kyllästynyt miniä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipikäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sipikäs

Vieras
Hei,

Olen aivan loppu anoppiin ja kälyyn. Anoppi suosii todella räikeästi kälyn lapsia. Olemme puhuneet tästä, mutta tilanne kärjistyi niin, että hyvä kun olemme enää puheväleissä. Mainittakoon mm. anoppi hoitaa kälyn lapsia joka toinen viikonloppu, jotta käly miehensä kanssa voi harrastaa ja käydä baareissa. Meidän lapsiamme ei olla hoidettu kertaakaan. Olemme usein kysyneet, mutta ei ole aikaa, kun kälyn lapsia vie kaiken ajan. Näin on sanottu ihan suoraan. Meillä ei vierailla, lastemme synttäreille ei tulla... Esimerkkejä riittää loputtomiin.

Kun käly miehensä kanssa sai lapsen, mieheni pyydettiin kummiksi, minua ei, vaikka muut olivat pariskuntia ja me olimme miehen kanssa vakiintunut lapsellinen pariskunta ja me olimme pyytäneet esikoisemme kummeiksi kumpaakin - sekä kälyä että tämän miestä. Emme silloin voineet ymmärtää, minkälaista helevettiä tämä kanssakäyminen olisi. No, toki he saavat itse valita lapsen kummit, joten nielin ylpeyteni ja jatkoin ystävälliseen tapaan, kuten ennenkin.

Annoin esikoisen vaatteita heidän lapselleen. Kuopukseni syntymän jälkeen hän antoi joitain takaisin - rikkinäisinä, pesemättöminä ja haisevina. Lopetinkin esikoisen vaatteiden lahjottamisen heille kun kuopukseni syntyi, koska kuopuksemme luonnollisesti saa ne.

Nyt anoppi ja käly ovat kiukuissaan päätösestäni. Meillä on esikoisella käytetty laadukkaita ulkohaalareita, joita on siis säästetty kuopusta varten. Anoppi ja käly pyysivät niitä kälyn lapselle ja sitten kuulemma voisi kuopus saada ne. Olemme mieheni kanssa ne ostaneet tai pari pukua on isäni ostanut. Olimme molemmat (minä ja mies) sitä mielta, että vaatteiden lahjotus päättyy nyt. Sain hirveät vihat päälleni. Käly on puhunut rumin sanankääntein minusta sukulaisille. Mieheni otti siskoonsa yhteyttä ja kyseli, missä oikein mennään. Hekin riitelivät. Mieheni käski lopettaa törkeän käytöksen tai kanssakäyminen voi jäädä vähiin.

Minä miniä olen kaiken syypää joka helkutin asiaan. Minä en jaksa enää olla tekemisissä heidän kanssaan. Miksi minä joudun kestämään heitä? Olen tähän mennessä pitänyt yhteyttä lasten takia. Olisin halunnut, että serkut tapaisivat toisiaan. Olen ostanut kälyn lapselle kaikki lahjat, onhan hän mieheni kummilapsi. Mieheni on todella tumpala lahja-asioissa. Aina ne on jäänyt mun hoidettavakseni. Mitä, jos sanon kaiken irti nyt? Hoitakoot itse suhteensa. Mun sukuni puolelta löytyy kyllä serkkuja lasille ja heidän vanhempien kanssa ei tarvitse tapella.

Ohhoh. Kamalaa. Onneksi miehesi on puolellasi, eikä yritä puolustella äitinsä ja kälyn tekemisiä. En tiedä antaa neuvoa, paitsi että tiedä arvosi (lastesi myös) ja ole niin vähän tekemisissä heidän kanssaan kuin mahdollista.

Otan osaa. Samanlaisia kuvioita omassa suvussa. Osa saman perheen lapsista tai saman suvun serkuksista on mustia lampaita, ja osa on puolijumalia, joita palvotaan. Pahaa tekee, kun huomaa tuollaisia asioita.

Onneksi sulla itselläsi on hyviä sukulaisia, Omassa suvussani osaa mustista lampaista ei edes mainita.

Turhan moni yrittää väkisin pitää välit kunnossa hyväksikäyttäviin ja epäreiluihin sukulaisiin ihan vaan velvollisuudentunnosta. Siitä ei seuraa mitään hyvää, kauhea stressi vaan päällä, eikä siitä itse hyödy oikein mitään.

