eikä ihmisiä saa haukkua. Kaikki ovat erilaisia ja yhtä arvokkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:
Tympeää...

Mitähän itseironista tuollaiseen napauttaisi takaisin... semmoista, että menis sanojalla jauhot suuhun?

"Varo vain, etten peitä sun aurinkoa" tms...

Pitäiskö mennä sille "Eikö hissi kulje ylös asti" -linjalle? :kieh:

Mä olen sanonut jollekin joskus näin;"Läskeistä pääsee eroon mutta tyhmyydestä näköjään ei."
:kieh:
On menny sanoja hiljaseks.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
jotku ihmiset vaan osaa olla törkeitä... :/
Mä muistan ku nuorena olin kaupassa tummaihosen ystäväni kans ja kärryissä pieni poika sano äitillensä, että äiti, kato neekeri, niin tämä äiti vastas pojalle että joo, missähän täällä palaa :o

:headwall:

Mä olin Naantalissa yhden kaverini kanssa ja juteltiin siinä yhden meidän tutun torimyyjän kanssa, joka on tummaihoinen. Ohi meni äiti ehkä n.3-4-vuotiaan poikansa kanssa ja sanoi "Katsos Otto, tuossa on neekeri" :headwall: :kieh:

Ai?
Enpä ole huomannut moista.
Usein näyttää, että läskeillä on paras itsetunto, ainakin läskeillä lapsilla. Heitä kehutaa aina kun ovat "vaarattomia". Heitä ei tunneta kilpailijaksi, joten kaikki mammat heitä kehumassa paksusta tukasta tai iloisesta luonteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jaa. Mun käsittääkseni lapset saattaa töksäytellä tuollaisia joskus vaikkapa ekaa kertaa elämässään, veikkaanpa että suurin osa vanhemmista kyllä on sanonut jälkikasvulleen sen jälkeen että noin ei saa huudella. Ei mulle ole kyllä tullut mieleen, että etukäteen alan lapsiani varoitella siitä, että älkää huudelko lihaville..

peesi tälle. Kyllä lapsi on normaali silloin kun huomaa muutkin ja tekee vertailuja itsensä ja muiden ihmisten välillä ja jopa sanoo ne ääneen. Ei tarkoita mitään pahaa. ja suurin osa äideistä varmasti sen jälkeen kertoo, että noi ei saisi sanoa, kun voi tulla paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Mä muistan ku nuorena olin kaupassa tummaihosen ystäväni kans ja kärryissä pieni poika sano äitillensä, että äiti, kato neekeri, niin tämä äiti vastas pojalle että joo, missähän täällä palaa :o

:headwall:

Mä olin Naantalissa yhden kaverini kanssa ja juteltiin siinä yhden meidän tutun torimyyjän kanssa, joka on tummaihoinen. Ohi meni äiti ehkä n.3-4-vuotiaan poikansa kanssa ja sanoi "Katsos Otto, tuossa on neekeri" :headwall: :kieh:

Ei hitto mikä juntti se äiti! |O :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ammuuu:

:ashamed: saa hävetä kyllä suomalaisia taas..

OT: ystävän lapsukainen sanoo ruksea tyttö :)
kun päikkärissä on tumma tytteli :) oikein suloinen lapsi ja kilttikin kuulemma.. kuten ystävävi poikakin.

Mun 2 vee poika huutaa kaikkien tummaihoisten lasten perään "mumamee", kun luulee kaikkia Muhammediksi, joka on pojun paras kaveri tarhassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Miten isosta ihmisestä oli kysymys? Itse olen kokoa 175cm/134kg eikä ole koskaan aikuisiällä huudeltu tai töllötetty. Eikä kyllä nuorempanakaan, mutta silloin olinkin nelisenkymmentä kiloa hoikempi.

Ystäväni on noin 180 cm pitkä ja painaa ehkä noin 150 kg.

Ihmekkös nauraa, laihduttais niin ei naurais. Ei tyylikkäät vaatteetkaan pelasta.

Noin pitkällä paino on varmaan tasaisesti jakautunut. Näyttäisi varmasti ihan hirveeltä jos olis normaalimittainen.

Lyön vaikka vetoo ettei ole silti norm painosen näkönen. Jos olis niin ei irvailis lapsetkaan.

