Kysymys naisille: Painostatteko miehiänne sterilisaatioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimoton

Vieras
Seuraavassa Iltasanomien artikkelissa kerrotaan naisten painostavan miehiään vasektomiaan. Lisäksi kerrotaan, että nainen usein jättää miehen pian tuon toimenpiteen jälkeen. Itselleni on käynyt niin, että vaimo yritti painostaa minua menemään ssterilisaatioon, en suostunut ja sitten muutaman kuukauden kuluttua tuli avioero kun paljastui, että vaimolla oli ollut toinen mies jo pitkään. Kysymys: Miksi nainen jättää miehen pian sen jälkeen kun on saanut tämän suostumaan sterilisaatioon?
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1711573

Alkuperäinen kirjoittaja vaimoton:
Seuraavassa Iltasanomien artikkelissa kerrotaan naisten painostavan miehiään vasektomiaan. Lisäksi kerrotaan, että nainen usein jättää miehen pian tuon toimenpiteen jälkeen. Itselleni on käynyt niin, että vaimo yritti painostaa minua menemään ssterilisaatioon, en suostunut ja sitten muutaman kuukauden kuluttua tuli avioero kun paljastui, että vaimolla oli ollut toinen mies jo pitkään. Kysymys: Miksi nainen jättää miehen pian sen jälkeen kun on saanut tämän suostumaan sterilisaatioon?
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1711573

En painosta, mutta olen esittänyt toivene että mies kävisi vasektomiassa ellei enempää lapsia halua, koska minä olen tähän saakka ollut vastuussa ehkäisystä eli syönnyt hormoneja ja laitattanut kierukan, josta tuli kovin paljon sivuvaikutuksia.

En kyllä ole miestäni jättämässä.

Meilläkin on asiasta puhuttu, ja toivoisin että mies kävisi koska lapset on tehty ja miehellehän se helpompi homma olis teetättää. Oon nähnyt erään naisen joka oli käynyt, ja kyllä oli kipeen oloinen.

No ei kävisi mielessäkään painostaa. Ei mieskään ole minua painostanut käyttämään pillereitä, kun en niitä halua käyttää.
Toistaseksi hoidetaan kumilla ehkäisy, mutta tulevaisuudessa sterilisaatio on luultavasti edessä.
Meillä mies on itse ehdottanut, että hän menisi siihen. On kuulemma pienempi operaatio kuin naisten vastaava.
Minusta ajatus kuulostaa hyvältä. Onhan tässä synnytysten myötä saanut olla tuon alapään kanssa jos jonkinmoisten toimenpiteiden kohteena. Vois olla nyt miehen vuoro "näissä asioissa".

Meillä ei ole lapsia ja minä olen 100% varma etten koskaan niitä halua. Mies väittää samaa mutta epäilen että jos se jonkun toisen naisen iskisi joka välttämättä haluaa lapsia, mies varmaan myöntyisi koska on sen verran lapanen.

Olen pyytänyt miestä menemään piuhojen katkaisuun koska se on miehelle huomattavasti helpompi operaatio ja mua vaivaa koko ajan tuo hormoonikierukka, pillerit taas turvottaa ja mies ei halua käyttää kumia. MUTTA: olen myös sanonut että ratkaisun teet itse, sinä elät sen kanssa koko elämän.

Pyysin ottamaan huomioon että jos välit menee poikki, hän ei voi siementää ketään muutakaan sitten enää. Sanoin että miettii ja harkitsee, kyseessä on päätös jota ei voi perua ja vain hän voi sen päätöksen tehdä. Mies täyttää tänä vuonna 30.

Kyllä painostan.
Itse oon joutunut syömään pillereitä kaikkine sivuvaikutuksineen, mä oon synnyttänyt lapset jne. mulla on ollut päävastuu ehkäisystä tähän saakka. Nyt on ehdottomasti miehen vuoro, jos hän ei oo siihen valmis niin sitten saa olla ilman seksiä tai ottaa vastuu mahdollisista tulevista lapsista.

Miehelle operaatio on huomattavan paljon pienempi kuin naiselle, lisäksi naiselle siitä aiheutuu ties mitä sivuoireita, mitä miehelle ei tule. Lisäksi mieskin saa joskus tehdä jotain sen eteen eikä nauttia vaan seksistä naisen kanssa joka hoitaa sekä ehkäisyn, että sen lapsenteonkin.

En todellakaan ole miestäni jättämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Meilläkin on asiasta puhuttu, ja toivoisin että mies kävisi koska lapset on tehty ja miehellehän se helpompi homma olis teetättää. Oon nähnyt erään naisen joka oli käynyt, ja kyllä oli kipeen oloinen.

