Kysymys ylipainoisille!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Rehellinen vastaus: jos laihduttaminen olisi helppoa (pari pilleriä tai nopea hypnoosihoito, tms), niin laihduttaisitko?

Mua jotenkin huvittaa nää jutut siitä, että "miksi lihavat ei vain laihduta". Jos se olisi niin helppoa, niin tuskin kukaan haluaa vapaaehtoisesti olla lihava (paitsi tietenkin ne 15 tähän kyselyyn vastaavaa mammaa, joiden pitää aina olla eri mieltä kaikesta).

Joo, jos olis sellainen pilleri joka sais mun pään kuntoon hetkessä, niin ottaisin mielelläni. Mut ei oo, niin sen sijaan käyn pitkään vähän jutskaamassa terapeutin kanssa, ja lääkärin kanssa ja ravitsemusterapeutin kans, ja ehkä joku päivä mun pää ei enää vippaa niin paljon että osaan syödä niin kuin normaalit ihmiset syö.

ehkä sitten kun lihavuus alkaa oikeesti haitata jollain lailla olemista. Eli tulee vaikka jotain sairauksia. Tällä hetkellä mulla on joku noin 15kg liikaa, mut eipä tuo niin paljon stressaa, jotta alkaisin laihduttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä vastaa, kun asenteesi on tuollainen. Jospa hankkisit oman elämän?

Jaa millaisen? Eikö riitä se, että on itse ylipainoinen? :D Mun pointtini on nimenomaan se, että laihduttaminen (ja laihana pysyminen) ei ole helppoa ja on täyttä PASKAA väittää, että se onnistuu helposti kun vaan alkaa laihduttaa.

Tietysti!!

Koko ajan yritän laihduttaa ihan luomusti, mutta ei vaan onnistu, tammikuussa pakko aloittaa tehokkaasti ja kunnon kurilla!!

Ainakin itse olen ylipainoisena (BMI 29,2) todella onneton ja ruma. Ei tunnista samaksi ihmiseksi mitä olin ennen lihoamista, aina ennen BMI on ollut 18,3. Ennen nautin vaatteista ja muodista ja varsin alusvaatteista. Nykyään saa viikkokausia juosta kaupoissa, että löytää sopivat housut ja eikä paljoa tee mieli alusvaatteisilla keikkua. Lisäksi ylipaino masentaa ja aiheutaa stressiä ja olo tuntuu ihan vieraalta.

Ja kyllä olen sitä mieltä, että yleensä se on lihavan oma syy, että on lihava ja pitäisi laihduttaa. Mietin aina, että miten joku lihava voi olla oikeasti onnellinen.

kyllä lihavankin on helppo laihduttaa karppaamalla. mulla 30 kiloo ylipainoo ja 10 kiloa siitä jo pois eikä nälkää tarvi nähda. suosittelen

Mulle ei olisi helppoa luopua perunasta tai sokerista kokonaan.

kyllä lihavankin on helppo laihduttaa karppaamalla. mulla 30 kiloo ylipainoo ja 10 kiloa siitä jo pois eikä nälkää tarvi nähda. suosittelen

Laitas esimerkkiä päivän syönneistä! Voiko karpata kun imettää?

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Tietysti!!

Koko ajan yritän laihduttaa ihan luomusti, mutta ei vaan onnistu, tammikuussa pakko aloittaa tehokkaasti ja kunnon kurilla!!

Ainakin itse olen ylipainoisena (BMI 29,2) todella onneton ja ruma. Ei tunnista samaksi ihmiseksi mitä olin ennen lihoamista, aina ennen BMI on ollut 18,3. Ennen nautin vaatteista ja muodista ja varsin alusvaatteista. Nykyään saa viikkokausia juosta kaupoissa, että löytää sopivat housut ja eikä paljoa tee mieli alusvaatteisilla keikkua. Lisäksi ylipaino masentaa ja aiheutaa stressiä ja olo tuntuu ihan vieraalta.

Ja kyllä olen sitä mieltä, että yleensä se on lihavan oma syy, että on lihava ja pitäisi laihduttaa. Mietin aina, että miten joku lihava voi olla oikeasti onnellinen.

Anteeksi, mutta naurattaa toi sun juttusi että pitää viikkokaupalla etsiä housuja... Mä löysin viimeksi farkut kun vain kävelin Lindexille, etsin sopivan koon neljistä housuista ja sovitin. Kahdet oli hyvän malliset ja ne otin.

Mun BMI on 45...

