Kysy mamulta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja khyllää;29420442:
Mutta huomaatko itse, kuinka sorruit tuohon samaan yleistämiseen, josta itse kirjoittelit aikaisemmin tässä keskustelussa? Kuinka joudut jokapäiväisessä elämässäsi kohtaamaan yleistyksiä, koska olet somali. Ja nyt itse niputit kaikki perussuomalaiset samaan nippuun. En enää muista kuinka tuo sinun vastauksesi perussuomalaisista meni, mutta hyvin siitä oli luettavissa se kuinka yleistit heidät kaikki samanlaisiksi. Melko tekopyhää, anteeksi vain. Tässä taas huomaa sen, kuinka sitä helposti on sokea omille "virheilleen", vaikka toisissa niitä samoja virheitä näkeekin.

En ole väittänyt etten itsekin yleistäisi tai etteikö minulla olisi mielikuvaa esim. kokoomuslaisista, ruotsalaisista tai insinööreistä. Aivan samoin kuin perussuomalaisistakin.

Koetko sinä joka päivä olettamuksia huonommuudesta, yksinkertaisuudesta, kouluttamattomuudesta ja työttömyydestä? Että oletetaan sinun olevan muiden siivillä eläjä ja kaikinpuolin huono ihminen ennen kuin olet sanonut sanakaan ja mahdollisuuden ensivaikutelmaan.

En usko että ongelmamme ennakkoluulojen suhteen ovat rinnastettavissa.

Oli pakko tulla sanomaan kans :). Totta on että rasismi Suomessa on aika yleistä :/.

Paitsi tänään huomasin miten suomalaiset nuolee venäläisten P***a Stockalla, no tietysti kun ne tänne taas toivat 200milj eur.

P.S. Virosta joka ei ole viro eikä venäläinen mutta ryssäksi aina joku haukku ja aina epäillään tyhmäksi tai rosvoksi jos eri maasta kotoisin hohhoija sanon mä...

[QUOTE="mamu";29420514]En ole väittänyt etten itsekin yleistäisi tai etteikö minulla olisi mielikuvaa esim. kokoomuslaisista, ruotsalaisista tai insinööreistä. Aivan samoin kuin perussuomalaisistakin.

Koetko sinä joka päivä olettamuksia huonommuudesta, yksinkertaisuudesta, kouluttamattomuudesta ja työttömyydestä? Että oletetaan sinun olevan muiden siivillä eläjä ja kaikinpuolin huono ihminen ennen kuin olet sanonut sanakaan ja mahdollisuuden ensivaikutelmaan.

En usko että ongelmamme ennakkoluulojen suhteen ovat rinnastettavissa.[/QUOTE]

Mun pointtini olikin se, että on tekopyhää arvostella muita asioista, joita itse tekee. Eikö sinun mielestäsi ole? On myös jollain tapaa naiivia tuo asenne, että omasta ongelmasta tehdään se suurin. Ihan niin kuin tuntisit minua, tai tietäisit millaisia ennakkoluuloja olen/en ole joutunut kokemaan. Mutta turha tätä asiaa on paisutella, kiinnitti vain heti huomiota tuo sinun yleistämisesi, kun hetkeä aikaisemmin olin lukenut kuinka itse olet samanlaisesta yleistämisestä joutunut kärsimään.

Jotta pysytään otsikon aiheessa, niin pitäisi varmaan kysyä sinulta jotain. :) Oliko/onko suomalaiseen kulttuuriin ollut helppoa sopeutua? Onko jotain asioita, joita pidät "outoina"? Suomalaisessa kulttuurissa siis.

Alkuperäinen kirjoittaja khyllää;29420661:
Mun pointtini olikin se, että on tekopyhää arvostella muita asioista, joita itse tekee. Eikö sinun mielestäsi ole? On myös jollain tapaa naiivia tuo asenne, että omasta ongelmasta tehdään se suurin. Ihan niin kuin tuntisit minua, tai tietäisit millaisia ennakkoluuloja olen/en ole joutunut kokemaan. Mutta turha tätä asiaa on paisutella, kiinnitti vain heti huomiota tuo sinun yleistämisesi, kun hetkeä aikaisemmin olin lukenut kuinka itse olet samanlaisesta yleistämisestä joutunut kärsimään.

Jotta pysytään otsikon aiheessa, niin pitäisi varmaan kysyä sinulta jotain. :) Oliko/onko suomalaiseen kulttuuriin ollut helppoa sopeutua? Onko jotain asioita, joita pidät "outoina"? Suomalaisessa kulttuurissa siis.

Ok. Meillä jokaisella on näkemyksemme.

Ei ole ollut vaikea sopeutua kun sen verran nuorena saavuin tänne. Kielikin oli tosi helppo oppia lapsena. Ruokapuolesta huomaa että on tottunut mausteisiin ja suomalainen ruoka on yleensä makuuni liian mietoa.

Hmm.. Ei nyt tulee enempää mieleen, mutta palaan kun keksin lisää.

Yhteistyössä