Kysymys joululahjoihin liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joulutonttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Joulutonttu"

Vieras
Meillä lähisuku on aika suuri (paljon pieniä lapsia). Vietämme joulua usein yhdessä ja tapanamme on antaa lahjat jokaiselle (on puhuttu ettei kalliita). Taas mietin että onko mikä riittävästi vaikka toisaalta tiedän ettei kukaan odota suuria. Tykkään antaa lahjoja ja miettiä mitä kenellekkin mutta aina sitä alkaa miettimään onko kuitenkin liian vähän esim. jos antaa yhden paidan lapselle? Rahaa kun ei ole jokaiselle ostaa suuria ja näiden sukulaisten lisäksi meillä on 6 kummilasta ja 3 omaa joten mitään 20 euron lahjojakaan ei todella pysty ostamaan.

Millainen lahja on mnielestäsi riittävä/sopiva sisarusten lapsille ja millainen kummilapselle?

Minusta esimerkiksi yksi hyvä ja kaunis paita on paljon parempi kuin joku samalla rahalla ostettu krääsälelu tai herkku. Jos kerran rahaa ei ole hirveästi käytössä, panostaisin mieluumin latuun ja pienempään määrään. Itse neulotut lapaset ja sukat ovat ihan hyviä lahjoja, mutta minusta ne voisivat olla sitten jotain vähän spesiaalimpia. Kauniita värejä ja esim. palmikoita tai kirjoneuletta.

Osaatko neuloa jotain sellasia sulosia töppösiä ym? Minusta sellaiset on ihania ja ainakin itse olisi ihana, jos tuleva lapseni saisi sellaisia lahjaksi :) toki kaikki lapset ei niitä arvosta, mutta varmaan he saavat niitä leluja ym. muiltakin?

Minulle on se juuri tärkeää että lahja on käytännöllinen eikä mikään turha krääsä, koskaan en ole ostanu herkkuja lapsille pukinkonttiin. Kaikki lapset varmasti saavat myös leluja muilta ja itse olen enemmänkin ostanut vaatteita. En ole hyvä neulomaan, mutta peruslapaset ja sukat varmasti onnistuu ja värejähän kaupat on pullollaan :) Nämä lapset saavat oikeasti kymmenittäin lahjoja koska meitä on niin paljon eli ei kukaan jää mistään paitsi vaikka joka lahjapaketissa ei sitä lelukirjasta toivomaa härpäkettä olisikaan.

Ja minä haluaisin myös lelliä kaikkia lapsia ihanilla lahjoilla, tänäänkin hypistelin vaatteita ja kaikkea kaupoissa ja oisi tehnyt mieli ostaa vaikka mitä!!! Mutta se raha... :(

[QUOTE="Joulutonttu";22382919]Ja minä haluaisin myös lelliä kaikkia lapsia ihanilla lahjoilla, tänäänkin hypistelin vaatteita ja kaikkea kaupoissa ja oisi tehnyt mieli ostaa vaikka mitä!!! Mutta se raha... :([/QUOTE]

Mä aloitan aikaisin. En laita paljoakaan rahaa lahjoihin. FisherPricen vauvalelun sain 3 eurolla Cittarista, sellanen isohko puuhataulu, hinta oikeasti ainakin kympin enempi. Vaatelahjoja KappAhlin puolet pois alehinnoista -päiviltä, joka meinaa 75 prossan alea.

Yhteistyössä