Laihduttaisin tietysti. Nytkin olisi kyllä kovasti haluja siihen, muttei aikaa..Ei ole varaa mennä kuntosalille ja sitten kun fiilis iskee lähteä lenkille, niin aina pitää ottaa vähintään yksi lapsi mukaan.. Into laantuu kyllä, kun pukee lasta pihalle, sitten rattaisiin ja kun pääsee lenkille, niin lapsi haluaa pois rattaista, kävellä itse jne.
Mies tässä huomauttikin mulle, että mun pitäis laihduttaa, mutta ei ole itse valmis auttamaan asiassa :( Harvoin edes kauppan pääsen ilman ainakin nuorinta lasta, usein on mies soittanut perään, että hän ei jaksa kuunnella huutoa, että tule hakemaan lapsi mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ov:

Ei mullekaan. Enkä ole kokonaan uopunutkaan. Mut yli 15 kiloa lähti silti ;) Nyt en oo vaa'assa käynyt pitkään aikaan, mutta jatkuvasti vaan jää vaatteita isoiksi.

Suosittelen.

Nimimerkillä "rakastan voiperunoita, ranskalaisia ja kaikkea makeaa" :snotty:

yllättävän helppoa tää karppaaminen on. aluksi oli outoa kun ei voinut aamupalaksi syödä leipää mutta äkkiä siihen tottui.
aina oon syönyt PALJON makeaa ja nyt karppauksen aikana ei oo tehnyt ees mieli.
nää nopet tulokset motivoi..

Kyllä laihduttaisin ja laihdutan nytkin, vaikka se on hiton vaikeaa. Tää onkin viimeinen kertani.

Mä nimittäin olen normaalisti ihan normaalipainoinen. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja aina raskausaikana muukin hormonitasapainoni menee (lääkärin mukaan) niin sekaisin, että paisun kuin pullataikina. Yleensä noin 30-35kg tulee lisää raskausaikana ja laihtuminen alkaa vasta noin vuoden kuluttua synnytyksestä, kun hormonitoiminta on palautunut. Imetysaikana en siis laihdu ollenkaan. Kolme lasta riittääkin meille, sillä mä en jaksa enää yhtään enempää tällaisia laihdutusurakoita. Kyllä meinaan on joka kerta tosissaan töitäkin pitänyt tehdä, jottei jää sellaista roikkuvaa nahkaa tuohon keskivartaloon. Saas nähdä, miten käy nyt viimeisellä kerralla, kun kaikki tuntuu muutenkin olevan vaikeampaa kyseisen asian suhteen. Mahtaakohan olla iästäkin jo kiinni, olen nimittäin nyt 31-vuotias...Toisen lapsen jälkeen olin meinaan tässä ajassa saanut jo 15kg pois, nyt vasta 5kg. :( Mutta periksi ei anneta.

Ehkä mä ensi syksynä jo näytän taas itseltäni...:headwall:

Tiedän ja tunnen todella monta ylipainoista jotka vaan odottaa et lääketiede kehittää ihmepillerin ja voi syödä mitä vaan eikä lihoa. Kyllä siinä on jostakin mielenterveyshommasta kyse, riippuvuudesta syömiseen sekä laiskuudesta ettei viitsi liikkua.

No totta kai ja toisen pillarin joka antais mun luvan syödä ihan normaalin kulutuksen mukaisesti ruokaa. Joudun olemaan aina dieetillä eli 1600 kalorin kuurilla jos haluan ettei kiloja kerry.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:

Ei mullekaan. Enkä ole lkokonaan uopunutkaan. Mut yli 15 kiloa lähti silti ;) Nyt en oo vaa'assa käynyt pitkään aikaan, mutta jatkuvasti vaan jää vaatteita isoiksi.

Suosittelen.

Nimimerkillä "rakastan voiperunoita, ranskalaisia ja kaikkea makeaa" :snotty:

Heitäpä esimerkkejä mitä syöt esim. päivän aikana. Alkoi kiinnostaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Tietysti!!

Anteeksi, mutta naurattaa toi sun juttusi että pitää viikkokaupalla etsiä housuja... Mä löysin viimeksi farkut kun vain kävelin Lindexille, etsin sopivan koon neljistä housuista ja sovitin. Kahdet oli hyvän malliset ja ne otin.

Mun BMI on 45...

hehh, se on suhteellista, kun on muutenkin lýhyt ihminen ja ne kaikki ylimääräiset on masussa/reisissä. voin löytää helposti kivat housut, mutta viimeistään istuessa ne puristaa vatsasta :( ja tahdon kuitenkin, että housut näyttävät hyviltä eikä ole mitään collegehousuja. farkkuja en ole käyttänyt pariin kuukauteen, kun ei oikeasti ole sellaisia mitkä istuisi kunnolla päälle.

yllättävän helppoa tää karppaaminen on. aluksi oli outoa kun ei voinut aamupalaksi syödä leipää mutta äkkiä siihen tottui.
aina oon syönyt PALJON makeaa ja nyt karppauksen aikana ei oo tehnyt ees mieli.
nää nopet tulokset motivoi..

Miten toimit perheen kanssa? Syökö lapsetkin karppisafkaa? Mies? Mä en voisi kuvitellakaan, että lappaisin muitten lautasille perunaa ja tekisin niille leivät enkä itse söisi.

Yhteistyössä