Kysy vapaaehtoisesti lapsettomalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ve-la
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

ve-la

Vieras
Asiaa sivuttiin jo tuossa parisuhteiden onnellisuus-ketjussa, joten ajattelin avata tällaisen ketjun. Jos jollain on jotain kysyttävää vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, antaa tulla!
Jos kellään ei ole mitään kysyttävää, sitten tämä on täysin turhis. ;D

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ootko aina ollut sitä mieltä ettet halua lapsia, ja oletko aivan varma ettet tule koskaan haluamaan? Oletko muuten lapsirakas?

En. Luulin aina että joskus hankin lapsia. Sitä vaihetta ei vain koskaan tullut ja siinä 30-kriisin tiimellyksessä totesin että en lapsia halua. Ikää on jo 39 ja ajatus menee aina vain kauemmaksi. Aika käsittämätön ajatus että se yhtäkkiä muuttuisi ja pykäisin iltatähden. Ja pidän lapsista, kuten sanoin niin se on mulle ammatti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et halua lapsia?

Olisin huono kasvattaja, mulla ei ole sellaista pitkäjänteisyyttä mitä tarvitaan lapsen kasvattamiseen. Mulla menee hermot kitinään ja jankuttamiseen. Mulla on myös erittäin suuri oman tilan tarve ja rakastan omaa rauhaani ja omaa tilaani. Suurin syy on kuitenkin se että en halua lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ve-la:
Miksi et halua lapsia?

Olisin huono kasvattaja, mulla ei ole sellaista pitkäjänteisyyttä mitä tarvitaan lapsen kasvattamiseen. Mulla menee hermot kitinään ja jankuttamiseen. Mulla on myös erittäin suuri oman tilan tarve ja rakastan omaa rauhaani ja omaa tilaani. Suurin syy on kuitenkin se että en halua lasta.

Miksi sitten olet alallasi, jos hermosi on huonot?

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
No entä mitä ehkäisyä käytät? Vai onko sinulla seksisuhteita? Pidätkö naisista?

Mulla on tällä hetkellä ehkäisykapselit. Ja on seksisuhteita, pääosin yhden miehen kanssa mutta sattuuhan sitä joskus... ja silloin tietysti kondomi. En pidä naisista seksuaalisessa mielessä, hetero olen siis.

Miksi et halua lapsia?

Miksi sitten olet alallasi, jos hermosi on huonot?

En työkseni kasvata lapsia, tapaan heitä lyhemmän ajan. Hermo kestää hyvin kun työpäivän jälkeen pääsee kotiin. Hermo ei kestäisi sitä kotona, ja jatkuvasti.

Oletko antanut rikosrekisterin työnantajalle? Vai työskentetkö alaikäisten kanssa? Kuka sitä sanoo,mikä tai ketä ovat hyvä kasvattamaan lapsia. Ja äideiksi kasvetaan 9kk aikana. Siitä se kasvu alkaa. Miten ajattelet,jos kaikki ajattelis noin?? Siihen loppuisi Jeesuksen luomiskertomus, kun Adam ja Eve päätävätkin käyttää vain ja ainoastaan ehkäisyä.

Alkuperäinen kirjoittaja kikka74:
Oletko antanut rikosrekisterin työnantajalle? Vai työskentetkö alaikäisten kanssa? Kuka sitä sanoo,mikä tai ketä ovat hyvä kasvattamaan lapsia. Ja äideiksi kasvetaan 9kk aikana. Siitä se kasvu alkaa. Miten ajattelet,jos kaikki ajattelis noin?? Siihen loppuisi Jeesuksen luomiskertomus, kun Adam ja Eve päätävätkin käyttää vain ja ainoastaan ehkäisyä.

Kyllä olen, se on pakollinen tällä alalla. Jos kukaan ei haluaisi lapsia niin sitten ihmiskunta loppuisi noin sadan vuoden päästä.

Mua nyt alkoi mietityttää tuo sun työkuvio, siis ootko lastenneuvolassa tms. töissä?

No en neuvolassa mutta ehkä voisi siihen verrata jollakin tavalla.

Jaahas. Näet siis vain kurjat kohtalot? Huonokäytöksisiä lapsia, loppuunpalaneita vanhempia?

Mua nyt alkoi mietityttää tuo sun työkuvio, siis ootko lastenneuvolassa tms. töissä?

No en neuvolassa mutta ehkä voisi siihen verrata jollakin tavalla.

Jaahas. Näet siis vain kurjat kohtalot? Huonokäytöksisiä lapsia, loppuunpalaneita vanhempia?

Näen lähes koko ikäluokan. Ihan tavallisia lapsia ja tavallisia vanhempia. Mutta aikaisemmassa työssäni näin paljon kurjiakin kohtaloita. Läheisilläni on paljon lapsia, ihan tavallisia perheitä he ovat. En siis kuvittele että ne aikaisemmassa työssäni näkemät kurjat kohtalot kuvastaisivat valtaosaa lapsiperheistä jos sitä ajattelit.

Alkuperäinen kirjoittaja kikka74:

Siis MIKSI KAIKKIEN täytyisi lisääntyä??? Ajattelepas itse väestön liikakasvua.

Tämä ei ole kysymys, mutta itse voisin hyvin kuvitella olevani lapseton sinkku, usein haaveilenkin siitä. En ole koskaan "saanut" asua yksin, suoraan lapsuudenkodista muuttanut nykyisen mieheni kanssa yhteen. Lapsia tuli tosin vasta 12 vuoden yhdessäolon jälkeen. Olen myös luonteeltani itsenäinen ja omaa tilaa tarvitseva. Ja nautiskelija..

Ei mulla oikeastaan ole mitään kysyttävää, eikä sun ratkaisusi ole mielestäni itsekäs.
Oikeastaan, jopa itsekkäämpää on tehdä lapsia ja haluta niitä, koska sehän on biologinen tarve että jatkaa omia geenejään.

Yhteistyössä