Lapset irvailee ja haukkuu läskiksi vaikkei sitä ylimäärästä oiskaa. Ainakin meidän tyttöä joka on laiha ku tikku,niin haukutaan läskiksi :(

Juuh. Mä kävin kerran Oulussa eräässä kiinalaisessa ravintolassa, ja viereisessä pöydässä oli joku punaniska maalaisjuntti peräkammarinpoika äitinsä kanssa, joka tokaisi pojalleni; "pieni poika ja iso äiti, siis ei isoäiti vaan iso äiti"... Justiisa juu, painoa on n 67 kg, pituutta 167. :o

...onpa kyllä kiintoisaa, että täällä ollaan sitä mieltä että toisten ulkonäköä saa kommentoida ja herjata ihan mennen tullen.

Meillä on kyllä lähdetty siitä, että kaikilla on oikeus olemassaoloon ja omaan rauhaan ihan sellaisena kuin ovat - omassa pienessä päässä tai asianosaisen kuulematta voi sitten taivastella ja pohtia niin paljon kuin lystää. Tämä senkin takia, etten usko ihan kaikkien olevan kiinnostuneita mun mielipiteistäni...

...onpa kyllä kiintoisaa, että täällä ollaan sitä mieltä että toisten ulkonäköä saa kommentoida ja herjata ihan mennen tullen.

Meillä on kyllä lähdetty siitä, että kaikilla on oikeus olemassaoloon ja omaan rauhaan ihan sellaisena kuin ovat - omassa pienessä päässä tai asianosaisen kuulematta voi sitten taivastella ja pohtia niin paljon kuin lystää. Tämä senkin takia, etten usko ihan kaikkien olevan kiinnostuneita mun mielipiteistäni...

En voisi enempää tätä peesata!
:flower:

Ei kai nyt noin kukaan ajattele.
Mutta jos lapsi kommentoi, eikä tiedä paremmasta. Lapset ovat opettelemassa asioita täällä maailmassa.
ei heille voi etukäteen sanoa, että älä sitten tee niin, jos näet lihavan. Ei muisti riitä useinkaan, eikä ymmärrys, eikä se ole reilua lasta kohtaan kertoa listaa kaikista asioista, mitä ei vain saa tehdä. Ei lapsi sellaista jaksa stresssantumatta.Minun lapsi saattaisi sanoa musta tai lihava, koska he sanovat mitä näkevät.
Mutta itse sanoisin heille , että toiselle voi tulla paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Jos omat lapset tuollaista sanoisivat ensimmäistäkään kertaa niin anteeksi joutuisivat mennä pyytämään. Mutta olen kyllä opettanut jo ennen kuin vahinkoja sattuu että kenenkään ihmisen ulkonäköä ei saa arvostella, eikä ihmisiä saa haukkua. Kaikki ovat erilaisia ja yhtä arvokkaita.

samaa mieltä minäkin oon..kyllä se kotoa jo lähtee,että miten lapset käyttäytyy..
ja kyllä varmaan vanhemman suusta se "läski" sana ekana on lähtösin..ym..

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Sen mä ymmärtäisin jos lapsi olisi pieni ja sanoisi isokokoisesta ihmisestä jotain. Niinku meidän tyttö 3½ v ei meinaa ymmärtää että miksi ei voi sanoa että toisella on iso masu, siis tyttö sanoo mulle että "äiti kato, tolla sedällä on pullea masu" :ashamed: Onneksi mies ei kuullut mutta kyllä mä silti yritin tytölle selittää että noin ei saa sanoa koska siitä voi toinen pahoittaa mielensä :/ Tyttö siihen vastas mulle että "sä oot sanonu että ei saa huijata" , no mitä siihen sitten lisäämään...

Mutta jos aikuiset ihmiset käyttäytyy noin niin se on jo tosi törkeetä, näyttävät hyvää esimerkkiä jälkikasvulleen :headwall:

Sepä se ja tuo yksi poika joka huuteli läskiksi ja pyysi isäänsä katsomaan kaveriin päin niin isä katsoi eikä sanonut lapselleen mitään. Olisikohan ollut aika hieman kertoa lapselle mikä on sopivaa käytöstä ja mikä ei.

