kylläpä tuli arvoton olo äsken :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
kysyin mieheltä, että saisinko pitää huomenna vapaapäivän, kun todella tuntisin olevani sen tarpeessa. siis vapaapäivän vauvasta, muutama tunti ihan itselle. hän kysyi, että "mihinkäs se vauva laitetaan?" noh minä olin ajatellut että hän voisi hoitaa. no koskas hänellä on vapaapäivä? hän kysyy. minä olen kuitenkin se joka hoitaa vauvaa jatkuvasti, kyllä mä ymmärrän, että hän tekee paljon hommia eikä pidä vapaapäivää, mutta onko se mun vika? kun tarttisin hetken itselleni patterien lataukseen niin siitä tulee tollanen haloo ja liian vaikeeta, kyllä tuli tunne että eikö oo ollenkaan väliä jos mä kaipaan aikaa ittelleni. kuusi kuukautta olen kuitenkin hoitanut yöheräilyt ja pääasiallisesti vauvaa, ehkä neljä kertaa olen ollut jossain muualla kuin ruokakaupassa tai koiria ulkoiluttamassa ilman vauvaa :(

mies sanoi ajattelemattomasti. Toivottavasti katuu sanojaan ja pyytää anteeksi ja saat pitää vapaapäiväsi, jonka olet taatusti ansainnut. Että nuo ukot on joskus pöljiä..

no sanoi se sitten tuossa että pidä vaan vapaapäiväsi, mutta meni kyllä maku koko hommasta niin ettei nyt tee mieli ollenkaan "vapailla". jos toinen voi vetää siitä jotkut marttyyrin herneet nenäänsä niin paha mieli siitä vaan tulee. :kieh: itse on lähdössä ens viikolla luokkakavereiden kanssa pariks päiväks mökille. vaikka se onkin samalla kuvauskeikka niin ei se varmaan mikään kauheen vakavamielinen reissu ole, ja taatusti rentouttavampaa kuin mun oikeus ottaa päiväunet samaan aikaan kun vauvakin...

Miehet eivät todennäköisesti ymmärrä miltä tuntuu kun on kiinni vauvassa ympäri vuorokauden, päivästä toiseen. Akkuja pitää ladata aika ajoin että jaksaa taas. Ota asia uudelleen nätisti puheeksi, perustele silläkin että ukkokultakin saa vähemmän kiukuttelua osakseen kun pääset välillä hengähtämään :)

Hänen mielestään se, että kesällä aiotaan vaihtaa rooleja oikeuttaa sen että mä nyt vain hoidan vauvaa ja teen kotitöitä :kieh: :kieh: siis kun tollanen 6 kk vie ihan kauheesti voimia! sen kanssa pitää olla koko ajan silmä tarkkana että mitä se on tekeen ja tunkemassa suuhun ja kaikki kotiaskareetkin on tehtävä pätkissä, lukeminen, ompeleminen tms oma harrastus on täysin mahdotonta muuten kuin päikkäreiden aikaan tai yöllä, ja toi nukkuu päikkäreitäkin ehkä vain tunnin sisällä, muuten vaunuissa kun mä työnnän... yöllä ois kiva nukkuakin, mut täällähän mä nytkin puran kiukkuani...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sama kuin oisit yh. Onneks mulla ei ole noita murheita:)

Niin paitsi että yh saa aina välillä laittaa lapsen sille isälle hoitoon ja saa omaa aikaa ;) No ei kyllä tuo mies osallistuu ihan kivasti vauvan hoitoon välillä, mut kun mä oikeesti tarttisin just sen IHAN OMAN AJAN, eli että saisin mennä vaikka neljäks tunniks just sinne minne lystään ajattelematta mitä vauvalle kuuluu!

Alkuperäinen kirjoittaja MääVaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Karl Eri Raaja:
Määääääää tiärän jotain...............

olin sentään 2,5 v osa-aika yh-isi

Korjaan: USEIMMAT miehet eivät... jne. Tai ainakaan mun mies.

No nyt mulle tuli huono omatunto, kyllä mun mies antaa mulle "omaa aikaa". Silti ei kyllä varmaan tiedä ihan täysin ymmärrä millaista on olla sidoksissa vauvaan.

Kiva, juttelen täällä itseni kanssa, pitäisköhän mennä maate...

Alkuperäinen kirjoittaja Karl Eri Raaja:
Määääääää tiärän jotain...............

olin sentään 2,5 v osa-aika yh-isi

Korjaan: USEIMMAT miehet eivät... jne. Tai ainakaan mun mies.

No nyt mulle tuli huono omatunto, kyllä mun mies antaa mulle "omaa aikaa". Silti ei kyllä varmaan tiedä ihan täysin ymmärrä millaista on olla sidoksissa vauvaan.

