Ihan mielenkiinnosta: te jotka olette sitä mieltä, että seksiä saa harrastaa vasta 18-vuotiaana, niin minkä ikääsenä itte menetitte neitsyyden? Onko siihen liittynyt painostamista tai pakottamista kun olette noin hysteerisiä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niin.... mielenkiintoinen juttu. Luottamus on kaiken a ja o. En mä ala pieksee tai kiljuu ku hullu, jos lapseni jää tossa iässä röökistä tai alkoholista kii. Aivan turhaa. Jos hän haluu, niin saavat sitä muualtakin. Ja kyl seksiä voi harrastaa, muuten ku yökylässäkin, jos haluaa. En mä pidä lapsiani vankilassa, jos vähänkään on normaalilla tasolla henkisesti
Ihan mielenkiinnosta: te jotka olette sitä mieltä, että seksiä saa harrastaa vasta 18-vuotiaana, niin minkä ikääsenä itte menetitte neitsyyden? Onko siihen liittynyt painostamista tai pakottamista kun olette noin hysteerisiä?
Mä luulen, että aika harvassa on 16-vuotiaat seurustelevat jotka ei harrasta seksiä.
Ei voi, jos teini itse haluaa seksiä harrastaa. Se teinin oma tahto on tärkeintä, ei se "kannustavatko" vanhemmat seksin harrastamiseen vai kieltävätkö ehdottomasti edes sen mahdollisuuden olemassaolon että oma teini-ikäinen nuori saattaisikin olla seksuaalisesti aktiivinen.
No, tosiasiahan on, että nuori tekee just niinkuin itse haluaa, ei niinkuin minä haluan. Toinen vaihtoehto on teljetä nuori huoneeseensa.
Minä haluan nuoren tietävän ennen sekstailun aloittamista ehkäisyasiat, tiedostavan oman oikeuden määrätä kehostaan (eli kukaan vanhempi poikakaveri ei pysty painostamaan seksiin) eli hän osaa sanoa EI tarvittaessa, tietävän sekstaamisen tarkoituksen eli se ei ole vain antamista vaan myös saamista, on olemassa seksiä ja SEKSIÄ rakkaan kanssa, sekstaaminen ei ole syntistä tai likaista jne.
Kyllä minäkin haluaisin lapseni tekevän/tekemättä jättävän ja olevan vaikka mitä. Voin ohjata oikeaan suuntaan ja kertoa, kuunnella ja toivoa parasta, että jotain kertomistani asioista jäisi päähän. Mutta se, mitä minä haluan on ihan eri asia kuin se mitä nuori haluaa. Haluan nuoren kunnioittavan itseään ja hänellä olevan itsemääräämisoikeus omiin asioihinsa (muutenhan alistaisin hänet omaan tahtooni) ja velvollisuus myös kantaa tekojensa seuraukset. On siis oikeuksia ja velvollisuuksia.
Tuo asioiden yleistäminen on typerää ja lapsellista.
Kyllä mäkin osaan keskustella yleesellä tasolla enkä ala rääpimään päätäni jos joku on menettänyt neitsyytensä yli 16-vuotiaana tai yli 20-vuotiaana. Sen sijaan tässä moni vetää kilareita siitä, että jotkut harrastavat seksiä 16-vuotiaana ja ihan omasta halusta. Mikä siinä on niin väärää jos nuori tietää haluavansa sitä eikä häntä painosteta asiaan?
Mun äiti oli 19v. kun sai mut. Mä sain likan 24-vuotiaana ja mun keväällä 27v. täyttävä sisko on lapseton, että mettään menee meidän kohdalla tuo lapsensaantiteoria. Mutta nykyään synnyttäjien keski-ikä nousee kun lapsia saadaan aina vain vanhempana, siis se aivan ekakin lapsi.