Kysymys teille jotka olette nähneet Cars 2- elokuvan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="shihtzu";25202116]Mun 3v saa tuon leffan joululahjaksi kummiltaan, heidän poikansa kävi tuon katsomassa 3,5-vuotiaana ja tykkäsi siitä ihan älyttömästi ja en usko, että tuo meidän poikakaan sitä pelkää, kun ei yleensä hätkähdä juuri mistään. Mitä enempi tapahtuu, niin sitä parempi.[/QUOTE]

Se että poikasi ei hätkähdä mitään, ei tarkoita sitä hänelle pitäisi sen tyyppisiä elokuvia näyttää joista suurin osa hätkähtää. Lasta voi suojella ja se on aikuisen tehtävä.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;25202041:
Lapset ovat erinlaisia, nää meidän pojat (3 ja 1v10kk) eivät pelänneet, naureskelivat lähinnä takaa-ajotilannetta, mutta kannattaa ostaa myöhemmin jos siltä tuntuu.. :)

Tästä muistuukin mieleen ne murkkuikäiset pojat, jotka naureskelivat elokuvissa kun jossain Terminatorin osassa ihminen listittiin jääkaapin oveen kiinni. Oli outo fiilis (sairas) kun pojat nauroivat edessä. Mies arveli pojilla menneen kohtaus hieman överiksi ja reaktiona oli tuo nauru...

En ole nähnyt leffasta kuin trailerin, mutta jo sen perusteella meidän 3-vuotiaalle Cars-fanille elokuvaa ei vielä pariin vuoteen näytetä. Kaverilla on se Martin tarinatalli. Lainattiin sitä ja poika tykkäsi, vaikka oli kuulemma vähän liian hurja välillä.

Siis eikö se Martin tarinatalli ole vain pätkiä Cars 1-leffasta ja pari pientä uutta pätkää? En ole sitä viitsinyt ostaa, kun meillä on jo Cars 1-leffa.

ai häh? mitenniin?

9 Lyhytelokuvaa Martista
- Martti Ja Stunttivartti
- Pelastuspalvelu Martti
- El Marttidor
- Metalli-Martti
- Monsteri-Martti
- Ufo Ulkoavaruuden Fantastinen Olento
- Martti Kuussa
- Salapoliisi Martti
- Tokio-Martti

[QUOTE="vieras";25202316]Tästä muistuukin mieleen ne murkkuikäiset pojat, jotka naureskelivat elokuvissa kun jossain Terminatorin osassa ihminen listittiin jääkaapin oveen kiinni. Oli outo fiilis (sairas) kun pojat nauroivat edessä. Mies arveli pojilla menneen kohtaus hieman överiksi ja reaktiona oli tuo nauru...[/QUOTE]

Kirjotuksestani saa ehkä vähän väärän kuvan. Lapset siis nauroivat tilanteessa sitä, miten takaa-ajettu auto muuntautui veneeksi ja sukellusveneeksi, eivät siis sitä, että jotakin ajetaan takaa. Meillä kyl katotaan muitakin disneyn piirrettyjä ja keskustellaan niistä tapahtumista sitten kun on ajankohtaista keskustella. Ehkä mun lapsista tulee nyt sit ihan hirveitä ja he vaativat jo 10-vuotiaina haluavansa katsoa Bondeja, koska muut elokuvat ovat niin lässyjä.... :xmas:

Siis minkä ihmeen takia 2 vuotiaalle pitää ylipäätänsä näyttää mitään elokuvia?!
Ja sitten vielä mainostaa, kuinka ei hätkähdä vähästä. No ei varmaan, jos on pienestä pitäen aivot turtunut moiseen katsomiseen.

Näyttivät kerran telkkarissa testin, jossa laitettiin 2 eri ryhmää lapsia pelaamaan pelejä. Toiset pelas jotain taistelupeliä, ja toiset jalkapalloa. 10-15min jälkeen näyttivät kummallekin ryhmälle väkivaltaisia uutisia mm mellakoista.
Taistelupeliä pelanneet eivät reagoinneet katsomaansa läheskään niin voimakkaasti, kuin jalkapallopeliä pelanneet.
Eli jo niinkin pieni aika turrutti tunteet.
Siinä tehtiin sitten vielä empatiatestikin, ja siinäkin huomioitiin, että jalkapallopeliä pelanneilla oli suurempi empatiakyky, kuin näillä toisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä;25202466:
Siis minkä ihmeen takia 2 vuotiaalle pitää ylipäätänsä näyttää mitään elokuvia?!
Ja sitten vielä mainostaa, kuinka ei hätkähdä vähästä. No ei varmaan, jos on pienestä pitäen aivot turtunut moiseen katsomiseen.

Näyttivät kerran telkkarissa testin, jossa laitettiin 2 eri ryhmää lapsia pelaamaan pelejä. Toiset pelas jotain taistelupeliä, ja toiset jalkapalloa. 10-15min jälkeen näyttivät kummallekin ryhmälle väkivaltaisia uutisia mm mellakoista.
Taistelupeliä pelanneet eivät reagoinneet katsomaansa läheskään niin voimakkaasti, kuin jalkapallopeliä pelanneet.
Eli jo niinkin pieni aika turrutti tunteet.
Siinä tehtiin sitten vielä empatiatestikin, ja siinäkin huomioitiin, että jalkapallopeliä pelanneilla oli suurempi empatiakyky, kuin näillä toisilla.

Meillä katotaan silloin tällöin esim. nyt, kun ovat vesirokossa ja kuumeessa molemmat. Tosin meidän lasten television katsominen on sellaista, että katotaan ehkä n. 10 minuuttia ja sit mennään tekemään jotakin muuta, eivät siis jaksa keskittyä television katseluun.