Kiva, juttelen täällä itseni kanssa, pitäisköhän mennä maate...

:D Aloinhan mäkin tässä jo omaa miestäni puolusteleen, kun kiukku laski.. Pitäs varmaan siirtyy tonne makkarin puolelle sitä lepytteleen ja ottaa asia uudestaan puheeks ;)

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mitä miehes mahtais ajatella jos veisitkin vauvan jonnekin muualle hoitoon, onko sukulaisia tai semmosia kavereita joille voisit vauvan luottaa vähäks aikaa. Heräiskö tuo isä sitten ajattelemaan sinua? :hug:

No niin oisin vienyt jos ois joku mutkun ei oo ketään sukulaisia :( Yks kaveri on jolle voisin viedä mutta hänkin niin kiireinen etten kehtaa :(

meillä on ainaski ukolla kestäny tovi tajuta etten mä vaan hengaa kotona ja lue kirjoja.... :kieh: Ei nuo juntit osaa oikein mustavalkosta paremmin aina ajatella. Sitte ollaan vaa herneet tosiaan nenussa,että miks MUN on PAKKO tehä näin ja näin.....Jos siis joskus jotain pyytääpi... Njäk.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Niin paitsi että yh saa aina välillä laittaa lapsen sille isälle hoitoon ja saa omaa aikaa ;)
Ei pidä paikkaansa. Tunnen montakin yh:ta, jotka eivät missään tapauksessa halua laittaa lastaan "isälle hoitoon". Vainajat kun ovat kohtuullisen klelvottomia lapsiaan hoitamaan ja jos sen lapsensa sinne isälle asti saisikin, sitä ei saisi sieltä enää koskaan takaisin. Ja vaikka iskukki olisikin elävien kirjoissa, niin ei kaikki isukit ota lapsiaan ikinä luokseen. Eikä kaikki isukit ole sellaisia, että lasta voisi niihin olosuhteisiin edes antaa. Joten ei pidä yleistää *iloinen exästä, joka alkoi junnun ensimmäisen 10 ikävuoden jälkeen ottaa junnua luokseen*

Ap:lle.... jos ymmärsin oikein, miehelläsi ei ole koskaan vapaapäiviä? Lienee siis yrittäjä? Mä ymmärrän oikein hyvin, että työssä käyvä kaipaa edes kerran kuukaudessa päivää, jolloin ei olisi pakko tehdä yhtään mitään. Mutta aivan yhtä lailla ymmärrän sen, että kun päivät pyörii kotinurkissa, kaipaa jo "ihmisten ilmoille". Ratkaisuja kuitenkin on, esim MLL:n lapsenvahti, äiti, anoppi, sisko, käly, kummitäti tai kummisrtä, ystävä...

Joskus kannattaa myös valita taktiikka. Junnu oli 2,5 kk ikäinen, kun työkaverini vietti läksiäisiään. Arvasin jo ennakolta, että exä ei halua jäädä lapsenvahdiksi eikä halua, että mä lähden yhtään minnekään. Joten en kysynytkään lapsenvahdiksi exää vaan junnun kummitätiä. Kummitädille sopi. Paria päivää aikaisemmin sitten sanoin exälle, että "Lähden lauantaina XX:n läksiäisiin. Jäätkö sinä pojan kanssa vai vienkö pojan kummitädilleen?" . Jos olisin kysynyt, voinko mennä, vastaus olisi tietenkin ollut että ei. Mutta koska exä ei voinut valita mun menemiseni tai menemättä jättämiseni välillä vaan ainoastaan sen välillä, kuka hoitaa junnua, hän päätti jäädä lapsenvahdiksi =)

mäki aluks aina kysyin et saanko vapaata,ei menny herralle jakeluun et äippäki tarttis niin aloin sit vaan ilmottaan et huomenna pidän vapaata -ja ylläri ylläri!ei oo pistäny vastaan! :o en oo vieläkään tajunnu tota sen logiikkaa,mut ei sen väliä..

ei vaan,ehkä meillä mies hoksas sen sen jälkeen ku aloin olla tosi kärttynen,ja kaikkein kovin kolaus oli se ettei lapsi ikinä uskaltanu ees kiukutella saatikka oikeen mitään muutakaa isälleen,olivat niin "tuntemattomia" toisilleen..

mut valitettavasti edelleen tulee joskus näitä kommentteja et "mikä sullakaan on ollessa,aina vaan saat olla kotona,onpa raskasta",pyytää kyllä aina jälkeenpäin anteeksi,kun kuitenkin tietää ettei tääkään aina juhlaa ole..eikä suin surminkaan suostu roolien vaihtoon! :D