Kylläpä oli taas käytöstavat romaninaisilla!

HAH! Tuossa leimataan naista, jos sanot "kaksi naista", kaksi ihmistä sitten on jo sopivampi ;)
Jaa-a, valaistuin kyllä tästä. Olen aina luullut, että hissien haju asemilla on alkoholisteilta ja narkkareilta peräisin, mutta osaa ne näemmä muutkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
HAH! Tuossa leimataan naista, jos sanot "kaksi naista", kaksi ihmistä sitten on jo sopivampi ;)
No heh heh. Hissiin pissiminen on tosi ällöä, joo, mutta mua vaan tympii että Suomessa on kautta aikojen ollut romaneita kohtaan niin avoimen rasistinen ilmapiiri.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No heh heh. Hissiin pissiminen on tosi ällöä, joo, mutta mua vaan tympii että Suomessa on kautta aikojen ollut romaneita kohtaan niin avoimen rasistinen ilmapiiri.

Joskus siihen on syytä, useimmiten ei =) Puhun vaan niistä romaneista jotka itse tunnen =)

Siis ihan oikeesti kai te nyt tajuatte itsekin sen että jos kyse on romaneista niin sen voi sanoa että romaneita ne oli :D Ei hyvää päivää tota ihmisten paapomista.. Jos hississä olis ollu kusella äiti-ihminen lastensa kanssa niin tottakai siitä olis mainittu, jos hississä olis ollu kusella papparainen niin senkin ois voinu sanoa, tai gootti tai kiinalainen tai ihan umpisuomalainen, mutta kun on kyse romaneista niin on se totta hitossa rasismia :headwall: Vaikka yhtälailla jokaista näitä olis ihmetelty omalla tavallaan.. äiti-ihmistä (mikäs hiton äiti se sellanen on joka pissii pitkin hissejä?) tai papparainen (mistähän hoitokodista se on karannu?) jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Siis ihan oikeesti kai te nyt tajuatte itsekin sen että jos kyse on romaneista niin sen voi sanoa että romaneita ne oli :D Ei hyvää päivää tota ihmisten paapomista.. Jos hississä olis ollu kusella äiti-ihminen lastensa kanssa niin tottakai siitä olis mainittu, jos hississä olis ollu kusella papparainen niin senkin ois voinu sanoa, tai gootti tai kiinalainen tai ihan umpisuomalainen, mutta kun on kyse romaneista niin on se totta hitossa rasismia :headwall: Vaikka yhtälailla jokaista näitä olis ihmetelty omalla tavallaan.. äiti-ihmistä (mikäs hiton äiti se sellanen on joka pissii pitkin hissejä?) tai papparainen (mistähän hoitokodista se on karannu?) jne..

No justiinsa näin. Tällainen tarkempi tilannekuvaus myös auttaa "näkemään sielunsa silmin".

Peesi

Niinhän se menee, et valkolaiset suomalaiset ovat vaikkapa miehiä tai naisia, tai idiootteja tai hyvännäkösiä tai sitä sun tätä, mut ei-valkolaiset suomalaiset ovat romaneja, tummia, mustia, somaleja, maahanmuuttajia, pakolaisia, n********, ************ jne. :/
No, tarve luokitella on suunnaton...mut silti.

Etninen tausta mainitaan yleensä aina kun joku tekee jotain negatiivista....

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Peesi

Kuin myös Peesi!!!!

:headwall: :headwall: :headwall: vaan itselles. Mua vaan otti aivoon nuo ensimmäiset vastaajat, jotka aivan riehaantuivat kun pääsivät kertomaan näitä romanijuttuja...Enkä jotenkin ylipäätään ymmärrä näitä kauhisteluketjuja ja juoruilua "se teki sitä ja toinen teki tätä ja uuh ja aah ja ai kun oli kauheeta!!"
Joo, nyt on huono päivä ja sen kyllä huomaa :D

Eiku olis sit pitänyt mainita et sukujuuriltaan supisuomalainen papparainen jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
:headwall: :headwall: :headwall: vaan itselles. Mua vaan otti aivoon nuo ensimmäiset vastaajat, jotka aivan riehaantuivat kun pääsivät kertomaan näitä romanijuttuja...Enkä jotenkin ylipäätään ymmärrä näitä kauhisteluketjuja ja juoruilua "se teki sitä ja toinen teki tätä ja uuh ja aah ja ai kun oli kauheeta!!"
Joo, nyt on huono päivä ja sen kyllä huomaa :D

No syytön mä siihen oon ;) Mutta oikeasti kun tässä maassa kauhistellaan kaikkea ja ihan tosissaan monesti siihen annetaan ihan aihetta. Kyllä jokasella on tietty mielikuva kaikenlaisista ihmisistä, niin se vaan on. On mullakin käsitys siitä millasia juopot on ja moni muu ajattelee niistä samalla tavalla ja jostain ne on sen maineensa saaneet.. vaikkakin ei kaikki juopot ihan samanlaisia oo, kylhän ton nyt kaikki tietää. Me ollaan kaikki vaan ihmisiä, tykätään kauhistella ja päivitellä ja itseasiassa se on ihan hauskaakin joskus :D