Mutta miten sen kerrotte? On mullakin pikkuiset ensimmäisen kerran tosilihavan ihmisen nähneenä tuijottaneet tai osoittaneet, että katso äiti kun toi on lihava/läski. Mä oon ollut ihan vaivautunut ja en ole oikein tiennyt mitä sanoa. Kun kuitenkin, jos ihminen on läski hän on ja jos hänellä on iso nenä se on. Ei sitä voi kieltääkkään. Jotain olen yrittänyt siinä sanoa, että ei saa osoittaa ja ei saa sanoa toista läskiksi, mutta mitä ihan oikeasti siinä "läskin" kuullen pitäisi sille lapselle sanoa?

En ylempänä tarkoittanut että, lapselle pitäisi antaa lista asioista, joista ei saa sanoa, mutta kyllä meillä on yritetty kasvattaa siihen, ettei toisten ulkomuodossa kommentoida mitään asioita julkisesti, eikä asianomaisen kuullen. Eikä myöskään töllistellä ihmisiä tarpeettoman pitkään, mennä kyselemään mitä sylki suuhun tuo jne.

Ja kyllä - monesti tämä on vaatinut toistoa, eivätkä asiat ole menneet heti perille, mutta sinnikkäästi on koitettu kuitenkin peruskäytöstapoja opettaa...

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Sen mä ymmärtäisin jos lapsi olisi pieni ja sanoisi isokokoisesta ihmisestä jotain. Niinku meidän tyttö 3½ v ei meinaa ymmärtää että miksi ei voi sanoa että toisella on iso masu, siis tyttö sanoo mulle että "äiti kato, tolla sedällä on pullea masu" :ashamed: Onneksi mies ei kuullut mutta kyllä mä silti yritin tytölle selittää että noin ei saa sanoa koska siitä voi toinen pahoittaa mielensä :/ Tyttö siihen vastas mulle että "sä oot sanonu että ei saa huijata" , no mitä siihen sitten lisäämään...

Mutta jos aikuiset ihmiset käyttäytyy noin niin se on jo tosi törkeetä, näyttävät hyvää esimerkkiä jälkikasvulleen :headwall:

Sepä se ja tuo yksi poika joka huuteli läskiksi ja pyysi isäänsä katsomaan kaveriin päin niin isä katsoi eikä sanonut lapselleen mitään. Olisikohan ollut aika hieman kertoa lapselle mikä on sopivaa käytöstä ja mikä ei.

Mutta miten sen kerrotte? On mullakin pikkuiset ensimmäisen kerran tosilihavan ihmisen nähneenä tuijottaneet tai osoittaneet, että katso äiti kun toi on lihava/läski. Mä oon ollut ihan vaivautunut ja en ole oikein tiennyt mitä sanoa. Kun kuitenkin, jos ihminen on läski hän on ja jos hänellä on iso nenä se on. Ei sitä voi kieltääkkään. Jotain olen yrittänyt siinä sanoa, että ei saa osoittaa ja ei saa sanoa toista läskiksi, mutta mitä ihan oikeasti siinä "läskin" kuullen pitäisi sille lapselle sanoa?

Niinpä. Olisiko kohteliasta läskin kuullen sanoa, että vaikka tuo mies on mielettömän lihava, sitä ei ole kohteliasta sanoa ääneen. Minä ainakin yrittäisin päästä pois tilanteesta aivan vaivihka ja sen jälkeen sanoa, että ei ole kohteliasta kun voi tulla paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

Niinpä. Olisiko kohteliasta läskin kuullen sanoa, että vaikka tuo mies on mielettömän lihava, sitä ei ole kohteliasta sanoa ääneen. Minä ainakin yrittäisin päästä pois tilanteesta aivan vaivihka ja sen jälkeen sanoa, että ei ole kohteliasta kun voi tulla paha mieli.

Se, että sinä äitinä käytät sanaa "läski" kertoo sinusta paljon. Ja siitä, mistä lapsesi sanat oppii. Meidän lapset eivät moisia haukkumasanoja kotoa opi ja jos jostain moisen kamaluuden oppisivat ja sitä ylipainoisen ihmisen lähellä käyttäisivät, toruisin rumasta sanasta ko. ihmisen kuullen ja pitäisin luennon, että ihmiset ovat erilaisia ja noin ei sovi sanoa.

Yhteistyössä