Pari kuukautta vajaa 3-vuotiaani tykkää kovasti. Tosin.. itse epäilen, ettei ymmärrä kaikkea. Jos ymmärtäisi niin en antaisi katsoa. Esimerkiksi se auton listimiskohta. Alun kelaan suoraan yli. Onneksi junnu yleensä katsoo hetken aikaa ja menee leikkimään autoillaan innostuessaan ja tulee leffan loppupuolella katsomaan taas hetken.
Martin tarinatalli on parempi, siinä on pieniä pätkiä ja ne on paljon sopivampia ja helpompia ymmärtää.

Mä kävin katsomassa sen leffassa poikani kanssa, jolla oli ikää tuolloin 3v 9kk.Se oli suoraansanottuna surullisen huono, kun vertaa ensimmäiseen Autot-elokuvaan. Ensimmäisessä on hyvä juoni, mutta tämä kakkososa on alusta loppuun ihmeellistä juonittelua ja kieroilua ja räjähdyksiä. Mun on vaikea uskoa, että siitä vois kukaan alle kouluikäinen oikeatsi ymmärtää jotain. Kyllä mun poika siitä silti tykkäsi, koska kaikki missä on autoja, kelpaa.

Meidän 4-vuotias Cars-fani rakastaa ykköstä, mutta jokainen tuntemani perheellinen on varoitellut kakkosesta. Meidän poika on pelokas ja mielikuvitus laukkaa, eli en ostaisi hänelle enkä todellakaan muille alle 4-vuotiaille, rohkeita tai ei.

meillä 2,5 vuotiaalla on juuri tuo martin tarinatalli ja cars 1 leffa. Näitä poika voisi katsoa koko ajan uudelleen ja uudelleen, myös kaikki cars hahmot pikkuautoina ja duploina on ahkerassa käytössä. Ollaan myös pohdittu että pitäisikö ostaa tuo cars 2 leffa joululahjaksi kun nuo kaksi muuta tulee jo (meillä aikuisilla) korvista ulos. Taitaa nyt jäädä leffa odottamaan keväällä olevia synttäreitä ja saada vasta sillon lahjaksi

Aika jännä oli. Meidän 2v kyllä katsoo, mutta ei vielä ymmärrä pelottavuutta, ei katsota enää uudestaan. Ykkönen oli paljon parempi, sitä poika katsookin vaikka kuinka monesti peräkkäin...

Katso vaikka tomi traktorin ja puuhapeten kokelmia, Paddington karhu on myös hyvä, ne iskee meillä kympillä...

Musta cars2 on sellainen aikuisten toimintaleffasta tehty piirrosversio lapsille. Cars1 oli paljon parempi ja siinä sentään oli järkevä opetuskin lopussa. En ostaisi noin pienelle ja ikäsuositus on siinä mennyt kyllä metsään.

Mun poika oli vajaa 5v kun käytiin leffateatterissa kattomassa. Poika tykkäsi, samoin 11 v isosisko. Onhan toi kakkonen paljon vauhdikkaampi kuin ykkösosa, mutta silti meillä siitä tykättiin, aikuisetkin.

Toi Martin tarinatalli on kans hyvä ja varmaan pienemmille sopivampi.

En ois Cars 2-leffaa näyttäny lapsille (2,5v) jos oisin tienny miten paljon se sisältää ampumista ja muuta liian toiminnallista ton ikäsille. Tosin, eipä ne sitä kauaa jaksaneet kattoakaan, isäntä kyllä tiiras alusta loppuun asti ;) ja mustakin oli ihan katottava. Jotenkin en vaa oikeen osaa ihan lastenleffaks mieltää, ykkösosa ja Martin tarinatalli ovat mun mielestä myös lapsille sopivampia.

Tuon voisi hyvinkin ostaa. Cars 1: n on nähnyt noin 10 kertaa, ja haluaa katsoa aina uudelleen, alkaa jo vähän kyllästyttää...:D

Vain 10 kertaa? :whistle:

Mä olen ihan pikkuisen tyytyväinen että en tiedä missä meidän autot-leffa just nyt on.. Se on tosi hyvä, mutta kun äitikin alkaa muistamaan sen ulkoa niin alkaa olee palikat pinossa ja silleen.. :D

• Tykkää
Reactions: Pinjuli
Pakko tähän vielä lisätä että harmi kun tekivät siitä cars kakkosesta tollasen :( Meillä odotettiin sitä kovasti.. Onneksi nuo lapset eivät kuitenkaan niin kiinnitä huomiota vielä tollasiin..

Meidän pojat - 7- ja 4- vuotiaat - kävivät sen aikanaan katsomassa isänsä kanssa...jo silloin olin vähän kahden vaiheilla tuon neljävuotiaan kanssa, päästänkö mukaan vai en...mutta hyväksi he sitä kehuivat ja olihan meillä sitten juttelua siitä "auton tappamisestakin" mutta ei siitä heille mitään sen kummosempaa tullut...intona nyt odottavat saavnasa elokun kotiin ja neljävuotias toivoo saavansa Autot2- legosälää....

Tosin - talossa on myös meidän reilu kaksivuotias Autot- leffafani, joka on suuri Salama- ja Martti-fani....mä kyllä pistäisin kuitenkin tuon leffan häneltä paitsioon, sikäli mikäli se suinkin on mahdollista, tosin mm. Topi ja Tessu- elokuvastakin tykkää....Mutta - suurkiitos Martti- elokuvan linkityksestä :)!