Miten sä voit toisen puolesta edes toivoa jotain tollasta, toi asia pitäs olla omasta toiveesta lähtevä ajatus johon kysytään sitten enää toisen suostumus, ei niin että keskustellaan kumpi joutuu, jos ei halua ole sen enempää sinne mennä.

Naisen sterilisaatio ei ole mikään maailman kivuliain toimenpide jos nyt ei ihan kivutonkaan. Sen voi tehdä monella tavalla, ja jos sitä lapsettomuutta oikein kovasti tahtoo, niin kyllä siihen pitää ryhtyä, eikä alkaa puhumaan toista steriloitavaksi, kivun vuoksi joka muutaman päivän kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Meillä ei ole lapsia ja minä olen 100% varma etten koskaan niitä halua. Mies väittää samaa mutta epäilen että jos se jonkun toisen naisen iskisi joka välttämättä haluaa lapsia, mies varmaan myöntyisi koska on sen verran lapanen.

Olen pyytänyt miestä menemään piuhojen katkaisuun koska se on miehelle huomattavasti helpompi operaatio ja mua vaivaa koko ajan tuo hormoonikierukka, pillerit taas turvottaa ja mies ei halua käyttää kumia. MUTTA: olen myös sanonut että ratkaisun teet itse, sinä elät sen kanssa koko elämän.

Pyysin ottamaan huomioon että jos välit menee poikki, hän ei voi siementää ketään muutakaan sitten enää. Sanoin että miettii ja harkitsee, kyseessä on päätös jota ei voi perua ja vain hän voi sen päätöksen tehdä. Mies täyttää tänä vuonna 30.

Tulkitsinko mä nyt oikein, että sinä et halua lapsia eikä mieskään saa ikinä haluta vaikka eroaisitte? Sinä et halua lapsia koskaan eikä mieskään sitten saa haluta? :o

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kyllä painostan.
Itse oon joutunut syömään pillereitä kaikkine sivuvaikutuksineen, mä oon synnyttänyt lapset jne. mulla on ollut päävastuu ehkäisystä tähän saakka. Nyt on ehdottomasti miehen vuoro, jos hän ei oo siihen valmis niin sitten saa olla ilman seksiä tai ottaa vastuu mahdollisista tulevista lapsista.

Miehelle operaatio on huomattavan paljon pienempi kuin naiselle, lisäksi naiselle siitä aiheutuu ties mitä sivuoireita, mitä miehelle ei tule. Lisäksi mieskin saa joskus tehdä jotain sen eteen eikä nauttia vaan seksistä naisen kanssa joka hoitaa sekä ehkäisyn, että sen lapsenteonkin.

En todellakaan ole miestäni jättämässä.

Mun miehen valinta ois selvä, jos alkaisin hänen ruumiistaan määräämään ja kiristämään, niin eiköhän siinävaiheessa lähtis menemään. Ei taida olla suhde kovin hyvällä pohjalla siinävaiheessa kellään joilla asiat tuohon menee ja kehtaa olla noin röyhkeä, ties vaikka sitten joskus sen oikean tapaa ja lapsia haluaa tämän aidon rakkauden kanssa :)

En todellakaan olis painostanut. Mulle oli itsestään selvää, että operaatio tehdään mulle kun lapsiluku täyttyi. Mun mielestä kumpikaan ei ole oikeutettu painostamaan toista sterilisaatioon. Jos operaation haluaa, sen voi tehdä kyllä itselleen, mutta toista siihen ei pakottaa voi.

Painostan, mutta en kyllä ikinä aio jättää miestäni!
Mulla vaikeita, terveydellisesti riskejä sisältäviä raskauksia, ja lisää lapsia ei uskalla edes ajatella. Hormooniehkäisy ei käy ja miehelle toimenpide on paljon helpompi kuin naiselle joten toivon että mieheni käy sterilisaatiossa.

Joskus esitin toiveen, että kun ne ehkäisyasiat on olleet minun kontollani, kun jostain syystä kolmannen lapsen jälkeen minua inhotti ajatus hormoneista, on ihanaa olla oma itsensä. Mies ei halunnut, että hänen röörilleen tehtäisiin mitään peruuttamatonta. Joten ajattelin, että tehdään sitten mulle, mutta ei sekään ollut miehen mielestä hyvä ajatus. Nyt sitten sohlataan kortsujen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:

Tulkitsinko mä nyt oikein, että sinä et halua lapsia eikä mieskään saa ikinä haluta vaikka eroaisitte? Sinä et halua lapsia koskaan eikä mieskään sitten saa haluta? :o

Et tulkitse. Kuten yllä kirjoitin, Pyysin ottamaan huomioon että jos välit menee poikki, hän ei voi siementää ketään muutakaan sitten enää Eli tästä syystä sanoin (kuten, jälleen kerran, yllä kirjoitin) kyseessä on päätös jota ei voi perua ja vain hän voi sen päätöksen tehdä.