Mä olen kyllä kaikenlaista nähnyt ja kokenut vartijana ollessani, myöskin samaa mitä AP sanoi. Kuitenkin valtaosa kaikesta rähinöinnistä, kuseskelusta yms. huonosta käytöksestä johtuu "supisuomalaisista". Toki romanit, maahanmuuttajat ja pakolaisetkin harrastavat käytöshäiriöitä, mutta tuntuu ettei siihen niin kiinnitetä huomiota. "Ai se on taas naapurin Repa pissalla lyhtypylvään alla, on tainut akka heittää pihalle.", noin se usein menee "suomalaisten" kohdalla. Taas kun vähemmistöjen kanssa kohtelu on huomattavasti negatiivisempaa. Kyse on luultavasti ennakkoasenteista sekä huonoista kokemuksista kyseisen etnisen taustan kanssa.
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että asioista voi ja PITÄÄ saada puhua niiden oikeilla nimillä, eli jos kyse oli romaneista, niin sen kyllä saa mainita. AP ei millään tavalla rasismia lietsonnut, kyse kun nyt sattui olemaan juuri tästä vähemmistöryhmän edustajista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että asioista voi ja PITÄÄ saada puhua niiden oikeilla nimillä, eli jos kyse oli romaneista, niin sen kyllä saa mainita. AP ei millään tavalla rasismia lietsonnut, kyse kun nyt sattui olemaan juuri tästä vähemmistöryhmän edustajista.

Samaa mieltä :wave:

Oliko tuo totta? Todella omituista, nimittäin heillä on tosi tarkat puhtaussäännöt. Romanit tuskin omakseen tuota naista myöntää, kysy keneltä vaan vastaantulevalta romanilta. Kaikissa näitä pissaliisoja löytyy. :whistle:

Mä en ymmärrä miski hissiä käyttää vessana, kun eihan sielä ole mitään mikä sen kusen imee, rupee vain kengätkin haisemaan kuselle.

Mutta miksi ei voi kuvailla ihmista, jos hänestä on jotain pahaa mainittavaa. Lukija saa paljon paremman mielikuvan tapahtuneesta kun kertoo vaikka, et nuori blondi teki sitä tätä tai tuota tai vaikka musta mummo teki sitä... Jos ap ei olisi kertonut, että romaani, niin kuvittelisin henkilön vanhaksi alkkikseksi, mutta nyt pystyn heti kuvittelmaan romanimekot ym...

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mä en ymmärrä miski hissiä käyttää vessana, kun eihan sielä ole mitään mikä sen kusen imee, rupee vain kengätkin haisemaan kuselle.

Mutta miksi ei voi kuvailla ihmista, jos hänestä on jotain pahaa mainittavaa. Lukija saa paljon paremman mielikuvan tapahtuneesta kun kertoo vaikka, et nuori blondi teki sitä tätä tai tuota tai vaikka musta mummo teki sitä... Jos ap ei olisi kertonut, että romaani, niin kuvittelisin henkilön vanhaksi alkkikseksi, mutta nyt pystyn heti kuvittelmaan romanimekot ym...

Niin ja sikälikin se on mainitsemisen arvoista, ottaen huomioon heidän puhtaussäännöt, jolloin teko on heidänkin kulttuurissaan tosi ällö ja törkeä.

muakin mustalaiset just ahdisteli kun käytin mun mummoa asioilla ja pysäytin (siis en edes ite noussu autosta)ihan pariks sekunniks nordean eteen et mummoni pääsi oven eteen(liukas maa ja mummo käy yheksää kymmentä)niin takanani olleet mannet ajoi parkkipaikan ympäri mun eteeni ja tööttäili ja näytteli käsimerkkejä :headwall:

Täytyy kyllä sanoa, että mun tuntemat romanit ei TODELLAKAAN pissaile hissiin, käyttäydy holtittomasti tai älyttömästi. Ne on tosi siistejä, ei ne missään epähygieenisessä hississä pissis omille kengilleen. Ihmetyyppeihin olet törmännyt. Kyllä meitä on joka asemalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
muakin mustalaiset just ahdisteli kun käytin mun mummoa asioilla ja pysäytin (siis en edes ite noussu autosta)ihan pariks sekunniks nordean eteen et mummoni pääsi oven eteen(liukas maa ja mummo käy yheksää kymmentä)niin takanani olleet mannet ajoi parkkipaikan ympäri mun eteeni ja tööttäili ja näytteli käsimerkkejä :headwall:

Ai mummo kävi "asioilla" Nordean edessä :o
En ihmettele yhtään noita käsimerkkejä sitten ;) :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:

Ai mummo kävi "asioilla" Nordean edessä :o
En ihmettele yhtään noita käsimerkkejä sitten ;) :laugh:

Kävikö muuten isolla asialla vai ihan vaan samalla kuin nää hissi-ihmiset :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Täytyy kyllä sanoa, että mun tuntemat romanit ei TODELLAKAAN pissaile hissiin, käyttäydy holtittomasti tai älyttömästi. Ne on tosi siistejä, ei ne missään epähygieenisessä hississä pissis omille kengilleen. Ihmetyyppeihin olet törmännyt. Kyllä meitä on joka asemalle.

No nämä romaninaiset olivat aika nuoria. Yli 18-vuotiaita varmaan kuitenkin, koska heillä nämä isot hamoset oli päällä.

Heidän puhtaussäännöistään en tiedä, mutta varmasti siinä touhussa helmatkin saivat osan roiskeista.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

ku mä asuin kerrostalossa, ni romanimiehet kävivät kusella vaunuvarastossa tavaroiden päälle, sekä talon sivuseinustalla. Nehän ei voi käyttää samaa vessaa naistensa kanssa, mut muuten voidaan ruikkia minne tahansa kuin koirat ikään :/

Yhteistyössä