• Tykkää
Reactions: Irski
Minä olen hommannut MLL:n kautta meille ihanan lastenhoitajan, että saamme miehen kanssa joskus käydä kaksi jossain - kummankaan sukulaisia emme näillä asioilla vaivaa!!

Vaatteita en lahjoita enää kellekään - myyn ne kirpparilla tai säästän omille.

En jaksa enää säätää sukulaisten kanssa YHTÄÄN MITÄÄN!! Kahvilla voin käydä ja hetken olla mukavana, mutta se riittää!! Ns. hyvän päivän tuttuja vain ollaan.

Minä olen hommannut MLL:n kautta meille ihanan lastenhoitajan, että saamme miehen kanssa joskus käydä kaksi jossain - kummankaan sukulaisia emme näillä asioilla vaivaa!!

Vaatteita en lahjoita enää kellekään - myyn ne kirpparilla tai säästän omille.

En jaksa enää säätää sukulaisten kanssa YHTÄÄN MITÄÄN!! Kahvilla voin käydä ja hetken olla mukavana, mutta se riittää!! Ns. hyvän päivän tuttuja vain ollaan.

Varmaan ihan järkevää. Paras pysyä erossa mahdollisimman paljon.

Onpas epäreilu tilanne. Ei teidän todellakaan tarvitse heille vaatteita antaa. Saitteko heiltä kuopuksellenne heille tarpeettomiksi jääneitä vaatteita vai vain niitä, joita olit heille itse antanut/lainannut?

Onko miehesi kysynyt vanhemmiltaan miksi kohtelevat lapsiaan ja lapsenlapsiaan eri tavalla?

• Tykkää
Reactions: Pumpe
[QUOTE="vieras";27057933]Onpas epäreilu tilanne. Ei teidän todellakaan tarvitse heille vaatteita antaa. Saitteko heiltä kuopuksellenne heille tarpeettomiksi jääneitä vaatteita vai vain niitä, joita olit heille itse antanut/lainannut?

Onko miehesi kysynyt vanhemmiltaan miksi kohtelevat lapsiaan ja lapsenlapsiaan eri tavalla?[/QUOTE]

Mielestäni ne oli vaatteita, joita itse olimme itse jättäneet. En kyllä pyytänyt takaisin, että sikäli ihan hauskaa, kun niitä saatiin takaisin. Mutta suurin osa oli rikkinäisiä ja likaisia ja haisivat todella ällöltä.

Mies on kysynyt asiaa, miksi meidän lapset ei kiinnosta. Anoppi ja appi kieltävät jyrkästi asian, vaikka ihan esimerkkejä olemme antaneet. Käly syyttää ja ilmeisesti anoppikin loppujen lopuksi minua asiasta. Minä en kuljeta lapsia tarpeeksi usein mummolassa ym. Olemme kyllä yrittäneet, mutta heillä on aina jotain muuta. Mies on melkein anellut heitä meillä käymään, mutta eivät jaksa kuin kerran pari vuodessa. Väilimatkaa on noin puolisen tuntia autolla. Ikinä eivät ole meitä sinne pyytäneet. Kun olemme saaneet luvan mennä heille, he katselevat telkkaa tai lukevat sanomalehtiä tai joskus ovat yhtäkkiä häipyneet naapuriin sanomatta meille sanaakaan. Meillä kun ovat käyneet, on tämä serkku aina, siis aina, mukana. Silloin heidän aikansa menee serkkua hoivatessa tämä kun on niin ujo ja mustis, ettei voida edes meidän vaavia ottaa syliin. Huoh.

Ottakaa etäisyyttä. Mitä sitä itseään kiusaamaan kun isovanhempien käytös on ala-arvoista. Käyttäytykää normaalisti jos/kun he soittavat tai tulevat käymään mutta itse en olisi aktiivinen.

• Tykkää
Reactions: Pumpe
Alkuperäinen kirjoittaja sipikäs;27057021:
Olen tähän mennessä pitänyt yhteyttä lasten takia.

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Jos isovanhemmat noin näkyvästi suosivat lastesi serkkuja, en usko että yhteydenpidon katkaisu/vähentäminen on lapsille mikään menetys. Vähänkin isommat lapset varmasti tajuavat, ettei heistä välitetä samalla tavalla kuin serkuista, ja surevat sitä.

Yhteistyössä