Kysymys sikiöstä ja keskenmenosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen :(

Vieras
Tietääkö kukaan minkä ajan jälkeen sikiö rupeaa "surkastumaan" tai pienenemään keskenmenon jälkeen. Siis ihan kohdussa. Vai surkastuuko se jotenkin, kun sikiö kuolee?

Mietin asiaa koska sikiö oli kaksi viikkoa sitten ultrassa (ei hirveän hyvä laite) rv 6+ ja nyt kun kävin toisessa paikassa, vastasi viikkoa vähän alle 6. Siis koonsa mukaan. Ja ultra tehtiin hyvällä koneeella alakautta.
2vko sitten tehtiin siis eri paikassa, eri koneella ja vatsapeitteiden päältä. Siltikään tämän edellisen ultran jälkeen ei gynekologi ollut missään nimessä tyhjennyksen puolella, vaan käski odottaa, koska kaikki oli kohdussa hyvin. Ei siis merkkejä km:sta. En tiedä mitä pitäis ajatella..

Eli voiko se sikiö olla jo vähän kutistunut jos keskenmeno olisi tapahtunut 2viikkoa sitten, sillon rv 6+.???Viikkoja pitäis kuukautisten perusteella olla 8-9.

kaks viikkoa sitten ultraaja sanoi että näkyy, mutta ei saanut sitä meille näkymään. Kyseessä ei lääkäri tai gyne. Nyt sanottiin ettei sykettä vielä tarvitse näkyä, jos viikkoja 5-6. Alle 6. Mutta ei sanonut mitään että olisi surkastunu, vaan että kaikki näyttää ihan normaalilta. Menimme ultraan juurikin tuon keskenmenon vuoksi. Ultria on siis tehty 3. ultra 1. 2vkoa sitten, jossa koko vastasi 6+4. Sen jälkeen käytiin ultrassa toista kertaa tasan kaksi viikkoa edellisestä, jossa kasvua oli tullut muutama milli laskujen mukaan, eli pituus oli kuulemma 1cm noin. Noh, sitten mentiin polille, jossa hyvät laitteet ja gyne sanoi, että vastasi kokonsa perusteella (jota ei sanonut) vähän alle 6. Ja sano silti kaiken olevan kunnossa ja ettei missään nimessä lääkkeellistä tyhjentämistä, vaan viikon päästä uudestaan. :'( Aika epätoivoista, tiedän, mutta silti kyselen..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaks viikkoa sitten ultraaja sanoi että näkyy, mutta ei saanut sitä meille näkymään. Kyseessä ei lääkäri tai gyne. Nyt sanottiin ettei sykettä vielä tarvitse näkyä, jos viikkoja 5-6. Alle 6. Mutta ei sanonut mitään että olisi surkastunu, vaan että kaikki näyttää ihan normaalilta. Menimme ultraan juurikin tuon keskenmenon vuoksi. Ultria on siis tehty 3. ultra 1. 2vkoa sitten, jossa koko vastasi 6+4. Sen jälkeen käytiin ultrassa toista kertaa tasan kaksi viikkoa edellisestä, jossa kasvua oli tullut muutama milli laskujen mukaan, eli pituus oli kuulemma 1cm noin. Noh, sitten mentiin polille, jossa hyvät laitteet ja gyne sanoi, että vastasi kokonsa perusteella (jota ei sanonut) vähän alle 6. Ja sano silti kaiken olevan kunnossa ja ettei missään nimessä lääkkeellistä tyhjentämistä, vaan viikon päästä uudestaan. :'( Aika epätoivoista, tiedän, mutta silti kyselen..

Niin ja kaksosraskaus näkyi vasta pari päivää sitten siellä ultrassa jossa ultrat 1 ja 2 on tehty. Ja siis toista ei näkynyt eka kerralla ollenkaan ja nyt sitten pari päivää sitten tyhjä pussi. Samoin tänään oli toinen pussi tyhjä.

Noilla viikoilla sattuu paljon myös ihan mittavirheitä kuin alkio on niin pieni vielä ja pienen pieni millin heitto muuttaa paljon. Eli eipä paljon muuta vaihtoehtoa kuin odottaa :'(
Voimia epätietoisuuteen! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Noilla viikoilla sattuu paljon myös ihan mittavirheitä kuin alkio on niin pieni vielä ja pienen pieni millin heitto muuttaa paljon. Eli eipä paljon muuta vaihtoehtoa kuin odottaa :'(
Voimia epätietoisuuteen! :hug:

Kiitos. Totuutta on pakko ollut katsoa silmiin, kun keskenmeno näkyi ultrassa. Mutta tää viimeisin ultra sai aikaan pienen toivon kipinän, vaikka järjellä kun ajattelee, ei se ole mahdollista, että olisin erehtynyt tuosta hedelmöittymisestä :'(

Kiitos, kun vastasit.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Olen käyny saman läpi kahdesti.
Valitettavasti meillä alkoi oli kuollut.
Kävin 3 kertaa ennen kuin sain pillerit joilla tyhjennys tapahtui kotona.

Toivon sulla parasta ja hyvää.
Tiedän tunteen jonka kanssa elät.
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Siis kuka sulle teki sen ekan ultran, jos laite oli huono, eikä tekijä ollut edes lääkäri tai gyne? Kuullostaa hiukan oudolta...

Yksityinen äitiysneuvolan kätilö-terveydenhoitaja teki vatsapeitteiden päältä tämän ensimmäisen ultran sekä toisen.

Alkuperäinen kirjoittaja kätevä emäntä:

Kiitos :'( Oon käynyt nyt tätä asiaa läpi jo monta päivää. Olen pitänyt tätä km:na ja nyt tuo virallinen äpolin ultra sai toivon kipinän syttymään vähän. Mä hullu jo kuvittelen kuuluvani siihen todella pieneen ja harvinaiseen ryhmään, joilla on eri aikaan hedelmöittyneet kaksoset. Hitto tästä pääse yli ennen ku km vuoto alkaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kätevä emäntä:

Kiitos :'( Oon käynyt nyt tätä asiaa läpi jo monta päivää. Olen pitänyt tätä km:na ja nyt tuo virallinen äpolin ultra sai toivon kipinän syttymään vähän. Mä hullu jo kuvittelen kuuluvani siihen todella pieneen ja harvinaiseen ryhmään, joilla on eri aikaan hedelmöittyneet kaksoset. Hitto tästä pääse yli ennen ku km vuoto alkaa :(

Itse olin jotenkin "tunteeton" asian suhteen. vasta kun vuoto alkoi, alkoi surutyö. Siihen saakka vain "olin". En voinut ajatella että sisälläni oli jotain, joka ei enää ole.

Se on rankkaa. Enkä voi sanoa mitään joka helpottais. Naisen on nää elettävä...ainoa lohtu on, ettei atrvitse lasta siuanata maan lepoon.. enkä ymmärrä miten naiset jotka synnyttävä kuolleita lapsia selviävät siitä.

Minun lohtunani oli; kaikki vois olla pahemmin.

Voimaa kohdata suru

:heart:

Yhteistyössä