Kotirauhan rikkomistako?

14.02.2007
340
0
16
Olin tuossa nukuttamassa lapsia 3v ja 1.5 päiväunille. Pienimmäinen oli just vaipumassa uneen kun ovikello soi. En raaskinut hypätä ovea avaamaan, lapset ois taatusti heränneet. Täällä ravaa useinkin kaupustelijoita, harvemmin kellään on mitään tärkeää asiaa. En viitsi aina avata.

Nooh...tällä tulijalla olikin omat avaimet kotiini :o :o :o . Asutaan rivarissa joka valmistui 1v sitten. Rakentaja on katsonut oikeudekseen jättää itselleen yleisavaimen ja vieläpä käyttääkkin sitä. Ventovieras raksaäijä astui muittamutkitta sisään ja meni tekemään kylppäriin jotain korjaushommia :headwall: . Olin niin RAIVONA etten tienny mitä tekisin. Makkarin ovi oli raollaan, ukko vilkas meitä eikä sanonut mitään. Minäkin olin hiljaa ihan tarkoituksella, olin kuin häntä ei olisi ollutkaan. Jos lapset ei ois nukkuneet en tiiä mitä oisin suoltanut suustani sille ukolle. Jäi sanomatta tälläkertaa. Vaan uskaltaapa tulla uudestaan :kieh:

Mulla oli aluvaatepyykki kuivumassa kylppärissä. Olin oikeen levittäny ne siihen kuivaustelineen päälle, että - Tämmöstä mallia! Toivon että oon vessassa ovi auki tortulla kun se seuraavan kerran tulee. Tajuaiskohan edes nolostua :laugh:

todennäkösesti se jossain lapussa lukee että tällä "raksaäijällä" on oikeus sinne asuntoon tietyissä tapauksissa tulla ja olen aivan varma että ei ollu ekat alusvaatteet mitä työnsä ohellä näkee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:19 whatever kirjoitti:
todennäkösesti se jossain lapussa lukee että tällä "raksaäijällä" on oikeus sinne asuntoon tietyissä tapauksissa tulla ja olen aivan varma että ei ollu ekat alusvaatteet mitä työnsä ohellä näkee.

Missään LAPUSSA ei varmasti ole asiasta mainintaa. Miksiköhän on mahdotonta esim. soittaa edellisenä päivänä että huomenna tullaan korjaushommiin :whistle: ? Luulis sille itselleenkin olevan mukavampi tulla hommiin kun ei tarvi änkeämällä tulla. Ollaan kuitenki jo vuos asuttu eikä olla oltu rakentajan kanssa missään tekemisissä sinä aikana...sit yhtäkkiä pukkaa ukko sisään. Nuo alkkarit mua nyt ei liion haitannu :D ...kunhan mainitsin ja jos kerran niitä työkseen katselee niin... =)

Kyllä töytyy ilmoittaa mahdollisesta tulosta ajoissa, joissa yleensä sitten vielä ilmoitetaan että jos ketään ei ole kotona, käytetään yleisavainta!!! Otat nyt vaan yhteyttä kyseiseen huoltoyhtiöön ja annat palautetta!!!!

Mä ainakin menisin ko. firmaan lankoja pitkin, olisin mennyt jo aikaa sitten.

Kyllä noista ilmotus on ajoissa annettava... jatkossa varmaan pitäisin varmuusketjun ovessa kun olen kotosalla.

Meillä oli kerran semmonen vuokranantaja että jos en jostain syystä avannut ovea alta 5sekunnin tuli omilla avaimilla sisään.
Ja tätä tapahtui todella usein, milloin kävi katsomassa keittiön hanaa, millon parveketta, millon oli jotain muuta juttua.

Uus vauva ku tuli meille niin olin sen kanssa nukkumassa olkkarissa, vauvalla tissi suussa. Soitti ovikelloa ja olin todella unen pöpperössä ja ajattelin että en jaksa lähteä avaamaan ku toinen vielä syö kaiken lisäksi niin antaumuksella. Kohta kiertyi avain lukossa ja tämä ukkeli sano vaimolleen että ei ne taija olla kotona, viedään keittiöön. Sattuivat sitte vilkaseen olkkariin ja huomasivat minut, akka heleällä äänellä kilauttaa että tulimma tuomaan tämän kukan. Siis joku onnittelu kukka vauvan takia. Olin ihan että "juu, kiitos vaan, voitteko nyt mennä..."

Ei asuttu siinä kauaa.... 5kk ehkä

:o . No jo on, me asumme vuokralla- mutta aina jos täällä tehdään joku huoltotoimenpide tms. kysytään joka kerta erikseen, saako käyttää yleisavainta.

Luulisi, että tässäkin asiasta olisi voitu soittaa vaikka päivää aikaisemmin,

tai ko. mies edes soittaa ovikelloa.

Jos on uusi talo, niin voi olla kyseessä joku kaikkia asuntoja koskeva tarkastus tms. mutta siitä kyllä olisi pitänyt ilmoittaa kirjallisesti (yleensä sellanen a4 kokoinen tietsikalla tehty lappunen että silloin ja silloin tullaan, jos ei kotona niin yleisavaimella).
Ja tuosta yleisavaimesta, niin yleensähän taloyhtiöissä (rivari ja kerros-) yleisavain on huoltoyhtiöllä tai jollain tietyllä henkilöllä jolta voi sit pyytää ovenavausta jos avaimet sisällä.<br><br>

Yhteistyössä